Bild: Bodil Bergqvist

Bild: Bodil Bergqvist

Marbodal tar hjälp av trendenser.se

Marbodal har tillsammans med bloggaren Frida Ramstedt och hennes läsare tagit fram boken "Livet i köket", som ska hjälpa Marbodal att nå nya målgrupper.

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

"Livet i köket" är en bok med kökstips som är framtagen av inredningsbloggaren Frida Ramstedt på Trendenser och hennes läsare. Hon har låtit bloggare och läsare skicka in olika tips, vilka sedan har samlats i en 28 sidor lång bok som tagits fram tillsammans med Marbodal.

Tanken är att boken ska skapa uppmärksamhet för Marbodal i sociala medier.

– Vi tänkte att det var intressant att göra ett projekt ihop med Frida Ramstedt och prova att nå ut till en ny grupp via sociala medier och då lät en inspirationsbok som skapas tillsammans med hennes läsare intressant. Hon la ut en uppmaning på sin blogg och sedan tog boken form, säger Johanna Wirsén, kommunikationschef på Marbodal.

Boken skulle från början vara tillgänglig för beställning på Marbodals sajt, men istället finns den nu tillgänglig att ladda ner som PDF.

– Vi har lagt upp den på vår hemsida så att man kan ladda ner och bläddra. Vi skulle ha lagt upp den för beställning på vår sida, men beslutade oss för att inte göra det. Det har berott på hur intresset ser ut, säger Johanna Wirsén.

Hur har intresset för boken sett ut än så länge?

– Inom koncernen har man tyckt att det har varit ett roligt projekt och en inspirerande idé, sedan har vi märkt av intresset på bloggar och så och det var god uppslutning på releasefesten för boken. Intresset för den har varit stort, mycket på grund av Frida Ramstedts namn, hon är ju känd inom bloggsfären.

Varför blev det en bok med kökstips, Frida Ramstedt är ju inredningsbloggare?

- Vi jobbar med ju med kök, och vi ville ha något som har anknytning till detta. Vi tyckte också att det fanns en naturlig koppling till att umgås i köket och laga mat tillsammans och ville ha in den biten. Sedan finns det ju lite inredning också, men inte bara.

Pr-byrå för boken är Prat PR.

Av: Elin Hanspers
Mejla reportern

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

Kampanjer

Artikellista - Kampanjer

Efter Icas påskhaveri – nu vänds de kristna blickarna mot Coop

"Människor kan bli sårade och ledsna". Kristna konsumenter jublar över att Ica har dragit tillbaka sin påskreklam. Samtidigt riktas nu blickarna mot konkurrenten Coop. 46

Artikellista - Kampanjer

Klomaskin ska locka elever

Styrs via sajt. För att öka söktrycket till Industritekniska programmet lanserar Teknikföretagen och reklambyrån Sverige AB en klomaskin modell större. 2

Artikellista - Kampanjer

Först i Sverige med Shazam-kampanj

"Spännande". Bauhaus blir det första varumärket att annonsera med mobiltjänsten Shazam for TV, som sammanlänkar tv-reklam med mobilen. 5

Artikellista - Kampanjer

Ica drar tillbaka påskfilmen

Marknadschefen till Dagens Media: "Väljer att ta vårt ansvar". Ica drar tillbaka reklamfilmen där dagligvarujätten gör en pastish på nattvarden. 16

Artikellista - Kampanjer

Way Out West släpper nya bokningar – på landets centralstationer

"Roligt". Under tio minuter imorgon kommer Göteborgsfestivalen Way Out West att släppa namnen på sex nya artister på centralstationer runt om i landet. 1

Kristna heligt förbannade på Icas påskreklam

"Aldrig blivit så upprörd av något på tv". I Icas nya reklamfilm äter de folkkära reklamkaraktärerna påskmiddag – och gör en pastisch på nattvarden. Nu manar kristna konsumenter till bojkott. 53

Annons
Artikellista - Kampanjer

Brindfors fixar Viasats kampanj

M&C Saatchis uppdrag krymper. UPPDATERAD. Det blir Lowe Brindfors som får uppdraget att hantera Viasats kommunikation. Idag går den första kampanjen upp. 1

Artikellista - Kampanjer

Cloetta ändrar reglerna för palmolja

"Påverkat oss till viss del". Greenpeace kampanj gav effekt, chokladjätten skaffar ny palmoljepolicy. 2

