Digitalt - presenteras av ExactTarget Marketing Cloud

Höstryck av Aftonbladet

Aftonbladet.se har de tre senaste veckorna visat upp sina tre bästa trafikveckor någonsin.

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

Aftonbladet.se hade förra veckan 4,6 miljoner unika besökare enligt Kia Index. Det är en liten nedgång jämfört med veckan innan. Samtidigt är det en ökning med 19 procent jämfört med första veckan i augusti och de tre senaste veckorna har varit de mest trafikerade i Aftonbladet.ses historia. På ett år har sajten ökat sin trafik med 14 procent.

Konkurrerande Expressen.se har det senaste året ökat sin trafik med 28 procent men Aftonbladet.se är fortfarande nästan dubbelt så stor som konkurrenten. Sedan början av augusti har Expressen.se ökat sin trafik med 16 procent.

MSN:s nätverk, som står för tre av de fem största sajterna i Sverige enligt Kia Index, har också gått starkt under inledningen av hösten. Liksom hos Aftonbladet.se är har de tre senaste veckorna varit de mest trafikerade i nätverkets historia. Vecka 36 och 37 hade nätverket 8,9 miljoner unika besökare enligt Kia Index. På årsbasis har nätverket ökat sin trafik med 31 procent eller över 2 miljoner unika besökare.

Bland de största bloggarna i Sverige som mäter sig på antingen Kia Index eller Sis Index är det en fortsatt jämn kamp. Vecka 37 var Kenzas.se störst på Kia Index med 285.000 unika besökare. På Sis Index hade Blondinbella.se 283.000 unika besökare. Kissies.se hade 255.000 unika besökare.

Bland bloggarna som ökar sin trafik snabbast syns Mogis.se som de senaste sex veckorna ökat sin trafik med 617 procent enligt Sis Index. Bloggen hade vecka 37 60.000 unika besökare.

Ola Eriksson Av: Ola Eriksson
Mejla reportern
08-545 222 19

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

1 kommentar

5
5
1
Nu visas kommentar 1-5

Digitalt - presenteras av ExactTarget Marketing Cloud

Artikellista - dig

"Ello känns mest som ett stort 'hello?'"

BLOGG. BLOGG. Dagens Medias pr-bloggare Linnéa Rinäs är inte imponerad av Facebook-dödaren Ello.

Artikellista - dig

Kia-index: Lajkat veckans raket

500 000 unika besökare. Det här visar att Lajkat inte är någon dagslända, säger Schibsted Publishings analyschef.

Artikellista - dig

Mediacom-chefen om tv-tappet: "Det är ett elände"

Danmark och Sverige hårdast drabbade av tv-krisen. Tv-krisen är störst i Danmark och Sverige – i Norge och Finland ser det bättre ut. För Dagens Media ger Mediacoms tv-chef Patrick Wallin sin syn på de sjunkande tittarnivåerna. 14

Marknadschef Stefan Hedelius: "Nyttjar det vi har på ett annat sätt"

Kontextuell annonsering. Marknadschef Stefan Hedelius om varför SAS nya kommunikationskoncept är ekonomiskt mer effektivt.

Artikellista - dig

Lotta Lindborg ny försäljningschef på TT

"Nästa steg i utvecklingen". TV4-gruppens tidigare marknadschef blir ny försäljningschef på TT Nyhetsbyrån.

Artikellista - dig

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 16, 2014

Tv-bolagen kräver hårdare lagar mot pirater. Kolla innehållet i nya numret.

Annons
Artikellista - dig

Instagramstjärnan Lisa Tellbe till Nyheter24

"Unik räckvidd". Lisa Tellbe, som har 424 000 följare på Instagram, blir ny bloggare på Nyheter24-gruppens sajt Modette.

Artikellista - dig

Metro och Affärsvärlden bland MSN:s leverantörer

"Ett väldigt stort lyft för oss". Metro, Affärsvärlden och Vagabond är några av de svenska publicister som ska leverera innehåll till nya MSN.

