Bild: Bodil Bergqvist

Bild: Bodil Bergqvist

Marbodal tar hjälp av trendenser.se

Marbodal har tillsammans med bloggaren Frida Ramstedt och hennes läsare tagit fram boken "Livet i köket", som ska hjälpa Marbodal att nå nya målgrupper.

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

"Livet i köket" är en bok med kökstips som är framtagen av inredningsbloggaren Frida Ramstedt på Trendenser och hennes läsare. Hon har låtit bloggare och läsare skicka in olika tips, vilka sedan har samlats i en 28 sidor lång bok som tagits fram tillsammans med Marbodal.

Tanken är att boken ska skapa uppmärksamhet för Marbodal i sociala medier.

– Vi tänkte att det var intressant att göra ett projekt ihop med Frida Ramstedt och prova att nå ut till en ny grupp via sociala medier och då lät en inspirationsbok som skapas tillsammans med hennes läsare intressant. Hon la ut en uppmaning på sin blogg och sedan tog boken form, säger Johanna Wirsén, kommunikationschef på Marbodal.

Boken skulle från början vara tillgänglig för beställning på Marbodals sajt, men istället finns den nu tillgänglig att ladda ner som PDF.

– Vi har lagt upp den på vår hemsida så att man kan ladda ner och bläddra. Vi skulle ha lagt upp den för beställning på vår sida, men beslutade oss för att inte göra det. Det har berott på hur intresset ser ut, säger Johanna Wirsén.

Hur har intresset för boken sett ut än så länge?

– Inom koncernen har man tyckt att det har varit ett roligt projekt och en inspirerande idé, sedan har vi märkt av intresset på bloggar och så och det var god uppslutning på releasefesten för boken. Intresset för den har varit stort, mycket på grund av Frida Ramstedts namn, hon är ju känd inom bloggsfären.

Varför blev det en bok med kökstips, Frida Ramstedt är ju inredningsbloggare?

- Vi jobbar med ju med kök, och vi ville ha något som har anknytning till detta. Vi tyckte också att det fanns en naturlig koppling till att umgås i köket och laga mat tillsammans och ville ha in den biten. Sedan finns det ju lite inredning också, men inte bara.

Pr-byrå för boken är Prat PR.

Av: Elin Hanspers
Mejla reportern

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

Kampanjer

Artikellista - Kampanjer

Expressens ubåtsjakt i Sky News

Så har nyheten bevakats i medierna. Expressens utsända reporter Tomas Kvarnkullen intervjuades i dag av Sky News. Dessutom har Reuters köpt flygbilder från tidningen. 1

FÖR DAGENS MEDIAS PRENUMERANTER
Artikellista - Kampanjer

Nej, Telia flyger inte

Tappar i preferens och erinran trots mer reklam. De växande medieinvesteringarna från mobiloperatörerna faller olika ut. Telia har tappat både varumärkespreferens och reklamerinran under året, visar Nepas mätning.

Artikellista - Kampanjer

Sveriges Kvinnolobby slår tillbaka mot Sveriges Annonsörer

"Tar gärna en debatt". Sveriges Kvinnolobby svarar på kritiken från Sveriges Annonsörer – och anklagar branschorganisationen för att ha fel i sin anmälan till Granskningsnämnden. 1

Artikellista - Kampanjer

Virgin Airlines nya kampanj – en sex timmar lång reklamfilm

Pre-roll på Youtube. Virgin Airlines nya kampanj är en flygresa i realtid. 1

Artikellista - Kampanjer

Fem filmer från USA:s största tv-annonsör Geico

Köper reklam för hiskeliga 8 miljarder kronor. USA:s största annonsör, försäkringsjätten Geico, köpte reklam för hiskeliga 8 miljarder kronor 2012. Här är fem av filmerna som dominerar amerikansk tv.

Artikellista - Kampanjer

Volvo dominerar. Epic Split-regissören Andreas Nilsson en av de nominerade.

Annons

Sveriges Annonsörer sågar Sveriges Kvinnolobby – anmäler SVT

"Iver till lagstiftning". Sveriges Kvinnolobby hade fel om RO och fick stå oemotsagda, enligt Anders Ericson, vd för Sveriges Annonsörer. 6

100-WATTAREN
Artikellista - Kampanjer

Volvo: "Man kan absolut tala om en Zlatan-effekt"

Hyllar sina ambassadörer. Igår belönades Volvo Cars med 100 watt för sin kampanj "Made by Sweden". För Dagens Media berättar marknadschefen Per Carleö om firandet. 5

100-WATTAREN
Artikellista - Kampanjer

Honesty tar hem kvällens sista 100-wattare

King vinner 75 watt. Honesty och Halebop vinner en 100-wattare för "Halebopresan" i kategorin Långsiktigt.

