Bild: Bodil Bergqvist

Bild: Bodil Bergqvist

Tipsa en vän om en artikel

Marbodal tar hjälp av trendenser.se

Marbodal har tillsammans med bloggaren Frida Ramstedt och hennes läsare tagit fram boken "Livet i köket", som ska hjälpa Marbodal att nå nya målgrupper.

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

"Livet i köket" är en bok med kökstips som är framtagen av inredningsbloggaren Frida Ramstedt på Trendenser och hennes läsare. Hon har låtit bloggare och läsare skicka in olika tips, vilka sedan har samlats i en 28 sidor lång bok som tagits fram tillsammans med Marbodal.

Tanken är att boken ska skapa uppmärksamhet för Marbodal i sociala medier.

– Vi tänkte att det var intressant att göra ett projekt ihop med Frida Ramstedt och prova att nå ut till en ny grupp via sociala medier och då lät en inspirationsbok som skapas tillsammans med hennes läsare intressant. Hon la ut en uppmaning på sin blogg och sedan tog boken form, säger Johanna Wirsén, kommunikationschef på Marbodal.

Boken skulle från början vara tillgänglig för beställning på Marbodals sajt, men istället finns den nu tillgänglig att ladda ner som PDF.

– Vi har lagt upp den på vår hemsida så att man kan ladda ner och bläddra. Vi skulle ha lagt upp den för beställning på vår sida, men beslutade oss för att inte göra det. Det har berott på hur intresset ser ut, säger Johanna Wirsén.

Hur har intresset för boken sett ut än så länge?

– Inom koncernen har man tyckt att det har varit ett roligt projekt och en inspirerande idé, sedan har vi märkt av intresset på bloggar och så och det var god uppslutning på releasefesten för boken. Intresset för den har varit stort, mycket på grund av Frida Ramstedts namn, hon är ju känd inom bloggsfären.

Varför blev det en bok med kökstips, Frida Ramstedt är ju inredningsbloggare?

- Vi jobbar med ju med kök, och vi ville ha något som har anknytning till detta. Vi tyckte också att det fanns en naturlig koppling till att umgås i köket och laga mat tillsammans och ville ha in den biten. Sedan finns det ju lite inredning också, men inte bara.

Pr-byrå för boken är Prat PR.

Av: Elin Hanspers
Mejla reportern

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

Annons
Nytt nummer ute!

Nytt nummer ute!

Kolla in höstens första utgåva av Dagens Medias tidning. 1

Annons
Blogoccoli

Blogoccoli Bara en turist

Sponsringsbloggen

Sponsringsbloggen Stadium trampar ny mark

SD-kampanj värd miljoner

SD-kampanj värd miljoner

Pr-värdet överträffar partiets investering med råge. 24

Arlas reklamkänga mot WOW:s mjölkförbud

Arlas reklamkänga mot WOW:s mjölkförbud

"Förbjuden mjölk smakar bäst", hälsar Arla. 21

Primes vd om vändningen: "Vi har byggt om i grunden"

Primes vd om vändningen: "Vi har byggt om i grunden"

Efter några år av dalande resultat stärkte Prime marginalerna.

Lämnar GP – i protest

Lämnar GP – i protest

Kulturskribenten Elin Grelsson Almestad slutar.

Här är årets skämmigaste tv

Här är årets skämmigaste tv

Tv-priset Skämskudden delas ut igen. 6

Så snabbt växer surfplattan

Så snabbt växer surfplattan

Så många svenskar använder plattan. 3

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Älskade, hatade upprepning

Samuel L Jackson frontar spelbolaget Bet365

Samuel L Jackson frontar spelbolaget Bet365

Lyfter fram liveodds inför PL-premiären. 3

Förlust för Carat 2014

Förlust för Carat 2014

Vd:n Nike Carlstoft: "I år vänder det".

MTG bygger om TV8

MTG bygger om TV8

Blir en renodlad "crime-kanal". 3

Spotifys reklambolag ökar

Spotifys reklambolag ökar

Så går Spotifys bolag för reklamförsäljning.

McCann gör förlust – igen

McCann gör förlust – igen

Omorganisation tyngde byråerna.

Uppåt för Dentsu Aegis

Uppåt för Dentsu Aegis

Svenska verksamheten växer mer än marknaden.

Daniel Collin: "Push-notiser tillför ingenting"

Daniel Collin: "Push-notiser tillför ingenting"

Arbetet med datadrivna kampanjer påminner om knattar på en fotbollsplan, skriver MEC:s vd Daniel Collin. 15

OMG ökar byråintäkten

OMG ökar byråintäkten

Men vinsten minskar för Omnicom Media Group, som omfattar mediebyråerna OMD och PHD.

Så vill Johan Hakelius utveckla Fokus

Så vill Johan Hakelius utveckla Fokus

Så vill nya chefredaktören utveckla Fokus: "Ska tala till hjärtat inte bara hjärnan". 1

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se