Tipsa en vän om en artikel

Onanifilmen blev en internationell succé

Arvikafestivalens omtalade reklamfilm har fått biljettförsäljningen utomlands att nå nya höjder och till festivalen i sommar väntas besök från bland annat Ryssland, Brasilien och Afghanistan.

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

– Helt galet, människor från andra länder har verkligen fått upp ögonen för festivalen säger kommunikationschefen Jonas Linné på Arvikafestivalen.

Jonas Linné säger att han aldrig kunnat ana vilken spridning reklamfilmen skulle få, men tycker att uppståndelsen kring den är jättekul. Och biljettförsäljningen ser bättre ut än tidigare år. Han tror att det beror på banden som är bokade, men också på grund av filmen där 20-åriga Caroline Magnerholt får orgasm.

– Man gillar det man hör och det man ser helt enkelt, konstaterar han.

Men han tror inte att de långväga besökarna kommer att få fel uppfattning om festivalen.

– Nej, absolut inte. Jag tror inte folk tror att det är en sexfestival, den risken finns inte. Går man in på vår hemsida ser man direkt att vi inte håller på med sex.

Huvudpersonen själv, Carolina Magnerholt som gjort filmen, tycker att det är positivt med uppmärksamheten, enligt Jonas Linné. Hon har fått mycket kommentarer och särskilt från Brasilien.

– De flesta tycker att det är grymt viktigt att lyfta fram onani och kvinnors sexualitet. Att försöka ta bort tabun.

Jonas Linné säger att Caroline Magnerholt fick viss ersättning men att hon gjorde det av kärlek för festivalen snarare än för pengar.

Blir det någon bonus till Caroline Magnerholt nu när filmen lockat så många besökare?

– Haha, nej. Här har vi inga bonusavtal. Men jag tror hon är nöjd.

Hur går det med försöken att hitta en kille som kan spela in en liknande film?

– Vi fick 30-40 mail från killar som ville spela in en film, men hittills har ingen vågat skicka in en. Nu letar vi inte aktivt längre men kommer det in en film så…

Här kan du se första filmen.

Av: Patrik Chi
Mejla reportern

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

10 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
10
Nu visas kommentar 1-5
Visa fler kommentarer:
Annons
Daniel Collin: "Push-notiser tillför ingenting"

Daniel Collin: "Push-notiser tillför ingenting"

Arbetet med datadrivna kampanjer påminner om knattar på en fotbollsplan, skriver MEC:s vd Daniel Collin. 15

Annons
Försvaret lyfter HBT-frågan

Försvaret lyfter HBT-frågan

"Vissa saker ska man inte behöva kamouflera". Det är budskapet i Försvarsmaktens annons. 6

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 12, 2015

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 12, 2015

Allt det här får du i senaste numret av papperstidningen.

Hänt i Veckans supertabbe – döpte Aros son till Ace

Hänt i Veckans supertabbe – döpte Aros son till Ace

Ett Kiss-fan svarade istället för Hasse Aros fru. 9

Barn arga på Filip & Fredrik

Barn arga på Filip & Fredrik

Deras kamp hånades: "Vi känner oss kränkta". 11

Nakna kvinnor i träskor fälls

Nakna kvinnor i träskor fälls

Ansågs inte vara sexistiska av företagets grundare. 24

Viggos blogg

Viggos blogg Hej då Almedalen!

Youtubes topp-100

Youtubes topp-100

ATG, Carlsberg och Meda är några. 23

Här tävlar asylsökande om att få stanna i Norge

Här tävlar asylsökande om att få stanna i Norge

Tittarna får rösta vem som får stanna. 14

QUIZ: Vem sade vad?

QUIZ: Vem sade vad?

Det är inte alltid lätt att sia om framtiden

Kung Fury gör succé

Kung Fury gör succé

Floppar i linjär-tv, går som tåget digitalt. 2

"Största hotet är journalisterna själva"

"Största hotet är journalisterna själva"

SVT-profilen Rickard Olsson sågar medierna. 10

Om män hade mens

Om män hade mens

Wateraid gör tampongreklam för män. 6

"De fick bananer också"

"De fick bananer också"

Vårruset försvarar utskälld goodiebag. 31

Krisexperterna om Telia: "Smekmånaden är över"

Krisexperterna om Telia: "Smekmånaden är över"

Krisexperterna ger sin syn på nya mutskandalen.

SBS: Vi är ikapp MTG TV

SBS: Vi är ikapp MTG TV

SBS Discovery TV hävdar att en historisk milstolpe är här. 4

Bindefeld: "Är lite pirrig"

Bindefeld: "Är lite pirrig"

Intervju om nya programmet i Kanal 5. 4

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Älskade, hatade upprepning

Berghs till One Show

Berghs till One Show Only in New York…

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se