Onanifilmen blev en internationell succé

Arvikafestivalens omtalade reklamfilm har fått biljettförsäljningen utomlands att nå nya höjder och till festivalen i sommar väntas besök från bland annat Ryssland, Brasilien och Afghanistan.

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

– Helt galet, människor från andra länder har verkligen fått upp ögonen för festivalen säger kommunikationschefen Jonas Linné på Arvikafestivalen.

Jonas Linné säger att han aldrig kunnat ana vilken spridning reklamfilmen skulle få, men tycker att uppståndelsen kring den är jättekul. Och biljettförsäljningen ser bättre ut än tidigare år. Han tror att det beror på banden som är bokade, men också på grund av filmen där 20-åriga Caroline Magnerholt får orgasm.

– Man gillar det man hör och det man ser helt enkelt, konstaterar han.

Men han tror inte att de långväga besökarna kommer att få fel uppfattning om festivalen.

– Nej, absolut inte. Jag tror inte folk tror att det är en sexfestival, den risken finns inte. Går man in på vår hemsida ser man direkt att vi inte håller på med sex.

Huvudpersonen själv, Carolina Magnerholt som gjort filmen, tycker att det är positivt med uppmärksamheten, enligt Jonas Linné. Hon har fått mycket kommentarer och särskilt från Brasilien.

– De flesta tycker att det är grymt viktigt att lyfta fram onani och kvinnors sexualitet. Att försöka ta bort tabun.

Jonas Linné säger att Caroline Magnerholt fick viss ersättning men att hon gjorde det av kärlek för festivalen snarare än för pengar.

Blir det någon bonus till Caroline Magnerholt nu när filmen lockat så många besökare?

– Haha, nej. Här har vi inga bonusavtal. Men jag tror hon är nöjd.

Hur går det med försöken att hitta en kille som kan spela in en liknande film?

– Vi fick 30-40 mail från killar som ville spela in en film, men hittills har ingen vågat skicka in en. Nu letar vi inte aktivt längre men kommer det in en film så…

Här kan du se första filmen.

Av: Patrik Chi
Mejla reportern

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

10 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
10
Nu visas kommentar 1-5
Visa fler kommentarer:
Annons
Nytt nummer ute!

Nytt nummer ute!

Kolla innehållet här. 1

Annons
9 saker du vill veta om Googles mobiluppdatering

9 saker du vill veta om Googles mobiluppdatering

Bästa tipsen inför Googles "mobilgeddon".

Radio-chefens sågning: ”Som Sovjet på 50-talet”

Radio-chefens sågning: ”Som Sovjet på 50-talet”

Försvarar kritiserat digitalradioprojekt. 29

Amanda Schulman KO-anmäls för vinreklam

Amanda Schulman KO-anmäls för vinreklam

Fick över 2 600 gillningar på Instagram. 19

Tv-marknaden slår rekord – trots mindre reklam

Tv-marknaden slår rekord – trots mindre reklam

Inte de svenska tv-aktörerna som står för tillväxten.

"7 misstag som medieköparen gör"

"7 misstag som medieköparen gör"

Mycket av misstagen skylls på "jobbiga säljare", skriver Tomas Bacoccoli.

Bye bye Internet Explorer – så hånade vi dig

Bye bye Internet Explorer – så hånade vi dig

Microsoft skrotar sin utskällda webbläsare Internet Explorer. Så här minns vi de sista åren. 1

"Saudiaffären är en journalistisk kollaps"

"Saudiaffären är en journalistisk kollaps"

MP:s tidigare språkrör Per Gahrton rasar mot mediernas bevakning av Saudiaffären.

"Kommer kännas vemodigt"

"Kommer kännas vemodigt"

Sanna Nielsen om vänskapen med Robin Paulsson, kritiken och Hänt Extras missvisande rubrik.

Här läser Barack Obama elaka tweets om sig själv

Här läser Barack Obama elaka tweets om sig själv

Den amerikanske presidenten Barack Obama verkar ta ganska lätt på sågningarna. 1

Brit Stakstons blogg

Brit Stakstons blogg Mad Men och jag

Pr-bloggen

Pr-bloggen April PR fools.

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Jetlag och lärdomar

Almenäs till Tara: "Skäms"

Almenäs till Tara: "Skäms"

TV4-profilen Jessica Almenäs rasar mot Taras "totalt sönderretuscherade" omslagsbild – på henne själv.

Så bör reklamen utformas

Så bör reklamen utformas

Två digitala experter siar om den reklam som Apple Watch kan användas till. 1

Arvodet: 12 000 kronor

Arvodet: 12 000 kronor

Anette Novak berättar om det prestigefulla uppdraget. 19

Nordlind om nya tobbjobbet

Nordlind om nya tobbjobbet

Mediacoms nya vd Joachim Nordlind om sitt nya uppdrag. 1

Ola Sandstig om granskningen av Researchgruppen

"Som en ebolasmittad"

Enligt Fokus klarade inte granskningen av Researchgruppen en faktakoll. Nu ger reportern Ola Sandstig sin syn på saken. 33

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se