Kampanjer - Presenteras av Nyheter24Gruppen

Onanifilmen blev en internationell succé

Arvikafestivalens omtalade reklamfilm har fått biljettförsäljningen utomlands att nå nya höjder och till festivalen i sommar väntas besök från bland annat Ryssland, Brasilien och Afghanistan.

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

– Helt galet, människor från andra länder har verkligen fått upp ögonen för festivalen säger kommunikationschefen Jonas Linné på Arvikafestivalen.

Jonas Linné säger att han aldrig kunnat ana vilken spridning reklamfilmen skulle få, men tycker att uppståndelsen kring den är jättekul. Och biljettförsäljningen ser bättre ut än tidigare år. Han tror att det beror på banden som är bokade, men också på grund av filmen där 20-åriga Caroline Magnerholt får orgasm.

– Man gillar det man hör och det man ser helt enkelt, konstaterar han.

Men han tror inte att de långväga besökarna kommer att få fel uppfattning om festivalen.

– Nej, absolut inte. Jag tror inte folk tror att det är en sexfestival, den risken finns inte. Går man in på vår hemsida ser man direkt att vi inte håller på med sex.

Huvudpersonen själv, Carolina Magnerholt som gjort filmen, tycker att det är positivt med uppmärksamheten, enligt Jonas Linné. Hon har fått mycket kommentarer och särskilt från Brasilien.

– De flesta tycker att det är grymt viktigt att lyfta fram onani och kvinnors sexualitet. Att försöka ta bort tabun.

Jonas Linné säger att Caroline Magnerholt fick viss ersättning men att hon gjorde det av kärlek för festivalen snarare än för pengar.

Blir det någon bonus till Caroline Magnerholt nu när filmen lockat så många besökare?

– Haha, nej. Här har vi inga bonusavtal. Men jag tror hon är nöjd.

Hur går det med försöken att hitta en kille som kan spela in en liknande film?

– Vi fick 30-40 mail från killar som ville spela in en film, men hittills har ingen vågat skicka in en. Nu letar vi inte aktivt längre men kommer det in en film så…

Här kan du se första filmen.

Av: Patrik Chi
Mejla reportern

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

10 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
10
Nu visas kommentar 1-5
Visa fler kommentarer:
Kampanjer - Presenteras av Nyheter24Gruppen
Artikellista - Kampanjer

Volkswagen utser bästa autosvaret

"Länk mellan jobb och fritid." Volkswagen lanserar nya Passat med autosvarskampanjen "Das Auto Reply". 4

SD hånade antirasist-blogg – stäms av stjärnfotograf

”Ytterst allvarligt för Greenbergs anseende”. Sverigedemokraterna stäms för bildstöld av den världsberömda fotografen Jill Greenberg. 21

Artikellista - Kampanjer

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 22, 2014

Facit över tv:s ras 2014. Kolla innehållet i senaste utgåvan av Dagens Media.

Artikellista - Kampanjer

Falck & Co i olycksbådande kampanj åt Europeiska ERV

Leker med turist-skryt i sociala medier. Konceptet "Du kan i alla fall få en ny resa" ska få fler att teckna reseförsäkring.

Artikellista - Kampanjer

Expressen stuvar om i annonsledningen

Placerar analytiker vid nyhetsdesken. Rekryteringar ska leda till större datafokus på Expressens annonsavdelning. 3

Artikellista - Kampanjer

Tv-mäklaren Fredrik Eklund säljer ukrainskt hem som "årets julklapp"

Kampanj för SOS Barnbyar. Mäklarfirman ESNY säljer "ett tryggt hem" i Ukraina på sin sajt.

Annons
Artikellista - Kampanjer

Så vann vi Eurobest Young Creatives

BLOGG. BLOGG. Joseph Borenstein och Linnéa Rinäs om idéerna bakom det vinnande bidraget.

