Tipsa en vän om en artikel

C-date i kampanj för tillfälliga sexförbindelser

Datingföretaget förespråkar lösa sexuella förbindelser – ”casual dating” – i sin nya kampanj.

Annonsen i Aftonbaldet.

Annonsen i Aftonbaldet.

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

I dagens pappersutgåva av Aftonbladet möts läsaren av C-dates helsidesannons som utlovar ”Det allra senaste på datingmarknaden” – Casual Dating.

– Detta är den första printkampanjen vi gör i Sverige. Målet är att öka kännedomen och få fler medlemmar i Sverige, säger Marianne Emilsen, ansvarig för pr- och kommunikation för C-date i Norden.

Konceptet där användarna ska hjälpas att leva ut sina sexuella fantasier, utan förpliktelser, beskrivs vidare på c-date.se:

”Är du singel eller har kanske redan en partner och längtar du efter att testa något nytt med mera spänning? Nu kan dina fantasier bli verklighet!”.

Bakom sajten står, enligt Stiftelsen för Internetinfrastruktur, bolaget Net Services GmbH, registrerat i Luxemburg.

Enligt annonsen ska C-date i nuläget ha över två miljoner medlemmar i 35 länder. I framtiden kan det även bli aktuellt med tv-reklam för C-date, som i nuläget inte har några byråer i Sverige.

– Vi utvärderar om vi ska göra tv-reklam, men inget är klart än.

I dagens Aftonbladet finns även ett redaktionellt uppslag om sexfantasier, där läsaren får veta att 37 procent av svenskarna fantiserar om gruppsex.

Erik Wisterberg Av: Erik Wisterberg
Mejla reportern

08-545 222 01

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

8 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
8
Nu visas kommentar 1-5
Visa fler kommentarer:
Annons
Daniel Collin: "Push-notiser tillför ingenting"

Daniel Collin: "Push-notiser tillför ingenting"

Arbetet med datadrivna kampanjer påminner om knattar på en fotbollsplan, skriver MEC:s vd Daniel Collin. 15

Annons
Försvaret lyfter HBT-frågan

Försvaret lyfter HBT-frågan

"Vissa saker ska man inte behöva kamouflera". Det är budskapet i Försvarsmaktens annons. 6

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 12, 2015

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 12, 2015

Allt det här får du i senaste numret av papperstidningen.

Hänt i Veckans supertabbe – döpte Aros son till Ace

Hänt i Veckans supertabbe – döpte Aros son till Ace

Ett Kiss-fan svarade istället för Hasse Aros fru. 9

Barn arga på Filip & Fredrik

Barn arga på Filip & Fredrik

Deras kamp hånades: "Vi känner oss kränkta". 11

Nakna kvinnor i träskor fälls

Nakna kvinnor i träskor fälls

Ansågs inte vara sexistiska av företagets grundare. 24

Youtubes topp-100

Youtubes topp-100

ATG, Carlsberg och Meda är några. 23

Här tävlar asylsökande om att få stanna i Norge

Här tävlar asylsökande om att få stanna i Norge

Tittarna får rösta vem som får stanna. 14

QUIZ: Vem sade vad?

QUIZ: Vem sade vad?

Det är inte alltid lätt att sia om framtiden

Kung Fury gör succé

Kung Fury gör succé

Floppar i linjär-tv, går som tåget digitalt. 2

"Största hotet är journalisterna själva"

"Största hotet är journalisterna själva"

SVT-profilen Rickard Olsson sågar medierna. 10

Om män hade mens

Om män hade mens

Wateraid gör tampongreklam för män. 6

"De fick bananer också"

"De fick bananer också"

Vårruset försvarar utskälld goodiebag. 31

Krisexperterna om Telia: "Smekmånaden är över"

Krisexperterna om Telia: "Smekmånaden är över"

Krisexperterna ger sin syn på nya mutskandalen.

SBS: Vi är ikapp MTG TV

SBS: Vi är ikapp MTG TV

SBS Discovery TV hävdar att en historisk milstolpe är här. 4

Bindefeld: "Är lite pirrig"

Bindefeld: "Är lite pirrig"

Intervju om nya programmet i Kanal 5. 4

Blogoccoli

Blogoccoli Sommarfakta # 7

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Älskade, hatade upprepning

Berghs till One Show

Berghs till One Show Only in New York…

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se