Kampanjer - Presenteras av Nyheter24Gruppen

IQ:s nya kampanj: Fyllekameran

Att se sig själv när man är packad är kanske inte alltid så kul. Det är tanken bakom IQ:s nya kampanj.

IQ:s nya kampanj: Fyllekameran
Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

IQ:s kampanj "Fyllefiltret" väckte stor uppmärksamhet – och har bland annat hyllats i Dagens Medias tävling "Topp Fem" samt vunnit "Stora PR-priset".

Nu släpper organisationen en uppföljare, under namnet "Fyllekameran". Med en Iphone-app kan användarna ta bilder på sig eller andra och låta deras "nyktra jag möta sitt berusade jag".

– Den bild som man har av sig själv som onykter kanske inte alltid stämmer överens med hur man verkligen ser ut och beter sig. Med den här appen kan man få en glimt av hur man ser ut fast med lite distans, säger IQ:s vd Magnus Jägerskog till dagensmedia.se.

Appen riktar sig mot unga mellan 18 och 35 år och baseras på en undersökning som IQ genomfört. Den visar bland annat att 60 procent av respondenterna i målgruppen tror att deras vänner skulle bli negativt överraskade om de såg sig själva berusade på film.

– Vi vill skapa eftertanke om hur man är när man dricker, säger Magnus Jägerskog.

Appen marknadsförs med radioreklam och pr.

Forsman & Bodenfors står bakom appen medan Deportivo står för pr-arbetet.

Fakta Så funkar appen

Användaren ställer in tiden då man vill att filmen ska spelas in. När tiden är inne ljuder ett alarm och man klickar då på ok så startas filminspelningen och man kan filma sig själv och sina vänner. Efter 12 timmar så ljuder ytterligare ett alarm och man har möjlighet att titta på filmen man spelade in.

Arbetsgrupp:

Forsman & Bodenfors:

Projektledare: Andreas Engstrand

Copywriter: Jacob Nelson

Art Director: Ted Mellström

Formgivare: Åsa Plahn

Digital producent: Peter Guadiano

Filmproduktion: Axel Söderlund

Produktion: Sparkling Zoo

Arbetsgrupp Deportivo:

Projektledare: Theresé Elmgren

Kundansvarig: Mats Mehlberg

Martin Schori Av: Martin Schori
Mejla reportern

08-545 222 16

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

10 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
10
Nu visas kommentar 1-5
Visa fler kommentarer:
Kampanjer - Presenteras av Nyheter24Gruppen
Artikellista - Kampanjer

Nu relanseras Tele2 – vd:n lovar riva missnöjda kunders fakturor

"Om du inte är nöjd river vi fakturan". Här är filmen där Tele2:s vd Thomas Ekman berättar om företagets total makeover.

Artikellista - Kampanjer

Röda Korset debatterade Årets Julklapp med HUI

Debatterade med HUI i SVT:s morgonsoffa. Röda Korset och Le Bureau ifrågasätter HUI:s val av Årets Julklapp. I en kampanj nominerar organisationen "Matpaket till Syrien" till utmärkelsen. 4

Artikellista - Kampanjer

Höstadienostalgi ska få fler att bli yrkeslärare

Se filmen på Dagens Media. Le Bureau marknadsför yrkeslärare med Scorpions-hit. 1

LÖRDAGSINTERVJUN
Artikellista - Kampanjer

Tele2-chefen: "Konkurrenterna saknar humor"

Funderade på att ta bort Frank. Kommunikationsdirektören om Tele2:s största omgörning någonsin, om hur man knep arenanamnet och om vilken mobiltelefon som är den bästa genom tiderna.

Artikellista - Kampanjer

Oktoberfest marknadsfördes med djupa urringningar

Ville släppa in "nya kulturer". Kvinnor framställs som "rena sexobjekt" anser Reklamombudsmannen (RO), som fäller en restaurangannons. 3

Artikellista - Kampanjer

"USA är det land som vi verkligen inte är nöjda med"

I desperat behov av en nystart. På tio år har Volvos försäljning halverats i USA. Nu ska en ny global huvudbyrå och en återgång till Volvos traditionella kärnvärden vända utvecklingen. – Vi har tappat vår identitet där, säger Alain Visser, global marknadsdirektör för Volvo Personvagnar.

