Digitalt - presenteras av Salesforce Marketing Cloud

”Newsmills redaktörer skrev Anna Anka-artikeln”

Anna Ankas debattartikel om jämställdhet, svenska män och ”illegala mexikaner” har blivit Newsmills mest lästa artikel någonsin. Men enligt Anna Anka själv är det inte hon som skrivit artikeln.

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

Istället var det Newsmills redaktörer som skrivit texten, även om det är Anna Ankas ord.

Det avslöjar Helsingborgs Dagblad, som talat med Hollywood-frun.

– De (Newsmill) intervjuade mig och skrev sedan ner vad jag sa, berättar hon för Hd.se.

I skrivandets stund har artikeln 605 kommentarer. Långt ifrån alla är positiva. Men Anna Anka har inte läst kommentarerna, säger hon till Hd.se.

– Jag har fått rådet: "läs inte sån skit" av min PR-byrå. Men de säger att landet är delat. "Hälften älskar dig, hälften hatar dig".  

Enligt Leo Lagercrantz på Newsmill har artikeln ”slagit alla rekord” i antal klick.

– Förut var Björn Ulvaeus den mest lästa. Det är också vår första artikel som klickats över 100.000 gånger, säger han till Dagensmedia.se.

Anna Anka säger att det var ni som skrev själva artikeln?

– Det håller inte jag med om. Tvärtom satt vi sent in på natten och redigerade texten, medan hon mejlade och ändrade den in i minsta detalj.

Hur mycket betalt fick hon?

– Jag vill inte kommentera det, men det handlar inte om en massa pengar.  Och TV3 har inte betalat oss heller, som gjorts gällande på andra håll.

Martin Schori Av: Martin Schori
Mejla reportern

08-545 222 16

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

23 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
23
Nu visas kommentar 1-5
Visa fler kommentarer:
Digitalt - presenteras av Salesforce Marketing Cloud
FÖR DAGENS MEDIAS PRENUMERANTER
Artikellista - dig

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 20, 2014

Duon som vill reformera hela branschen. Kolla innehållet i senaste utgåvan av Dagens Media, som även rymmer bilagan Branschanalys om resebolagens utmaningar.

Artikellista - dig

Pr-profil startar digitalt hälsomagasin

"Vi fångar upp trenden". Roland-Philippe Kretzschmar bakom nytt digitalt magasin och bloggnätverk inom aktiv livsstil.

Artikellista - dig

Viggo Cavling ny bloggare hos Dagens Media

PREMIÄR. Dagens Media välkomnar Viggo Cavling som ny bloggare på dagensmedia.se. 3

Artikellista - dig

E-handeln anammar Black Friday

"Försäljningen ökade kraftigt". Konsumtionsfesten Black friday växer på nätet. Både Ebay, Zalando och Cdongroup storsatsar i år.

Artikellista - dig

Lagg-experiment årets digitala pr

SPINN 2014. ARN BBDO – som storsatsar på pr – vinner guld i Spinn.

Artikellista - dig

Philips jollerpod prisas

SPINN 2014. Prontos föräldrapod prisas på Spinn.

Annons
Artikellista - dig

Photoshop-spratt ger guld till Abby Norm

SPINN 2014. Reklambyrån Abby Norm tar hem Årets business to business. 1

Artikellista - dig

Politism börjar skriva om mode och skönhet

Atladottir: "Vi gör det för att utvecklas". Politism breddar sin redaktionella bevakning. Nu kommer den politiska sajten även att skriva om mode, skönhet och populärkultur. 4

Artikellista - dig

Aftonbladet vill förbättra säljstöd

"Mediesäljare måste bli mer rådgivande". Tidningen sluter avtal med M-brain om ny teknik för omvärldsanalys.

Artikellista - dig

Tomas Bacoccoli: "Säger folk att det är dags att gå 'back to basic' – sök nytt jobb"

BLOGG. BLOGG. Tomas Bacoccoli om hur bolag och branscher är organismer som måste utvecklas. 3

Annons
Annons
Kolla in nya numret av Dagens Medias tidning...

Kolla in nya numret av Dagens Medias tidning...

Här är innehållet i nr 20, 2014.

... och av Branschanalys

... och av Branschanalys

Djupdykning i resebranschen.

Nyhetsbolaget skär ned

Nyhetsbolaget skär ned

Dagens Media kan i dag avslöja detaljerna i Nyhetsbolagets nya bemanningsplan. Totalt försvinner 17,5 tjänster. 2

Dagens Media slår rekord

Dagens Media slår rekord

Nytt all time high förra veckan. 4

Tidigare moderatchef blir kampsportslobbyist

Tidigare moderatchef blir kampsportslobbyist

Inför stormötet i Tele2 Arena – Prime blir ny pr-byrå för kampsportorganisationen UFC. 17

Så prenumererar du på DM

Så prenumererar du på DM

Ta del av aktuella erbjudanden här.

Viggos blogg

Viggos blogg Veckans startup: fuffr

Rasande på Lajkat: ”De hänger ut barnens tankar”

Rasande på Lajkat: ”De hänger ut barnens tankar”

Lajkat.se anklagas för att ha stulit Kamratpostens läsarbrev. 15

Journalistvinnaren: "Han är näringslivets största skurk"

Journalistvinnaren: "Han är näringslivets största skurk"

Årets journalist, ekonomireportern Birgitta Forsberg, berättar om granskningarna av Saab, miljardärintervjuerna och om näringslivets största badboy. 1

Blogoccoli

Blogoccoli Ett fett PR tips

Pr-bloggen

Pr-bloggen Dagen efter SPINN

Läs Dagens Media digitalt

Läs Dagens Media digitalt

Här finns mer information till dig som är prenumerant.

Framtidsrapporten riktar hård kritik mot ledningen

Framtidsrapporten riktar hård kritik mot ledningen

För lång tid mellan idé till publicerad nyhet konstaterar kvällstidningsjätten i sin framtidsrapport. 7

Kristdemokraten: ”Inför en Claes de Faire-skatt”

Kristdemokraten: ”Inför en Claes de Faire-skatt”

Efter chefredaktörens krönika – nu kräver KD-politikern en frivillig rikemansskatt. 12

Sanningen om trillingnöten

Sanningen om trillingnöten

Dagens Media gav sig på jakt efter sanningen om trillingnötens död – och fann förklaringen i chokladfabriken. 6

Amerikanskt filmbolag kräver ut namn på fildelare

Amerikanskt filmbolag kräver ut namn på fildelare

Check Entertainment går till domstol för att få ut namn på misstänkta fildelare från Bredbandsbolaget, Com Hem och Telia, kan Dagens Media avslöja. 9

TV4 riktar in sig på äldre

TV4 riktar in sig på äldre

TV4 riktar in sig till något äldre tittare – och höjer reklampriserna. 13

Priset för Svenskafans – minst 4 miljoner kr

Priset för Svenskafans – minst 4 miljoner kr

Traveas köper 100 procent av aktierna i Stampen Sports Media, där SvenskaFans.com ingår. 6

”Ikväll fick jag sparken"

”Ikväll fick jag sparken"

Aftonbladet säger upp Elisabet Höglund som kolumnist. 11

Annonspudlar – lanserar kampanj utan kvinnor

Annonspudlar – lanserar kampanj utan kvinnor

Resesajten slår mynt av sexismkritiken i nya kampanjen. 7

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se