Digitalt - presenteras av ExactTarget Marketing Cloud

Vakna med The Voice störst på Facebook

Vakna med The Voice störst på Facebook

SBS Radios morgonshow "Vakna med The voice" har flest fans på Facebook av alla medier. Det visar statistik från Socialbakers.com.

Vakna med The Voice störst på Facebook

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

Med 128 000 fans är "Vakna med The voices" Facebook-sida överlägset störst bland svenska medier i januari, enligt en kartläggning från sajten Socialbakers.com och Hans Kullin på bloggen Media Culpa.

Till exempel har man nästan 100 000 fler fans än Aftonbladet, som är Sveriges största sajt.

"Vakna med The voice" slår också systerkanalen Kanal 5 samt MTG Radios Rix Morronzoo.

H&M var samtidigt det största varumärket på Facebook, medan The Body Shop fortsätter att engagaera mest på sajten.

Sajten har en "engagemangsgrad" – genomsnittligt antal interaktioner per inlägg på sidan, delat på antalet fans – på 1,05 procent. Tvåan Volkswagen når 0.99 procent.

Dante Thomsen Av: Dante Thomsen
Mejla reportern

08-545 22 206

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

6 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
6
Nu visas kommentar 1-5
Visa fler kommentarer:

Digitalt - presenteras av ExactTarget Marketing Cloud

Artikellista - dig

Aftonbladet lanserar sajt för e-sport

Utökar bevakningen. Aftonbladet storsatsar på e-sport med en ny sajt som lanseras i samarbete med bland annat världsmästarna i svenska Ninjas in Pyjamas.

Artikellista - dig

Lajkat.se över miljonen

Inga siffror från Expressen i nuläget. En vecka efter lanseringen når Schibsteds nya viralsajt över en miljon besökare.

Artikellista - dig

Mediemarknaden fortsätter uppåt

Räknar med fortsatt tillväxt. Växte med 1,9 procent under andra kvartalet.

KIA-INDEX VECKA 34
Artikellista - dig

Paradise Hotel lyfte TV3.se

Besöksrekord för Sydsvenskan. Premiären av Paradise Hotel gör TV3.se till veckans vinnare på webben.

Artikellista - dig

Här är R/GA:s Volvo-satsning

"Extremt stolta." Byrån lanserar Volvo Cars nya digitala plattform i samband med upphaussade XC90.

Artikellista - dig

Zaras tröja väcker raseri

"Någon historielös jävla designer...". Klädkedjan Zara får massiv kritik – krishanterar på sociala medier. 5

Annons
Artikellista - dig

Pinterest släpper nytt annonsverkyg

För att se hur publiken ser ut. Det ska bli lättare för annonsörer att marknadsföra sig på Pinterest.

Artikellista - dig

TV4-poddar till Acast

Möjliggör annonser i podden. TV4 flyttar sina podcasts till Acast.

Artikellista - dig

Birros nya extraknäck

"Känner mig mer taggad än på länge". Expressen-krönikören blir skribent hos Nordens största bettingcommunity. 4

Artikellista - dig

SVT Play lanseras i Apple TV

"Mycket glada." Ett halvår efter TV4 erbjuder nu även SVT sina progam i Apples plattform. 7

Annons
Annons
Facebook slängde ut Metro

Facebook slängde ut Metro

När Metro granskade en annonsbluff blev tidningen – och dess administratörer – utslängda från Facebook. 13

Här grishånar black metal-bandet Edward Blom

Här grishånar black metal-bandet Edward Blom

En recension av Marduks spelning fick medieprofilen Edward Blom att se rött – nu slår black metal-bandet tillbaka. 7

Bernt Hermele: "Jag har kallats för Quislingäckel"

Bernt Hermele: "Jag har kallats för Quislingäckel"

När författaren och journalisten Bernt Hermele skrev en krönika om Israel dröjde det inte länge innan hoten och påhoppen började strömma in.

Ny stavningsfadäs: 'Aj aj aj'

Ny stavningsfadäs: 'Aj aj aj'

Folkpartiet har återigen lyckats stava fel i en av sina kampanjer. 6

13 miljoner back för PS

13 miljoner back för PS

Omorganiseringen inom PS Communication sänkte resultatet. 1

Läs Dagens Media digitalt

Läs Dagens Media digitalt

Här finns mer information till dig som är prenumerant.

Här är Brynäs IF:s nya reklamfria matchtröja

Här är Brynäs IF:s nya reklamfria matchtröja

Som första svenska elithockeylag kör Brynäs reklamfritt – i dag offentliggörs den nya matchtröjan. 8

Theo Blanco berättar om striden på Riksmedia

Theo Blanco berättar om striden på Riksmedia

Samtidigt som hans mamma låg döende i cancer tvingades Theo Blanco utkämpa en maktkamp på Riksmedia – som ledde till att han fick sparken. 2

Strömavhopp från SJ:s kommunikationsavdelning

Strömavhopp från SJ:s kommunikationsavdelning

SJ:s nyttillträdde kommunikationsdirektör får kritik för sin ledarstil. 14

Karate-Jan gav trafiken en rejäl uppercut: 'Stenhård'

Karate-Jan gav trafiken en rejäl uppercut: 'Stenhård'

69-årige Jan Eriksson tog lagen i egna händer och lyfte allehanda.ses trafik med 294 procent. 1

Nu skrotar Aller Se & Hör

Nu skrotar Aller Se & Hör

Efter 20 år gör Hänt i Veckan comeback. Här är Aller Medias nya satsning på kändisjournalistik. 15

DN stäms: "Djupt beklagligt, men inte oväntat"

DN stäms: "Djupt beklagligt, men inte oväntat"

Journalistförbundet drar Dagens Nyheter inför Arbetsdomstolen, kan Dagens Media avslöja. 3

Här är låten som ska rädda M

Här är låten som ska rädda M

Alliansen kämpar i motvind. Nu lanserar Moderaterna sin nya vallåt "Vi och framtiden". 6

Bil Sweden bakom S-förslag

Bil Sweden bakom S-förslag

När Stefan Löfven presenterade förslaget om CSN-lån för körkort lyfte han formuleringar direkt från en av lobbyorganisationen Bil Swedens rapporter. 9

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Konkreta vs. abstrakta budskap

Carat är under miljarden

Carat är under miljarden

Mediebyrån Carat har nästan halverat omsättningen – på två år.

Aftonbladet tog bort serie om judar efter kritik

Aftonbladet tog bort serie om judar efter kritik

Aftonbladet anklagas för antisemitism efter en seriestripp på humorsajten Helt Normalt. 9

Berghs Studentbyrå

Berghs Studentbyrå Dags att knyta ihop säcken

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se