Tipsa en vän om en artikel

C-date i kampanj för tillfälliga sexförbindelser

Datingföretaget förespråkar lösa sexuella förbindelser – ”casual dating” – i sin nya kampanj.

Annonsen i Aftonbaldet.

Annonsen i Aftonbaldet.

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

I dagens pappersutgåva av Aftonbladet möts läsaren av C-dates helsidesannons som utlovar ”Det allra senaste på datingmarknaden” – Casual Dating.

– Detta är den första printkampanjen vi gör i Sverige. Målet är att öka kännedomen och få fler medlemmar i Sverige, säger Marianne Emilsen, ansvarig för pr- och kommunikation för C-date i Norden.

Konceptet där användarna ska hjälpas att leva ut sina sexuella fantasier, utan förpliktelser, beskrivs vidare på c-date.se:

”Är du singel eller har kanske redan en partner och längtar du efter att testa något nytt med mera spänning? Nu kan dina fantasier bli verklighet!”.

Bakom sajten står, enligt Stiftelsen för Internetinfrastruktur, bolaget Net Services GmbH, registrerat i Luxemburg.

Enligt annonsen ska C-date i nuläget ha över två miljoner medlemmar i 35 länder. I framtiden kan det även bli aktuellt med tv-reklam för C-date, som i nuläget inte har några byråer i Sverige.

– Vi utvärderar om vi ska göra tv-reklam, men inget är klart än.

I dagens Aftonbladet finns även ett redaktionellt uppslag om sexfantasier, där läsaren får veta att 37 procent av svenskarna fantiserar om gruppsex.

Erik Wisterberg Av: Erik Wisterberg
Mejla reportern

08-545 222 01

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

8 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
8
Nu visas kommentar 1-5
Visa fler kommentarer:
Annons
Nytt nummer ute!

Nytt nummer ute!

Blogg-special, storannonsörerna som överger tv, Spotify storköper sökord, digitala utomhuskriget, m.m. Kolla innehållet här.

Annons
SD-kampanj värd miljoner

SD-kampanj värd miljoner

Pr-värdet överträffar partiets investering med råge. 24

Arlas reklamkänga mot WOW:s mjölkförbud

Arlas reklamkänga mot WOW:s mjölkförbud

"Förbjuden mjölk smakar bäst", hälsar Arla. 21

Primes vd om vändningen: "Vi har byggt om i grunden"

Primes vd om vändningen: "Vi har byggt om i grunden"

Efter några år av dalande resultat stärkte Prime marginalerna.

Lämnar GP – i protest

Lämnar GP – i protest

Kulturskribenten Elin Grelsson Almestad slutar.

Här är årets skämmigaste tv

Här är årets skämmigaste tv

Tv-priset Skämskudden delas ut igen. 6

Så snabbt växer surfplattan

Så snabbt växer surfplattan

Så många svenskar använder plattan. 3

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Älskade, hatade upprepning

Samuel L Jackson frontar spelbolaget Bet365

Samuel L Jackson frontar spelbolaget Bet365

Lyfter fram liveodds inför PL-premiären. 3

Förlust för Carat 2014

Förlust för Carat 2014

Vd:n Nike Carlstoft: "I år vänder det".

MTG bygger om TV8

MTG bygger om TV8

Blir en renodlad "crime-kanal". 3

Spotifys reklambolag ökar

Spotifys reklambolag ökar

Så går Spotifys bolag för reklamförsäljning.

McCann gör förlust – igen

McCann gör förlust – igen

Omorganisation tyngde byråerna.

Uppåt för Dentsu Aegis

Uppåt för Dentsu Aegis

Svenska verksamheten växer mer än marknaden.

Daniel Collin: "Push-notiser tillför ingenting"

Daniel Collin: "Push-notiser tillför ingenting"

Arbetet med datadrivna kampanjer påminner om knattar på en fotbollsplan, skriver MEC:s vd Daniel Collin. 15

OMG ökar byråintäkten

OMG ökar byråintäkten

Men vinsten minskar för Omnicom Media Group, som omfattar mediebyråerna OMD och PHD.

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se