Annons
Artikellista - Kampanjer

Volvo storsatsar på reklam i USA

Måste kommunicera tydligare. Nästa år kommer Volvo att fördubbla sin marknadsföringsbudget i USA. Detta som ett led i en krisplan för att få bukt med den vikande försäljningen.

Artikellista - Kampanjer

Tavlor fyller Linköpingsmörker med färg

Marknadsför östgötsk ljusfestival. Svartvita stortavlor blir färglada efter mörkrets inbrott.

Artikellista - Kampanjer

Fortsatt positivt för reklammarknaden

"Marknaden andas optimism". Men prognosen skrivs ändå ner i IRM sista mätning för 2014.

Artikellista - Kampanjer

Tele2 gör om hela kommunikationen – men behåller fåret

"Största förändringen vi gjort". Går emot branschstandarden - slopar bindingstiden. Samtidigt ändras även varumärkesplattformen. 3

Annons
Nyhetsbolaget skär ned

Nyhetsbolaget skär ned

Dagens Media kan i dag avslöja detaljerna i Nyhetsbolagets nya bemanningsplan. Totalt försvinner 17,5 tjänster. 2

Annons
Dagens Media slår rekord

Dagens Media slår rekord

Nytt all time high förra veckan. 4

Tidigare moderatchef blir kampsportslobbyist

Tidigare moderatchef blir kampsportslobbyist

Inför stormötet i Tele2 Arena – Prime blir ny pr-byrå för kampsportorganisationen UFC. 17

Så prenumererar du på DM

Så prenumererar du på DM

Ta del av aktuella erbjudanden här.

Rasande på Lajkat: ”De hänger ut barnens tankar”

Rasande på Lajkat: ”De hänger ut barnens tankar”

Lajkat.se anklagas för att ha stulit Kamratpostens läsarbrev. 15

Journalistvinnaren: "Han är näringslivets största skurk"

Journalistvinnaren: "Han är näringslivets största skurk"

Årets journalist, ekonomireportern Birgitta Forsberg, berättar om granskningarna av Saab, miljardärintervjuerna och om näringslivets största badboy. 1

Pr-bloggen

Pr-bloggen Dagen efter SPINN

Läs Dagens Media digitalt

Läs Dagens Media digitalt

Här finns mer information till dig som är prenumerant.

Framtidsrapporten riktar hård kritik mot ledningen

Framtidsrapporten riktar hård kritik mot ledningen

För lång tid mellan idé till publicerad nyhet konstaterar kvällstidningsjätten i sin framtidsrapport. 7

Kristdemokraten: ”Inför en Claes de Faire-skatt”

Kristdemokraten: ”Inför en Claes de Faire-skatt”

Efter chefredaktörens krönika – nu kräver KD-politikern en frivillig rikemansskatt. 12

Sanningen om trillingnöten

Sanningen om trillingnöten

Dagens Media gav sig på jakt efter sanningen om trillingnötens död – och fann förklaringen i chokladfabriken. 6

Amerikanskt filmbolag kräver ut namn på fildelare

Amerikanskt filmbolag kräver ut namn på fildelare

Check Entertainment går till domstol för att få ut namn på misstänkta fildelare från Bredbandsbolaget, Com Hem och Telia, kan Dagens Media avslöja. 9

TV4 riktar in sig på äldre

TV4 riktar in sig på äldre

TV4 riktar in sig till något äldre tittare – och höjer reklampriserna. 13

Priset för Svenskafans – minst 4 miljoner kr

Priset för Svenskafans – minst 4 miljoner kr

Traveas köper 100 procent av aktierna i Stampen Sports Media, där SvenskaFans.com ingår. 6

”Ikväll fick jag sparken"

”Ikväll fick jag sparken"

Aftonbladet säger upp Elisabet Höglund som kolumnist. 11

Annonspudlar – lanserar kampanj utan kvinnor

Annonspudlar – lanserar kampanj utan kvinnor

Resesajten slår mynt av sexismkritiken i nya kampanjen. 7

Efter Segulahs förvärv – vd:n får lämna Mitt i

Efter Segulahs förvärv – vd:n får lämna Mitt i

Har olika syn på hur bolaget ska utvecklas framöver.

SLL ut i stor upphandling

SLL ut i stor upphandling

Stockholms läns landsting går ut i en stor kommunikationsupphandling, kan Dagens Media avslöja.

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se