C-date i kampanj för tillfälliga sexförbindelser

Datingföretaget förespråkar lösa sexuella förbindelser – ”casual dating” – i sin nya kampanj.

Annonsen i Aftonbaldet.

Annonsen i Aftonbaldet.

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

I dagens pappersutgåva av Aftonbladet möts läsaren av C-dates helsidesannons som utlovar ”Det allra senaste på datingmarknaden” – Casual Dating.

– Detta är den första printkampanjen vi gör i Sverige. Målet är att öka kännedomen och få fler medlemmar i Sverige, säger Marianne Emilsen, ansvarig för pr- och kommunikation för C-date i Norden.

Konceptet där användarna ska hjälpas att leva ut sina sexuella fantasier, utan förpliktelser, beskrivs vidare på c-date.se:

”Är du singel eller har kanske redan en partner och längtar du efter att testa något nytt med mera spänning? Nu kan dina fantasier bli verklighet!”.

Bakom sajten står, enligt Stiftelsen för Internetinfrastruktur, bolaget Net Services GmbH, registrerat i Luxemburg.

Enligt annonsen ska C-date i nuläget ha över två miljoner medlemmar i 35 länder. I framtiden kan det även bli aktuellt med tv-reklam för C-date, som i nuläget inte har några byråer i Sverige.

– Vi utvärderar om vi ska göra tv-reklam, men inget är klart än.

I dagens Aftonbladet finns även ett redaktionellt uppslag om sexfantasier, där läsaren får veta att 37 procent av svenskarna fantiserar om gruppsex.

Erik Wisterberg Av: Erik Wisterberg
Mejla reportern

08-545 222 01

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

8 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
8
Nu visas kommentar 1-5
Visa fler kommentarer:

Kampanjer

Artikellista - Kampanjer

Skapar plattform för digital konst

Jung ligger bakom. Tävling och konstprojekt när Absolut i dag lanserar The Andy Warhol Art Exchange.

Artikellista - Kampanjer

Studenter, tävla om Dagens Medias kampanj!

Vinn en resa för hela gruppen. Dagens Media bjuder in Sveriges kommunikationsstudenter att ta fram vår nästa kampanj.

Artikellista - Kampanjer

Försäkringskassans stora satsning

Pris: 8 miljoner. I dag lanserar Lowe Brindfors och Försäkringskassan kampanjen som ska kommunicera myndighetens verksamhet.

Artikellista - Kampanjer

Vings reklamfilm inte kränkande för homosexuella enligt RO

"Inget krav på att representera hela samhället". Ving, som tidigare i år prisades för sitt hbtq-arbete, kränker inte homosexuella i sin reklamfilm. Det slår Reklamombudsmannen fast.

Artikellista - Kampanjer

Bahnhof stoppar hyllning till "En svensk tiger" efter påtryckningar

"Borde ha bett om tillstånd". Efter en tvist med rättighetsinnehavarna stoppar internetleverantören sin kampanj "Bahnhof Tiger" – efter bara två publiceringar. 1

Artikellista - Kampanjer

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 16, 2014

Tv-bolagen kräver hårdare lagar mot pirater. Kolla innehållet i nya numret.

Annons
Artikellista - Kampanjer

Här är Greys första Volvo-film

Reklam för XC60. Grey Londons första internationella kampanj för Volvo ska göra Volvo till premiumbil. 3

Artikellista - Kampanjer

Gorbys, Vizeum och Swe instiftar stipendium till unga

Swe och Vizeum bakom kampanjen. Gorbys delar ut 10 000 kronor till unga för att utveckla sina intressen. 2

Artikellista - Kampanjer

Saab i Twitter-offensiv för granatgevär: "Handlar om branding"

Presschefen om försvarsjättens mediestrategi. Försvarsföretaget Saab gör reklam för sitt nya granatgevär på Twitter. För Dagens Media berättar presschefen om bolagets mediestrategi. 1

Artikellista - Kampanjer

BLOGG: Är Stockholm Vattens annonser för snygga?

