Kampanjer - Presenteras av Nyheter24Gruppen

Onanifilmen blev en internationell succé

Arvikafestivalens omtalade reklamfilm har fått biljettförsäljningen utomlands att nå nya höjder och till festivalen i sommar väntas besök från bland annat Ryssland, Brasilien och Afghanistan.

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

– Helt galet, människor från andra länder har verkligen fått upp ögonen för festivalen säger kommunikationschefen Jonas Linné på Arvikafestivalen.

Jonas Linné säger att han aldrig kunnat ana vilken spridning reklamfilmen skulle få, men tycker att uppståndelsen kring den är jättekul. Och biljettförsäljningen ser bättre ut än tidigare år. Han tror att det beror på banden som är bokade, men också på grund av filmen där 20-åriga Caroline Magnerholt får orgasm.

– Man gillar det man hör och det man ser helt enkelt, konstaterar han.

Men han tror inte att de långväga besökarna kommer att få fel uppfattning om festivalen.

– Nej, absolut inte. Jag tror inte folk tror att det är en sexfestival, den risken finns inte. Går man in på vår hemsida ser man direkt att vi inte håller på med sex.

Huvudpersonen själv, Carolina Magnerholt som gjort filmen, tycker att det är positivt med uppmärksamheten, enligt Jonas Linné. Hon har fått mycket kommentarer och särskilt från Brasilien.

– De flesta tycker att det är grymt viktigt att lyfta fram onani och kvinnors sexualitet. Att försöka ta bort tabun.

Jonas Linné säger att Caroline Magnerholt fick viss ersättning men att hon gjorde det av kärlek för festivalen snarare än för pengar.

Blir det någon bonus till Caroline Magnerholt nu när filmen lockat så många besökare?

– Haha, nej. Här har vi inga bonusavtal. Men jag tror hon är nöjd.

Hur går det med försöken att hitta en kille som kan spela in en liknande film?

– Vi fick 30-40 mail från killar som ville spela in en film, men hittills har ingen vågat skicka in en. Nu letar vi inte aktivt längre men kommer det in en film så…

Här kan du se första filmen.

Av: Patrik Chi
Mejla reportern

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

10 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
10
Nu visas kommentar 1-5
Visa fler kommentarer:
Kampanjer - Presenteras av Nyheter24Gruppen
Artikellista - Kampanjer

Skruf: "Klaga mer på oss"

"Vi vill ösa ur den digitala floden av åsikter". Snustillverkaren Skruf lanserar kampanjen ”Klaga mera” som bygger på missnöjesstatistik.

Artikellista - Kampanjer

Svensk bakom ny reklamfilm med José Mourinho

"Världens bästa tränare". Emil Möller har regisserat den nya reklamfilmen för online-fotbollsspelet ”Top Eleven”. Medverkar gör den världsberömde fotbollstränaren José Mourinho.

Artikellista - Kampanjer

Vill ha fler manliga ministrar

”Kom igen reklambranschen.” Ny kampanj från Berättarministeriet och färska partnern King efterlyser fler manliga ”berättarministrar”. 3

Artikellista - Kampanjer

”Ett helt nytt sätt att göra digital kommunikation". Björn Borg presenterar sin vårkollektion med dataspelet "First person lover". Garbergs ligger bakom kampanjen.

Artikellista - Kampanjer

Volvos twitterkupp i Super Bowl

Utnyttjar annan bilreklam. Så ska Volvo tjäna på Super Bowl – utan reklam. 2

Artikellista - Kampanjer

Bulldozer ny huvudbyrå för Brämhults

"Vill nå en ännu bredare publik". De har samarbetat sedan 2005. Nu blir Bulldozer huvudbyrå för Brämhults.

