”Newsmills redaktörer skrev Anna Anka-artikeln”

Anna Ankas debattartikel om jämställdhet, svenska män och ”illegala mexikaner” har blivit Newsmills mest lästa artikel någonsin. Men enligt Anna Anka själv är det inte hon som skrivit artikeln.

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

Istället var det Newsmills redaktörer som skrivit texten, även om det är Anna Ankas ord.

Det avslöjar Helsingborgs Dagblad, som talat med Hollywood-frun.

– De (Newsmill) intervjuade mig och skrev sedan ner vad jag sa, berättar hon för Hd.se.

I skrivandets stund har artikeln 605 kommentarer. Långt ifrån alla är positiva. Men Anna Anka har inte läst kommentarerna, säger hon till Hd.se.

– Jag har fått rådet: "läs inte sån skit" av min PR-byrå. Men de säger att landet är delat. "Hälften älskar dig, hälften hatar dig".  

Enligt Leo Lagercrantz på Newsmill har artikeln ”slagit alla rekord” i antal klick.

– Förut var Björn Ulvaeus den mest lästa. Det är också vår första artikel som klickats över 100.000 gånger, säger han till Dagensmedia.se.

Anna Anka säger att det var ni som skrev själva artikeln?

– Det håller inte jag med om. Tvärtom satt vi sent in på natten och redigerade texten, medan hon mejlade och ändrade den in i minsta detalj.

Hur mycket betalt fick hon?

– Jag vill inte kommentera det, men det handlar inte om en massa pengar.  Och TV3 har inte betalat oss heller, som gjorts gällande på andra håll.

Martin Schori Av: Martin Schori
Mejla reportern

08-545 222 16

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

23 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
23
Nu visas kommentar 1-5
Visa fler kommentarer:
Annons
Annons
Här är årets första nummer av Dagens Medias tidning

Här är årets första nummer av Dagens Medias tidning

Läs om Schibsteds nya jättesatsning, kritiken mot MTG TV:s ledning, och mycket mer.

Icas vd om reklamsåpans framtid efter "Stigs" avhopp

Icas vd om reklamsåpans framtid efter "Stigs" avhopp

Icas vd Anders Svensson om Hans Mosessons sorti och reklamsåpans framtid i en digital värld. 2

Journalisterna var för fulla – missade Ebbot-scoopet

Journalisterna var för fulla – missade Ebbot-scoopet

Det är varje journalists värsta mardröm – att missa ett scoop som händer rakt framför näsan på en. 11

Viggos blogg

Viggos blogg 5 snabba vecka 5

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Till tryckeriet

Här är Volvos vintersaga

Här är Volvos vintersaga

Flera kända svenskar medverkar i nya #madebysweden-filmen. 5

"Bara det bästa kvar"

"Bara det bästa kvar"

Från Västindiska stränder till januariblask i Stockholm – Johanna Öberg är Metro-rekryten som ska få fart på den sargade Stampen-koncernens digitala utveckling. 1

Så prenumererar du på DM

Så prenumererar du på DM

Ta del av aktuella erbjudanden här.

Läs Dagens Media digitalt

Läs Dagens Media digitalt

Här finns mer information till dig som är prenumerant.

De kan bli till Årets byrå

De kan bli till Årets byrå

Chiffer, Carat och Daytona. Det är några av byråerna som kan bli Årets byrå 2014. 3

Så många får gå på MTG TV

Så många får gå på MTG TV

Dagens Media har siffran – så många varslas.

I konflikt med GP:s ledarsida – redan för tre år sedan

I konflikt med GP:s ledarsida – redan för tre år sedan

Bråket mellan Alice Teodorescu och GP:s ledarskribenter går långt tillbaka i tiden. 20

Wolodarskis syrliga svar

Wolodarskis syrliga svar

Efter Jan Helins upprörda blogginlägg om DN:s censurartikel svarar chefredaktören Peter Wolodarski. 10

...på Jan Helins dunderkänga

...på Jan Helins dunderkänga

Illasinnat, undermåligt och ett "förmörkat publicistiskt omdöme". Därför är Jan Helin rasande på Dagens Nyheter. 16

Så mycket tittande försvann

Så mycket tittande försvann

Trots stora evenemang som vinter-OS och fotbolls-VM backade det totala tv-tittandet med sex minuter per dag förra året.

Pengabråk splittrar pr-duon

Pengabråk splittrar pr-duon

Richard Lindh har lämnat vd-stolen på Taste PR – och krävs nu på pengar av grundaren Marianne Djudic.

Skärmdump från Viralgranskarens artikel.

Viralgranskaren drar tillbaka artikel om firande muslimer

Viralgranskaren falskstämplade en Facebook-status om muslimer som firade terrordådet i Paris med tårta. Nu backar sajten. 27

Expressen ber om ursäkt

Expressen ber om ursäkt

Expressen ber om ursäkt till den folkkäre skådespelaren Magnus Härenstam efter att ha publicerat felaktiga uppgifter om dennes canceroperation. 2

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se