Kampanjer - Presenteras av Nyheter24Gruppen
Bild: Bodil Bergqvist

Bild: Bodil Bergqvist

Marbodal tar hjälp av trendenser.se

Marbodal har tillsammans med bloggaren Frida Ramstedt och hennes läsare tagit fram boken "Livet i köket", som ska hjälpa Marbodal att nå nya målgrupper.

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

"Livet i köket" är en bok med kökstips som är framtagen av inredningsbloggaren Frida Ramstedt på Trendenser och hennes läsare. Hon har låtit bloggare och läsare skicka in olika tips, vilka sedan har samlats i en 28 sidor lång bok som tagits fram tillsammans med Marbodal.

Tanken är att boken ska skapa uppmärksamhet för Marbodal i sociala medier.

– Vi tänkte att det var intressant att göra ett projekt ihop med Frida Ramstedt och prova att nå ut till en ny grupp via sociala medier och då lät en inspirationsbok som skapas tillsammans med hennes läsare intressant. Hon la ut en uppmaning på sin blogg och sedan tog boken form, säger Johanna Wirsén, kommunikationschef på Marbodal.

Boken skulle från början vara tillgänglig för beställning på Marbodals sajt, men istället finns den nu tillgänglig att ladda ner som PDF.

– Vi har lagt upp den på vår hemsida så att man kan ladda ner och bläddra. Vi skulle ha lagt upp den för beställning på vår sida, men beslutade oss för att inte göra det. Det har berott på hur intresset ser ut, säger Johanna Wirsén.

Hur har intresset för boken sett ut än så länge?

– Inom koncernen har man tyckt att det har varit ett roligt projekt och en inspirerande idé, sedan har vi märkt av intresset på bloggar och så och det var god uppslutning på releasefesten för boken. Intresset för den har varit stort, mycket på grund av Frida Ramstedts namn, hon är ju känd inom bloggsfären.

Varför blev det en bok med kökstips, Frida Ramstedt är ju inredningsbloggare?

- Vi jobbar med ju med kök, och vi ville ha något som har anknytning till detta. Vi tyckte också att det fanns en naturlig koppling till att umgås i köket och laga mat tillsammans och ville ha in den biten. Sedan finns det ju lite inredning också, men inte bara.

Pr-byrå för boken är Prat PR.

Av: Elin Hanspers
Mejla reportern

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

Kampanjer - Presenteras av Nyheter24Gruppen
Artikellista - Kampanjer

Nu relanseras Tele2 – vd:n lovar riva missnöjda kunders fakturor

"Om du inte är nöjd river vi fakturan". Här är filmen där Tele2:s vd Thomas Ekman berättar om företagets total makeover.

Artikellista - Kampanjer

Röda Korset debatterade Årets Julklapp med HUI

Debatterade med HUI i SVT:s morgonsoffa. Röda Korset och Le Bureau ifrågasätter HUI:s val av Årets Julklapp. I en kampanj nominerar organisationen "Matpaket till Syrien" till utmärkelsen. 4

Artikellista - Kampanjer

Höstadienostalgi ska få fler att bli yrkeslärare

Se filmen på Dagens Media. Le Bureau marknadsför yrkeslärare med Scorpions-hit. 1

LÖRDAGSINTERVJUN
Artikellista - Kampanjer

Tele2-chefen: "Konkurrenterna saknar humor"

Funderade på att ta bort Frank. Kommunikationsdirektören om Tele2:s största omgörning någonsin, om hur man knep arenanamnet och om vilken mobiltelefon som är den bästa genom tiderna.

Artikellista - Kampanjer

Oktoberfest marknadsfördes med djupa urringningar

Ville släppa in "nya kulturer". Kvinnor framställs som "rena sexobjekt" anser Reklamombudsmannen (RO), som fäller en restaurangannons. 3

Artikellista - Kampanjer

"USA är det land som vi verkligen inte är nöjda med"

I desperat behov av en nystart. På tio år har Volvos försäljning halverats i USA. Nu ska en ny global huvudbyrå och en återgång till Volvos traditionella kärnvärden vända utvecklingen. – Vi har tappat vår identitet där, säger Alain Visser, global marknadsdirektör för Volvo Personvagnar.