Annons
Artikellista - Kampanjer

Allt mer alkoholreklam i Sverige

”Reklam bidrar till en normalisering av drickande". Investeringarna i reklam för alkohol har fördubblats på fem år visar en färsk rapport från IQ. 1

Artikellista - Kampanjer

Ving gör fler filmer för sociala medier

"I princip utan budget". Ving följer upp temat ”Borta bra men hemma bäst” i ny kryssningskampanj. 7

Artikellista - Kampanjer

Preem satsar stort på Vasaloppet

"Klockrent för oss". Nästa vecka skriver Preem ännu en gång på som en av Vasaloppets huvudsponsorer. I avtalet ingår en stor del av bolagets mediebudget.

Artikellista - Kampanjer

Här är Sveriges mest delade reklamfilmer

En politisk kampanj kvalar in. Bil- och elektronikreklam på listan över de mest delade reklamfilmerna 2014.

Annons
Här är årets första nummer av Dagens Medias tidning

Här är årets första nummer av Dagens Medias tidning

Läs om Schibsteds nya jättesatsning, kritiken mot MTG TV:s ledning, och mycket mer.

Annons
Icas vd om reklamsåpans framtid efter "Stigs" avhopp

Icas vd om reklamsåpans framtid efter "Stigs" avhopp

Icas vd Anders Svensson om Hans Mosessons sorti och reklamsåpans framtid i en digital värld. 2

Journalisterna var för fulla – missade Ebbot-scoopet

Journalisterna var för fulla – missade Ebbot-scoopet

Det är varje journalists värsta mardröm – att missa ett scoop som händer rakt framför näsan på en. 11

Här är Volvos vintersaga

Här är Volvos vintersaga

Flera kända svenskar medverkar i nya #madebysweden-filmen. 5

"Bara det bästa kvar"

"Bara det bästa kvar"

Från Västindiska stränder till januariblask i Stockholm – Johanna Öberg är Metro-rekryten som ska få fart på den sargade Stampen-koncernens digitala utveckling. 1

Så prenumererar du på DM

Så prenumererar du på DM

Ta del av aktuella erbjudanden här.

Läs Dagens Media digitalt

Läs Dagens Media digitalt

Här finns mer information till dig som är prenumerant.

De kan bli till Årets byrå

De kan bli till Årets byrå

Chiffer, Carat och Daytona. Det är några av byråerna som kan bli Årets byrå 2014. 3

Så många får gå på MTG TV

Så många får gå på MTG TV

Dagens Media har siffran – så många varslas.

I konflikt med GP:s ledarsida – redan för tre år sedan

I konflikt med GP:s ledarsida – redan för tre år sedan

Bråket mellan Alice Teodorescu och GP:s ledarskribenter går långt tillbaka i tiden. 20

Wolodarskis syrliga svar

Wolodarskis syrliga svar

Efter Jan Helins upprörda blogginlägg om DN:s censurartikel svarar chefredaktören Peter Wolodarski. 10

...på Jan Helins dunderkänga

...på Jan Helins dunderkänga

Illasinnat, undermåligt och ett "förmörkat publicistiskt omdöme". Därför är Jan Helin rasande på Dagens Nyheter. 16

Så mycket tittande försvann

Så mycket tittande försvann

Trots stora evenemang som vinter-OS och fotbolls-VM backade det totala tv-tittandet med sex minuter per dag förra året.

Pengabråk splittrar pr-duon

Pengabråk splittrar pr-duon

Richard Lindh har lämnat vd-stolen på Taste PR – och krävs nu på pengar av grundaren Marianne Djudic.

Skärmdump från Viralgranskarens artikel.

Viralgranskaren drar tillbaka artikel om firande muslimer

Viralgranskaren falskstämplade en Facebook-status om muslimer som firade terrordådet i Paris med tårta. Nu backar sajten. 27

Expressen ber om ursäkt

Expressen ber om ursäkt

Expressen ber om ursäkt till den folkkäre skådespelaren Magnus Härenstam efter att ha publicerat felaktiga uppgifter om dennes canceroperation. 2

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se