Digitalt - presenteras av Sportsverige

Tipsa en vän om en artikel

”Newsmills redaktörer skrev Anna Anka-artikeln”

Anna Ankas debattartikel om jämställdhet, svenska män och ”illegala mexikaner” har blivit Newsmills mest lästa artikel någonsin. Men enligt Anna Anka själv är det inte hon som skrivit artikeln.

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

Istället var det Newsmills redaktörer som skrivit texten, även om det är Anna Ankas ord.

Det avslöjar Helsingborgs Dagblad, som talat med Hollywood-frun.

– De (Newsmill) intervjuade mig och skrev sedan ner vad jag sa, berättar hon för Hd.se.

I skrivandets stund har artikeln 605 kommentarer. Långt ifrån alla är positiva. Men Anna Anka har inte läst kommentarerna, säger hon till Hd.se.

– Jag har fått rådet: "läs inte sån skit" av min PR-byrå. Men de säger att landet är delat. "Hälften älskar dig, hälften hatar dig".  

Enligt Leo Lagercrantz på Newsmill har artikeln ”slagit alla rekord” i antal klick.

– Förut var Björn Ulvaeus den mest lästa. Det är också vår första artikel som klickats över 100.000 gånger, säger han till Dagensmedia.se.

Anna Anka säger att det var ni som skrev själva artikeln?

– Det håller inte jag med om. Tvärtom satt vi sent in på natten och redigerade texten, medan hon mejlade och ändrade den in i minsta detalj.

Hur mycket betalt fick hon?

– Jag vill inte kommentera det, men det handlar inte om en massa pengar.  Och TV3 har inte betalat oss heller, som gjorts gällande på andra håll.

Martin Schori Av: Martin Schori
Mejla reportern

08-545 222 16

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

23 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
23
Nu visas kommentar 1-5
Visa fler kommentarer:
Annons
Annons
Nytt nummer ute!

Nytt nummer ute!

Blogg-special, storannonsörerna som överger tv, Spotify storköper sökord, digitala utomhuskriget, m.m. Kolla innehållet här.

SD-kampanj värd miljoner

SD-kampanj värd miljoner

Pr-värdet överträffar partiets investering med råge. 24

Arlas reklamkänga mot WOW:s mjölkförbud

Arlas reklamkänga mot WOW:s mjölkförbud

"Förbjuden mjölk smakar bäst", hälsar Arla. 21

Primes vd om vändningen: "Vi har byggt om i grunden"

Primes vd om vändningen: "Vi har byggt om i grunden"

Efter några år av dalande resultat stärkte Prime marginalerna.

Lämnar GP – i protest

Lämnar GP – i protest

Kulturskribenten Elin Grelsson Almestad slutar.

Här är årets skämmigaste tv

Här är årets skämmigaste tv

Tv-priset Skämskudden delas ut igen. 6

Så snabbt växer surfplattan

Så snabbt växer surfplattan

Så många svenskar använder plattan. 3

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Älskade, hatade upprepning

Samuel L Jackson frontar spelbolaget Bet365

Samuel L Jackson frontar spelbolaget Bet365

Lyfter fram liveodds inför PL-premiären. 3

Förlust för Carat 2014

Förlust för Carat 2014

Vd:n Nike Carlstoft: "I år vänder det".

MTG bygger om TV8

MTG bygger om TV8

Blir en renodlad "crime-kanal". 3

Spotifys reklambolag ökar

Spotifys reklambolag ökar

Så går Spotifys bolag för reklamförsäljning.

McCann gör förlust – igen

McCann gör förlust – igen

Omorganisation tyngde byråerna.

Uppåt för Dentsu Aegis

Uppåt för Dentsu Aegis

Svenska verksamheten växer mer än marknaden.

Daniel Collin: "Push-notiser tillför ingenting"

Daniel Collin: "Push-notiser tillför ingenting"

Arbetet med datadrivna kampanjer påminner om knattar på en fotbollsplan, skriver MEC:s vd Daniel Collin. 15

OMG ökar byråintäkten

OMG ökar byråintäkten

Men vinsten minskar för Omnicom Media Group, som omfattar mediebyråerna OMD och PHD.

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se