Artikellista - Kampanjer

Forsman & Bodenfors vinner 100 watt till

Folket Sthlm vinner 75 watt. 100-wattaren i kategorin Producent går till Forsman & Bodenfors, som nu tar hem kvällens tredje förstapris.

Annons
Så hånas Åkessons sjukdom – SD:s presschef upprörd

Så hånas Åkessons sjukdom – SD:s presschef upprörd

I dag berättade Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson att han är utbränd.

Annons
Tidningens döda älgar får Viaplay-kreatören att se rött

Tidningens döda älgar får Viaplay-kreatören att se rött

Smålandsposten uppmanar läsarna att skicka in "älgisar" från årets älgjakt. Men tilltaget upprör, särskilt om man är vegeterian. 9

Lämnar tillbaka tv-tillståndet

Lämnar tillbaka tv-tillståndet

Aftonbladet väljer att lämna tillbaka tillståndet för sändningar i det digitala marknätet. 11

Premiär – Dagens Media Branschanalys

Premiär – Dagens Media Branschanalys

Här är första utgåvan av Dagens Medias nya tidning Branschanalys.

"Har jobbat dygnet runt"

"Har jobbat dygnet runt"

Efter sammanlagt 15 år, varav två och ett halvt som vd, lämnar nu Joachim Nordlind MTG TV.

Kritiserade Zlatan-filmen – arga män vill att hon ska dö

Kritiserade Zlatan-filmen – arga män vill att hon ska dö

Nyheter24-reportern Irena Pozars krönika om Zlatan-dokumentären väcker starka känslor.

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Onödig kreativitet

Aller inspireras av Buzzfeed

Aller inspireras av Buzzfeed

Högt och lågt blandas när Aller Media lanserar sin nya underhållningssajt Hänt.se. 1

Kenza drar in 5,6 miljoner

Kenza drar in 5,6 miljoner

Så mycket tjänar Kenza Zouiten på sin blogg och reklaminläggen på Instagram. 1

Grahn till krisande Grayling

Grahn till krisande Grayling

Grayling tillsätter nordisk vd. Pia Grahn Brikell tar över en pr-byrå i rejäl uppförsbacke. 7

Nu ska Forma bantas

Nu ska Forma bantas

Efter Egmonts köp av Forma - nu vill ledningen kapa 24 tjänster.

Arla i bråk med Unilever – vill stoppa Flora med smör

Arla i bråk med Unilever – vill stoppa Flora med smör

Kräver stopp för marknadsföringen av "Flora med smör". 5

Gammal penis i brevlåda gav Gefle Dagblad oväntat lyft

Gammal penis i brevlåda gav Gefle Dagblad oväntat lyft

Plötsligt har en artikel från 2005 dykt upp på Gefle Dagblads mest lästa-lista. Nyhetschefen Magnus Lundquist är både förvånad och inte. 4

Morian sågar Suhonen

Morian sågar Suhonen

De privata vårdbolagen och Prime inblandade i Juholt-drevet, enligt Daniel Suhonen. 6

Bonnierchefernas nya sajt

Bonnierchefernas nya sajt

Drivs av Peder Bonnier, Robert Brännström och Fredrik Strömberg.

"Kan aldrig vara helt säker på vad som kommer lyckas"

"Kan aldrig vara helt säker på vad som kommer lyckas"

Clara Scherman ger sin syn på tv-branschens största utmaningar och berättar om sina bästa och sämsta inköp. 1

Kvinnojourerna starkt kritiska efter övergreppet

Kvinnojourerna starkt kritiska efter övergreppet

Produktionen agerade inte tillräckligt snabbt enligt Sveriges kvinno- och tjejjourers riksförbund. 5

Paradise Hotel sopar mattan med Big Brother

Paradise Hotel sopar mattan med Big Brother

MTG TV:s dokusåpa "Paradise Hotel" fortsätter att toppa MMS webb-tv-mätning. 9

Analsex-experimentet – en känga till Gunilla Herlitz

Analsex-experimentet – en känga till Gunilla Herlitz

Aftonbladets kulturchef Åsa Linderborg anser att klick- och delningshysterin är primitiv. 16

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se