Artikellista - Kampanjer

Paf:s Dylan-film tog sig hela vägen till Angola

Se filmen på Dagens Media. Den uppmärksammade filmen där tv-profilen Fredrik Wikingsson fick en ensamkonsert med Bob Dylan har nu släppts i sin helhet. 3

Artikellista - Kampanjer

7 filmer som visar att dödsmetall och reklam hör ihop

SE LISTAN HÄR. Death metal handlar inte bara om ond bråd död. Här är sju reklamfilmer som visar varför hårdrock kan göra kommunikation lite roligare. 1

Artikellista - Kampanjer

Här är Tony Hawks vilda reklamstunt för Mini

”En ikon”. Mini och Finnair satsar båda på skateboard för att lyfta sina varumärken. Se filmerna på Dagens Media. 1

Annons
Årets sista nummer av Dagens Media

Årets sista nummer av Dagens Media

14 saker som utmärkte 2014. Och MEC:s vd skriver brev till tomten.

Annons
7 filmer som visar att döds- metall och reklam hör ihop

7 filmer som visar att döds-
metall och reklam hör ihop

Death metal handlar inte bara om ond bråd död. Här är sju reklamfilmer som visar varför hårdrock kan göra kommunikation lite roligare. 1

Startar bolaget Play Sverige

Startar bolaget Play Sverige

Mediekompaniets chefer Anders Sjösten och Martin Irborg har registrerat ett tv-bolag.

Brit Stakstons blogg

Brit Stakstons blogg Årets skräpsajt är Lexbase

Schibsted-köper domänen tv.se för 2,2 miljoner kronor

Schibsted-köper domänen tv.se för 2,2 miljoner kronor

2,18 miljoner kronor. Så mycket pengar betalade Schibsted för domänen tv.se, som auktionerades ut på Tradera. 1

Mediacoms vd kliver av

Mediacoms vd kliver av

Linus Hjoberg ska flytta till andra sidan jordklotet. 4

Bah Kuhnke lovar medie- utredning före extravalet

Bah Kuhnke lovar medie-
utredning före extravalet

Kultur- och demokratiministern ger besked om digitalmomsen, reklamskatten och presstödet. 3

Familjeliv hackat igen – SD-troll spammade forumet

Familjeliv hackat igen – SD-troll spammade forumet

Stampen-sajten Familjeliv har återigen hackats. 3

Över 5 000 svenskar vill bli bortglömda av Google

Över 5 000 svenskar vill bli bortglömda av Google

Efter EU-domen – över 5 000 svenska fall där svenskar vill få bort sökresultat har kommit in till sökjätten.

Upprört om Herlitz lön: "Det är otroligt, ofattbart"

Upprört om Herlitz lön: "Det är otroligt, ofattbart"

Fackklubbarna är bestörta över Gunilla Herlitz jättelön. 23

Så prenumererar du på DM

Så prenumererar du på DM

Ta del av aktuella erbjudanden här.

Läs Dagens Media digitalt

Läs Dagens Media digitalt

Här finns mer information till dig som är prenumerant.

Han fick 24 miljoner – "köper varken bilar eller klockor"

Han fick 24 miljoner – "köper varken bilar eller klockor"

Han drog in mest av alla mediechefer i Sverige. Jonas Sjögren berättar nu att han trots det inte lever något lyxliv. 14

Annonsörerna som betalar bäst – telebolag i topp

Annonsörerna som betalar bäst – telebolag i topp

Här är listan över marknadscheferna som får bäst – och sämst – betalt.

De har reklambyråernas allra fetaste plånböcker

De har reklambyråernas allra fetaste plånböcker

Här är listan över landets bäst betalda reklamare. 5

Miljonregn över mediechefer – Herlitz lyfter 19 miljoner

Miljonregn över mediechefer – Herlitz lyfter 19 miljoner

Här är mediecheferna som lyfter de högsta lönerna. Bara topptrion drar tillsammans in hela 58 miljoner kronor i årslön. 5

Vinstlott för männen i mediebyråernas lönerace

Vinstlott för männen i mediebyråernas lönerace

Först på 16:e plats tar sig en kvinna in på listan över mediebyråernas högsta löner. 1

Här är pr-konsulterna som tjänar mest – och minst

Här är pr-konsulterna som tjänar mest – och minst

JKL, Prime och Brunswick är byråerna som betalar för branschens tre fetaste lönekuvert. Här är hela listan över pr-konsulternas löner. 3

Dagens Media slår rekord

Dagens Media slår rekord

Nytt all time high förra veckan. 4

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se