Kampanjer - Presenteras av Nyheter24Gruppen

Onanifilmen blev en internationell succé

Arvikafestivalens omtalade reklamfilm har fått biljettförsäljningen utomlands att nå nya höjder och till festivalen i sommar väntas besök från bland annat Ryssland, Brasilien och Afghanistan.

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

– Helt galet, människor från andra länder har verkligen fått upp ögonen för festivalen säger kommunikationschefen Jonas Linné på Arvikafestivalen.

Jonas Linné säger att han aldrig kunnat ana vilken spridning reklamfilmen skulle få, men tycker att uppståndelsen kring den är jättekul. Och biljettförsäljningen ser bättre ut än tidigare år. Han tror att det beror på banden som är bokade, men också på grund av filmen där 20-åriga Caroline Magnerholt får orgasm.

– Man gillar det man hör och det man ser helt enkelt, konstaterar han.

Men han tror inte att de långväga besökarna kommer att få fel uppfattning om festivalen.

– Nej, absolut inte. Jag tror inte folk tror att det är en sexfestival, den risken finns inte. Går man in på vår hemsida ser man direkt att vi inte håller på med sex.

Huvudpersonen själv, Carolina Magnerholt som gjort filmen, tycker att det är positivt med uppmärksamheten, enligt Jonas Linné. Hon har fått mycket kommentarer och särskilt från Brasilien.

– De flesta tycker att det är grymt viktigt att lyfta fram onani och kvinnors sexualitet. Att försöka ta bort tabun.

Jonas Linné säger att Caroline Magnerholt fick viss ersättning men att hon gjorde det av kärlek för festivalen snarare än för pengar.

Blir det någon bonus till Caroline Magnerholt nu när filmen lockat så många besökare?

– Haha, nej. Här har vi inga bonusavtal. Men jag tror hon är nöjd.

Hur går det med försöken att hitta en kille som kan spela in en liknande film?

– Vi fick 30-40 mail från killar som ville spela in en film, men hittills har ingen vågat skicka in en. Nu letar vi inte aktivt längre men kommer det in en film så…

Här kan du se första filmen.

Av: Patrik Chi
Mejla reportern

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

10 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
10
Nu visas kommentar 1-5
Visa fler kommentarer:
Kampanjer - Presenteras av Nyheter24Gruppen
LÖRDAGSINTERVJUN
Artikellista - Kampanjer

Tele2-chefen: "Konkurrenterna saknar humor"

Funderade på att ta bort Frank. Kommunikationschefen om Tele2:s största omgörning någonsin, om hur man knep arenanamnet och om vilken mobiltelefon som är den bästa genom tiderna.

Artikellista - Kampanjer

Oktoberfest marknadsfördes med djupa urringningar

Ville släppa in "nya kulturer". Kvinnor framställs som "rena sexobjekt" anser Reklamombudsmannen (RO), som fäller en restaurangannons. 3

Artikellista - Kampanjer

"USA är det land som vi verkligen inte är nöjda med"

I desperat behov av en nystart. På tio år har Volvos försäljning halverats i USA. Nu ska en ny global huvudbyrå och en återgång till Volvos traditionella kärnvärden vända utvecklingen. – Vi har tappat vår identitet där, säger Alain Visser, global marknadsdirektör för Volvo Personvagnar.

Artikellista - Kampanjer

Volvo storsatsar på reklam i USA

Måste kommunicera tydligare. Nästa år kommer Volvo att fördubbla sin marknadsföringsbudget i USA. Detta som ett led i en krisplan för att få bukt med den vikande försäljningen.

Artikellista - Kampanjer

Tavlor fyller Linköpingsmörker med färg

Marknadsför östgötsk ljusfestival. Svartvita stortavlor blir färglada efter mörkrets inbrott.

Artikellista - Kampanjer

Fortsatt positivt för reklammarknaden

"Marknaden andas optimism". Men prognosen skrivs ändå ner i IRM sista mätning för 2014.

Annons
Artikellista - Kampanjer

Tele2 gör om hela kommunikationen – men behåller fåret

"Största förändringen vi gjort". Går emot branschstandarden - slopar bindingstiden. Samtidigt ändras även varumärkesplattformen. 3

Artikellista - Kampanjer

Taxikunder berättar om sitt livs resa

Taxi banar väg för goda historier. En novelltävling ska förändra bilden av taxiresan. Bakom kampanjen står branschorganisationen Taxiförbundet och Nowa Kommunikation. 4

Artikellista - Kampanjer

Jung von Matt blir Kolmårdens nya byrå

"Ett roligt och kreativt team". Djurparkens 50-årsdag firas med byråbyte.