BLOGG. Erik Modig skriver om "dyra" kontra "billiga" annonser.

Annons
Annons
Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation När behövs dyra annonser?

Mediacom-chefen om tv-tappet: "Det är ett elände"

Mediacom-chefen om tv-tappet: "Det är ett elände"

För Dagens Media ger Mediacoms tv-chef Patrick Wallin sin syn på de sjunkande tittarnivåerna. 13

Jakt, fiske och motor växer

Jakt, fiske och motor växer

Tjejtidningarna rasar men inom jakt och motor ökar läsandet.

Svenskan tappar mest

Svenskan tappar mest

Tappar mer än var tionde läsare. 18

Studenter, var med och tävla om Dagens Medias kampanj!

Studenter, var med och tävla om Dagens Medias kampanj!

Dagens Media bjuder in Sveriges kommunikationsstudenter att ta fram vår nästa kampanj.

"Vi ger Netflix en match"

"Vi ger Netflix en match"

Vd Rikard Steiber om hur Viaplay norpade Viacom-rättigheter från Netflix. 3

Saab i Twitter-offensiv för granatgeväret Carl-Gustaf

Saab i Twitter-offensiv för granatgeväret Carl-Gustaf

Försvarsföretaget Saab gör reklam för sitt nya granatgevär på Twitter. För Dagens Media berättar presschefen om bolagets mediestrategi. 1

Retriever granskas av KKV

Retriever granskas av KKV

Konkurrensverket, KKV, väljer att granska Retriever – efter en anmälan av konkurrenten.

Acast når en miljon i veckan

Acast når en miljon i veckan

Men svenkarnas podd-intresse ser ut att planas ut. 2

Här är MTG:s nya logotyp

Här är MTG:s nya logotyp

MTG slipar på varumärket – här är mediejättens nya logotyp. 16

SAS nya reklamkoncept

SAS nya reklamkoncept

"We are travelers" är pay-offen i SAS nya reklamkoncept, signerat Åkestam Holst. 17

Matias Palm-Jensen och Rickard Villard startar byrå

Matias Palm-Jensen och Rickard Villard startar byrå

Tungviktarna Matias Palm-Jensen och Rickard Villard startar byrå tillsammans, kan Dagens Media avslöja. 4

Aftonbladets omvandling

Aftonbladets omvandling

Enligt uppgift väntas Aftonbladets interna online-rapport komma med stora förändringar. 8

Mångmiljonsmäll för tv-bolag

Mångmiljonsmäll för tv-bolag

Tittarraset i linjär tv tvingar tv-kanalerna att betala tillbaka stora belopp till mediebyråerna.

Nu växer oron växer bland landets annonsörer

Nu växer oron växer bland landets annonsörer

Sveriges marknadschefer ser över mediemixen.

Tv-husen flaggar för kraftigt höjda reklampriser

Tv-husen flaggar för kraftigt höjda reklampriser

Här är tv-kanalernas lösning på kaoset.

Tv-krisens största vinnare

Tv-krisens största vinnare

Pengar flyttas till digitala medier.

Webben ställer nya krav på rörliga reklamen

Webben ställer nya krav på rörliga reklamen

Experter: En dålig idé att visa samma reklamfilm på internet.

Expressen sörjer SD:s rekordval – med svart etta

Expressen sörjer SD:s rekordval – med svart etta

Igår blev Sverigedemokraterna landets tredje största parti. Nu sörjer Expressen, med en nattsvart etta. 44

"Den bästa kulturministern Sverige aldrig har haft"

"Den bästa kulturministern Sverige aldrig har haft"

Han pekas ut som en möjlig kulturminister i en rödgrön regering. Själv ser Lars Ohly uppdraget som ett "drömjobb", men tror att alltför många omständigheter måste klaffa för att han ska efterträda Lena Adelsohn Liljeroth.

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se