Artikellista - dig

Acast når en miljon i veckan

Diskuterar med Aftonbladet. Podcasttjänsten Acast har nu en räckvidd på en miljon lyssnare i veckan. Men svenkarnas podd-intresse ser ut att planas ut. 2

Artikellista - dig

Playad till Finland och Danmark

Nyanställer. Playad Media Group expanderar och öppnar kontor i Helsingfors och Köpenhamn. 3

Annons
Annons
Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation När behövs dyra annonser?

Mediacom-chefen om tv-tappet: "Det är ett elände"

Mediacom-chefen om tv-tappet: "Det är ett elände"

För Dagens Media ger Mediacoms tv-chef Patrick Wallin sin syn på de sjunkande tittarnivåerna. 14

Jakt, fiske och motor växer

Jakt, fiske och motor växer

Tjejtidningarna rasar men inom jakt och motor ökar läsandet.

Svenskan tappar mest

Svenskan tappar mest

Tappar mer än var tionde läsare. 27

Studenter, var med och tävla om Dagens Medias kampanj!

Studenter, var med och tävla om Dagens Medias kampanj!

Dagens Media bjuder in Sveriges kommunikationsstudenter att ta fram vår nästa kampanj.

"Vi ger Netflix en match"

"Vi ger Netflix en match"

Vd Rikard Steiber om hur Viaplay norpade Viacom-rättigheter från Netflix. 3

Saab i Twitter-offensiv för granatgeväret Carl-Gustaf

Saab i Twitter-offensiv för granatgeväret Carl-Gustaf

Försvarsföretaget Saab gör reklam för sitt nya granatgevär på Twitter. För Dagens Media berättar presschefen om bolagets mediestrategi. 1

Retriever granskas av KKV

Retriever granskas av KKV

Konkurrensverket, KKV, väljer att granska Retriever – efter en anmälan av konkurrenten.

Acast når en miljon i veckan

Acast når en miljon i veckan

Men svenkarnas podd-intresse ser ut att planas ut. 2

Här är MTG:s nya logotyp

Här är MTG:s nya logotyp

MTG slipar på varumärket – här är mediejättens nya logotyp. 16

SAS nya reklamkoncept

SAS nya reklamkoncept

"We are travelers" är pay-offen i SAS nya reklamkoncept, signerat Åkestam Holst. 17

Matias Palm-Jensen och Rickard Villard startar byrå

Matias Palm-Jensen och Rickard Villard startar byrå

Tungviktarna Matias Palm-Jensen och Rickard Villard startar byrå tillsammans, kan Dagens Media avslöja. 4

Aftonbladets omvandling

Aftonbladets omvandling

Enligt uppgift väntas Aftonbladets interna online-rapport komma med stora förändringar. 8

Mångmiljonsmäll för tv-bolag

Mångmiljonsmäll för tv-bolag

Tittarraset i linjär tv tvingar tv-kanalerna att betala tillbaka stora belopp till mediebyråerna.

Nu växer oron växer bland landets annonsörer

Nu växer oron växer bland landets annonsörer

Sveriges marknadschefer ser över mediemixen.

Tv-husen flaggar för kraftigt höjda reklampriser

Tv-husen flaggar för kraftigt höjda reklampriser

Här är tv-kanalernas lösning på kaoset.

Tv-krisens största vinnare

Tv-krisens största vinnare

Pengar flyttas till digitala medier.

Webben ställer nya krav på rörliga reklamen

Webben ställer nya krav på rörliga reklamen

Experter: En dålig idé att visa samma reklamfilm på internet.

Expressen sörjer SD:s rekordval – med svart etta

Expressen sörjer SD:s rekordval – med svart etta

Igår blev Sverigedemokraterna landets tredje största parti. Nu sörjer Expressen, med en nattsvart etta. 44

"Den bästa kulturministern Sverige aldrig har haft"

"Den bästa kulturministern Sverige aldrig har haft"

Han pekas ut som en möjlig kulturminister i en rödgrön regering. Själv ser Lars Ohly uppdraget som ett "drömjobb", men tror att alltför många omständigheter måste klaffa för att han ska efterträda Lena Adelsohn Liljeroth.

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se