Digitalt - presenteras av Salesforce Marketing Cloud
Erik Wikström. Foto: Magine.

Erik Wikström. Foto: Magine.

"Magine ökar tv-tittandet"

Det finns tre sätt att se på tv och digitala tv-tjänsten Magine ska tillfredsställa alla tre, enligt grundaren Erik Wikström.

Taggar
Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

Grundaren Erik Wikström är övertygad om att en tjänst som Magine får folk att se mer på tv än tidigare.

– Problemet med tv är inte utbudet, det finns mycket bra att se. Det handlar om att göra det så tillgängligt som möjligt, sade Erik Wikström från scenen under Sime på tisdagseftermiddagen.

Enligt Magine finns det tre typer av tv-tittare.

Först och främst finns det tv-tittare som sätter på tv:n för att kolla vad det finns att titta på. De som zappar sig fram.

– För dem har Magine en vy där tittaren kan välja mellan alla tillgängliga program.

Nästa tittarkategori är de som vet vad de vill se.

De har inte samma möjligheter i Magines tjänst i dag, men i kommande version ska det gå att söka på enskilda program.

Den tredje kategorin tittare är de som inte vet vad de vill se, men vill upptäcka nytt. Även dem hoppas Magine kunna tillfredsställa genom möjligheten att söka bland olika kategorier.

– Magine är live-tv, on demand och timeshift i ett.

Kristin Djerf Av: Kristin Djerf
Mejla reportern

08-545 222 17

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

4 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
4
Nu visas kommentar 1-5
Digitalt - presenteras av Salesforce Marketing Cloud
Artikellista - dig

Här är Facebooks nya kommunikationschef

"Ett revolutionerande företag." Facebook har skaffat sin första kommunikationschef för den nordiska marknaden. 4

Artikellista - dig

SVT dominererar webb-tv-tittandet

"På spåret" toppar listan. SVT kniper åtta av tio placeringar i webb-tv-toppen. 6

SLAGET OM .SE-DOMÄNERNA
Artikellista - dig

.SE:s domänauktioner drog in 11 miljoner kronor

"Har överträffat alla våra förväntningar". Hela listan – här är de dyraste domänerna i .SE:s auktionsrace. 1

Artikellista - dig

Larmrapport – Sverige ligger efter digitalt

"Vi måste vässa oss i alla led". Resultaten av en jämförelsestudie som mäter digital marknadsföringskompetens visar att Sverige släpar efter rejält. 7

Artikellista - dig

Smartclip i samarbete med Toshiba

"Tveklöst största smart-tv-täckningen". Smartclip utvidgar sitt annonserbjudande i smart-tv.

KIA-INDEX TOPP 20 VECKA 3
Artikellista - dig

Lajkat ökade mest

"Bästa veckan sedan september". Vecka 3 blev trafikmässigt tämligen lugn jämfört med vecka tre. Mest ökade Schibsteds viralsajt Lajkat.

Annons

Ben_Dover trollade sd.se-auktionen – nu sänker Tradera slutpriset: "Sabotage"

"Handlar om sabotage". Användaren Ben_Dovers bud är oseriöst anser Tradera. Därför sänks priset på domänen sd.se från 500 000 kronor till 200 000 kronor, kan Dagens Media berätta. 19

Kampanjen misslyckades – SD köper domänen

Drygt 100 000 kr för pr.se. Auktionen för domänerna sd.se och pr.se har nu avslutats. Dyrast blev sd.se, som ropades hem av användaren "Sverigedemokraterna" för en halv miljon kronor. 19

Artikellista - dig

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 1, 2015

"Vi krigar inte mot Bonnier längre". Kolla innehållet i 2015 års första utgåva av Dagens Media.

Artikellista - dig

Så ska Facebook stoppa fejknyheterna

”Folk vill se färre bluffar”. Facebook vill minska andelen falska nyheter som sprids till användarna. 2

Annons
Annons
Här är årets första nummer av Dagens Medias tidning

Här är årets första nummer av Dagens Medias tidning

Läs om Schibsteds nya jättesatsning, kritiken mot MTG TV:s ledning, och mycket mer.

Icas vd om reklamsåpans framtid efter "Stigs" avhopp

Icas vd om reklamsåpans framtid efter "Stigs" avhopp

Icas vd Anders Svensson om Hans Mosessons sorti och reklamsåpans framtid i en digital värld. 2

Journalisterna var för fulla – missade Ebbot-scoopet

Journalisterna var för fulla – missade Ebbot-scoopet

Det är varje journalists värsta mardröm – att missa ett scoop som händer rakt framför näsan på en. 11

Här är Volvos vintersaga

Här är Volvos vintersaga

Flera kända svenskar medverkar i nya #madebysweden-filmen. 5

"Bara det bästa kvar"

"Bara det bästa kvar"

Från Västindiska stränder till januariblask i Stockholm – Johanna Öberg är Metro-rekryten som ska få fart på den sargade Stampen-koncernens digitala utveckling. 1

Så prenumererar du på DM

Så prenumererar du på DM

Ta del av aktuella erbjudanden här.

Läs Dagens Media digitalt

Läs Dagens Media digitalt

Här finns mer information till dig som är prenumerant.

De kan bli till Årets byrå

De kan bli till Årets byrå

Chiffer, Carat och Daytona. Det är några av byråerna som kan bli Årets byrå 2014. 3

Så många får gå på MTG TV

Så många får gå på MTG TV

Dagens Media har siffran – så många varslas.

I konflikt med GP:s ledarsida – redan för tre år sedan

I konflikt med GP:s ledarsida – redan för tre år sedan

Bråket mellan Alice Teodorescu och GP:s ledarskribenter går långt tillbaka i tiden. 20

Wolodarskis syrliga svar

Wolodarskis syrliga svar

Efter Jan Helins upprörda blogginlägg om DN:s censurartikel svarar chefredaktören Peter Wolodarski. 10

...på Jan Helins dunderkänga

...på Jan Helins dunderkänga

Illasinnat, undermåligt och ett "förmörkat publicistiskt omdöme". Därför är Jan Helin rasande på Dagens Nyheter. 17

Så mycket tittande försvann

Så mycket tittande försvann

Trots stora evenemang som vinter-OS och fotbolls-VM backade det totala tv-tittandet med sex minuter per dag förra året.

Pengabråk splittrar pr-duon

Pengabråk splittrar pr-duon

Richard Lindh har lämnat vd-stolen på Taste PR – och krävs nu på pengar av grundaren Marianne Djudic.

Skärmdump från Viralgranskarens artikel.

Viralgranskaren drar tillbaka artikel om firande muslimer

Viralgranskaren falskstämplade en Facebook-status om muslimer som firade terrordådet i Paris med tårta. Nu backar sajten. 27

Expressen ber om ursäkt

Expressen ber om ursäkt

Expressen ber om ursäkt till den folkkäre skådespelaren Magnus Härenstam efter att ha publicerat felaktiga uppgifter om dennes canceroperation. 2

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se