Annons
Artikellista - Kampanjer

Volvo storsatsar på reklam i USA

Måste kommunicera tydligare. Nästa år kommer Volvo att fördubbla sin marknadsföringsbudget i USA. Detta som ett led i en krisplan för att få bukt med den vikande försäljningen.

Artikellista - Kampanjer

Tavlor fyller Linköpingsmörker med färg

Marknadsför östgötsk ljusfestival. Svartvita stortavlor blir färglada efter mörkrets inbrott.

Artikellista - Kampanjer

Fortsatt positivt för reklammarknaden

"Marknaden andas optimism". Men prognosen skrivs ändå ner i IRM sista mätning för 2014.

Artikellista - Kampanjer

Tele2 gör om hela kommunikationen – men behåller fåret

"Största förändringen vi gjort". Går emot branschstandarden - slopar bindingstiden. Samtidigt ändras även varumärkesplattformen. 3

Annons
Nyhetsbolaget skär ned

Nyhetsbolaget skär ned

Dagens Media kan i dag avslöja detaljerna i Nyhetsbolagets nya bemanningsplan. Totalt försvinner 17,5 tjänster. 2

Annons
Dagens Media slår rekord

Dagens Media slår rekord

Nytt all time high förra veckan. 4

Tidigare moderatchef blir kampsportslobbyist

Tidigare moderatchef blir kampsportslobbyist

Inför stormötet i Tele2 Arena – Prime blir ny pr-byrå för kampsportorganisationen UFC. 17

Så prenumererar du på DM

Så prenumererar du på DM

Ta del av aktuella erbjudanden här.

Rasande på Lajkat: ”De hänger ut barnens tankar”

Rasande på Lajkat: ”De hänger ut barnens tankar”

Lajkat.se anklagas för att ha stulit Kamratpostens läsarbrev. 15

Journalistvinnaren: "Han är näringslivets största skurk"

Journalistvinnaren: "Han är näringslivets största skurk"

Årets journalist, ekonomireportern Birgitta Forsberg, berättar om granskningarna av Saab, miljardärintervjuerna och om näringslivets största badboy. 1

Pr-bloggen

Pr-bloggen Dagen efter SPINN

Läs Dagens Media digitalt

Läs Dagens Media digitalt

Här finns mer information till dig som är prenumerant.

Framtidsrapporten riktar hård kritik mot ledningen

Framtidsrapporten riktar hård kritik mot ledningen

För lång tid mellan idé till publicerad nyhet konstaterar kvällstidningsjätten i sin framtidsrapport. 7

Kristdemokraten: ”Inför en Claes de Faire-skatt”

Kristdemokraten: ”Inför en Claes de Faire-skatt”

Efter chefredaktörens krönika – nu kräver KD-politikern en frivillig rikemansskatt. 12

Sanningen om trillingnöten

Sanningen om trillingnöten

Dagens Media gav sig på jakt efter sanningen om trillingnötens död – och fann förklaringen i chokladfabriken. 6

Amerikanskt filmbolag kräver ut namn på fildelare

Amerikanskt filmbolag kräver ut namn på fildelare

Check Entertainment går till domstol för att få ut namn på misstänkta fildelare från Bredbandsbolaget, Com Hem och Telia, kan Dagens Media avslöja. 9

TV4 riktar in sig på äldre

TV4 riktar in sig på äldre

TV4 riktar in sig till något äldre tittare – och höjer reklampriserna. 13

Priset för Svenskafans – minst 4 miljoner kr

Priset för Svenskafans – minst 4 miljoner kr

Traveas köper 100 procent av aktierna i Stampen Sports Media, där SvenskaFans.com ingår. 6

”Ikväll fick jag sparken"

”Ikväll fick jag sparken"

Aftonbladet säger upp Elisabet Höglund som kolumnist. 11

Annonspudlar – lanserar kampanj utan kvinnor

Annonspudlar – lanserar kampanj utan kvinnor

Resesajten slår mynt av sexismkritiken i nya kampanjen. 7

Efter Segulahs förvärv – vd:n får lämna Mitt i

Efter Segulahs förvärv – vd:n får lämna Mitt i

Har olika syn på hur bolaget ska utvecklas framöver.

SLL ut i stor upphandling

SLL ut i stor upphandling

Stockholms läns landsting går ut i en stor kommunikationsupphandling, kan Dagens Media avslöja.

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se