Artikellista - Kampanjer

Här är Iprens nya reklam efter Ipren-mannen

Väcker uppståndelse i sociala medier. Ipren, som tidigare hyllats för sin reklam, lanserar ett nytt reklamkoncept. Se filmen här. 16

Artikellista - Kampanjer

Annons
Annons
Efter chockbeskedet – TV4:s reporter tackades med kaka

Efter chockbeskedet – TV4:s reporter tackades med kaka

Det blev ett mycket känslosamt möte på TV4 Trollhättan när ett par i dag valde att visa sitt stöd för lokaljournalistiken efter gårdagens chockbesked. 4

Mediebyråcheferna om att TV4 skrotar sin lokal-tv

Mediebyråcheferna om att TV4 skrotar sin lokal-tv

Att lokalsändningarna läggs ner får ingen större påverkan på annonseringen, menar tv-rådgivarna. 10

Lämnar Carat för OMD

Lämnar Carat för OMD

Carat och Disney går skilda vägar – efter 20 år.

"Är en väldigt tung dag"

"Är en väldigt tung dag"

När TV4 lägger ner de lokala nyhetssändningarna väntas 85 procent av Nyhetsbolagets lokala personal få gå. 6

DN var nära ställa hyllad Kristina Lugn-intervju

DN var nära ställa hyllad Kristina Lugn-intervju

Porträttet av Kristina Lugn i DN har blivit en snackis. För Dagens Media berättar journalisten om det hyllade "haveriet". 5

Skärmdump från Metros sajt.

Viralsuccé om sjunkande högerextremister var falsk

Har du skrattat åt högerextremisterna som skulle ta sig över Medelhavet med en gummibåt och sjönk? Då är du inte ensam. Problemet är att nyheten är falsk. 5

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Fältstudier, vin och beslutshierarkier

Blogoccoli

Blogoccoli En hjärtesak

Twittrande poliser råkade  i luven på Retriever

Twittrande poliser råkade
i luven på Retriever

Ville inte lyssna på ett företag som har en guldfisk i sin logga.

SVT upphandlar krukor

SVT upphandlar krukor

Nu ser sig de tre public service-bolagen om efter en ny leverantör av krukor och växter. 11

Han fick en ölstinn idé – torskade drömjobbet på DI

Han fick en ölstinn idé – torskade drömjobbet på DI

Branschen kan knappt tro att det är sant. För Dagens Media berättar Jojje Olsson själv om den blöta idén som kostade honom drömjobbet. 31

Efter Aschbergs trolljakt – nu blir hataren hatad

Efter Aschbergs trolljakt – nu blir hataren hatad

Efter att mannen bakom Facebook-sidan "Hult Hatar" konfronterats av Robert Aschberg flödar nu hatet fritt mot 20-åringen. 29

Volvos nya reklamfim

Volvos nya reklamfim

Bolaget följer upp "Made by Sweden" med en film från Treehotel i Harads, Norrbotten. 1

Skyddsombuden slår larm

Skyddsombuden slår larm

Flera kvinnor på Göteborgs-Posten känner sig illa bemötta och förminskade av ledningen. Det framgår av en skrivelse som skickats till Arbetsmiljöverket. 2

Experten: "Man vill inte vara en sponsor till A-lagen"

Experten: "Man vill inte vara en sponsor till A-lagen"

Helgens dödsmisshandel kommer att få konsekvenser för svensk fotboll och dess sponsorer. 2

De hetaste praktikplatserna

De hetaste praktikplatserna

Sparpaketen och den aktuella debatten om papperstidningens död har inte gjort tidningsdrakarna mindre populära på JMK och JMG.

Påstådd dödsmisshandlare namngavs på Stampen-sajt

Påstådd dödsmisshandlare namngavs på Stampen-sajt

På Svenskafans forum spreds igår namnet på en person som påstås ligga bakom dödsmisshandeln i Helsingborg.

Aftonbladet får tv-tillstånd

Aftonbladet får tv-tillstånd

51 nationella och sex lokala/regionala tillstånd att sända tv via marknätet har beviljats. 8

SSU slår tillbaka: "Löjligt"

SSU slår tillbaka: "Löjligt"

Ungdomsförbundets kampanj mot snabbmatskedjorna har upprört. Nu svarar ordföranden på kritiken. 15

Apple panikstoppade TV4:s "förspel" i Apple TV

Apple panikstoppade TV4:s "förspel" i Apple TV

Alla papper var klara för påskrivning när Apple plötsligt drog i nödbromsen. 6

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se