Artikellista - Kampanjer

Punktligt lopp marknadsför Jetpak

Hålls under Tunnelloppet. Först i mål är inte bäst, säger byrån Masscreation i nya kampanj.

Annons
Nyhetsbolaget skär ned

Nyhetsbolaget skär ned

Dagens Media kan i dag avslöja detaljerna i Nyhetsbolagets nya bemanningsplan. Totalt försvinner 17,5 tjänster. 2

Annons
Dagens Media slår rekord

Dagens Media slår rekord

Nytt all time high förra veckan. 4

Tidigare moderatchef blir kampsportslobbyist

Tidigare moderatchef blir kampsportslobbyist

Inför stormötet i Tele2 Arena – Prime blir ny pr-byrå för kampsportorganisationen UFC. 17

Så prenumererar du på DM

Så prenumererar du på DM

Ta del av aktuella erbjudanden här.

Rasande på Lajkat: ”De hänger ut barnens tankar”

Rasande på Lajkat: ”De hänger ut barnens tankar”

Lajkat.se anklagas för att ha stulit Kamratpostens läsarbrev. 15

Journalistvinnaren: "Han är näringslivets största skurk"

Journalistvinnaren: "Han är näringslivets största skurk"

Årets journalist, ekonomireportern Birgitta Forsberg, berättar om granskningarna av Saab, miljardärintervjuerna och om näringslivets största badboy. 1

Pr-bloggen

Pr-bloggen Dagen efter SPINN

Läs Dagens Media digitalt

Läs Dagens Media digitalt

Här finns mer information till dig som är prenumerant.

Framtidsrapporten riktar hård kritik mot ledningen

Framtidsrapporten riktar hård kritik mot ledningen

För lång tid mellan idé till publicerad nyhet konstaterar kvällstidningsjätten i sin framtidsrapport. 7

Kristdemokraten: ”Inför en Claes de Faire-skatt”

Kristdemokraten: ”Inför en Claes de Faire-skatt”

Efter chefredaktörens krönika – nu kräver KD-politikern en frivillig rikemansskatt. 12

Sanningen om trillingnöten

Sanningen om trillingnöten

Dagens Media gav sig på jakt efter sanningen om trillingnötens död – och fann förklaringen i chokladfabriken. 6

Amerikanskt filmbolag kräver ut namn på fildelare

Amerikanskt filmbolag kräver ut namn på fildelare

Check Entertainment går till domstol för att få ut namn på misstänkta fildelare från Bredbandsbolaget, Com Hem och Telia, kan Dagens Media avslöja. 9

TV4 riktar in sig på äldre

TV4 riktar in sig på äldre

TV4 riktar in sig till något äldre tittare – och höjer reklampriserna. 13

Priset för Svenskafans – minst 4 miljoner kr

Priset för Svenskafans – minst 4 miljoner kr

Traveas köper 100 procent av aktierna i Stampen Sports Media, där SvenskaFans.com ingår. 6

”Ikväll fick jag sparken"

”Ikväll fick jag sparken"

Aftonbladet säger upp Elisabet Höglund som kolumnist. 11

Annonspudlar – lanserar kampanj utan kvinnor

Annonspudlar – lanserar kampanj utan kvinnor

Resesajten slår mynt av sexismkritiken i nya kampanjen. 7

Efter Segulahs förvärv – vd:n får lämna Mitt i

Efter Segulahs förvärv – vd:n får lämna Mitt i

Har olika syn på hur bolaget ska utvecklas framöver.

SLL ut i stor upphandling

SLL ut i stor upphandling

Stockholms läns landsting går ut i en stor kommunikationsupphandling, kan Dagens Media avslöja.

Hon är mäktigare än ministern: "Helt rimligt"

Hon är mäktigare än ministern: "Helt rimligt"

Efter en framgångsrik valrörelse med regeringskifte och vänstersväng omnämns hon som Sveriges mäktigaste medieprofil. Men Aftonbladets politiska chefredaktör lyfter hellre fram redaktionen före sig själv.

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se