Digitalt - presenteras av Salesforce Marketing Cloud

Hallonlakritsskalle störst på Facebook

Bubs Hallonlakritsskalle är det största svenska varumärket på Facebook. Men Bodyshop engagerar mest.

Hallonlakritsskalle störst på Facebook

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

Med 328 700 fans är Hallonlakritsskalle det största svenska varumärket på Facebook i november, följt av Marabou på 319 000 och Apotekarnes Julmust på 170 000 fans.

Men det svenska företag som lyckas bäst med att väcka engagemang bland sina Facebook-fans är The Body Shop, med 5 800 fans.

Sajten har en "engagemangsgrad" – genomsnittligt antal interaktioner per inlägg på sidan, delat på antalet fans – på 0,95 procent.

Det visar statistik från Socialbakers, som sociala medier-experten och Media Culpa-bloggaren Hans Kullin har tagit del av.

Arla är bäst på att ta tillvara på Facebook-fansens engagemang, som svarar på samtliga frågor som ställs på Facebooksajten. Sas och Halebop kommer inte långt efter.

Facebook hade 4 499 180 användare i går, den 24 november.

Största varumärkena och största medierna bland svenska Facebookanvändare:

 

Kristin Djerf Av: Kristin Djerf
Mejla reportern

08-545 222 17

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

9 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
9
Nu visas kommentar 1-5
Visa fler kommentarer:

Digitalt - presenteras av Salesforce Marketing Cloud

Artikellista - dig

Twitter säljer annonser i Norden

Säljchefen: "Efterfrågan är hög." Twitter börjar sälja annonser i Norden tillsammans med Sellbranch. 1

Artikellista - dig

Tina Thörner gör barn-tv för Bauhaus

"Konkurrensen på helgerna hård". För att locka fler barnfamiljer till varuhusen lanserar Bauhaus barnkonceptet "Skaparglädje". 2

Artikellista - dig

Instagram-användandet i Sverige fördubblat

Facebook minskar bland de yngsta. Sju av tio svenskar besöker sociala medier. Instagram ökar mest.

KIA-INDEX TOPP 20 VECKA 42
Artikellista - dig

Ubåtsjakten lyfte Svd.se

"Dedicerat digitalt arbetssätt bakom". Svd.se blev veckans raket förra veckan, enligt Kia-index topp 20-lista. 6

Nya journalistregler för dold kamera – och sociala medier

”Bör endast användas i undantagsfall”. Här är de nya yrkesreglerna för alla journalister som är med i SJF. 3

Artikellista - dig

Blondinbellas man startar bolag - säger upp sig

"Blondinbella" tar plats i styrelsen. Bloggaren Odd Spångerg, som är gift med Isabella Löwengrip, startar bolag för att bedriva bloggverksamhet. 4

Annons
WEBB-TV-TOPPEN VECKA 42
Artikellista - dig

TV4 knappar in på MTG i webb-tv-toppen

SVT störst totalt. "Hellenius hörna" tog sig in på topplistan i MMS webb-tv-mätningar. Men MTG:s "Paradise Hotel" dominerar fortfarande. 1

Artikellista - dig

Nyheter24-gruppen ökar med 20 procent

"Under förra året fick Nyheter24 starkt fäste". Nyheter24-gruppen vände till vinst 2013. Samtidigt ökade omsättningen med nästan 20 procent, till 61,3 miljoner kronor. Däremot gjorde Nyheter24 AB en rörelseförlust på 2,5 miljoner kronor. 11

Artikellista - dig

MTG och Stampen i sportsamarbete

MTG hanterar pre-roll-försäljningen. Stampen kommer kunna visa klipp från Viasatsport.se på sina plattformar. 2

Artikellista - dig

Pruttkuddar ska få dig att besöka Hänt.se

"Ett riktigt practical joke". Allers nya underhållningssajt Hänt.se lanseras med pruttkuddar. Bakom kampanjen står reklambyrån DGA. 3

Annons
Annons
Så hånas Åkessons sjukdom – SD:s presschef upprörd

Så hånas Åkessons sjukdom – SD:s presschef upprörd

I dag berättade Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson att han är utbränd.

Tidningens döda älgar får Viaplay-kreatören att se rött

Tidningens döda älgar får Viaplay-kreatören att se rött

Smålandsposten uppmanar läsarna att skicka in "älgisar" från årets älgjakt. Men tilltaget upprör, särskilt om man är vegeterian. 9

Lämnar tillbaka tv-tillståndet

Lämnar tillbaka tv-tillståndet

Aftonbladet väljer att lämna tillbaka tillståndet för sändningar i det digitala marknätet. 11

Premiär – Dagens Media Branschanalys

Premiär – Dagens Media Branschanalys

Här är första utgåvan av Dagens Medias nya tidning Branschanalys.

"Har jobbat dygnet runt"

"Har jobbat dygnet runt"

Efter sammanlagt 15 år, varav två och ett halvt som vd, lämnar nu Joachim Nordlind MTG TV.

Kritiserade Zlatan-filmen – arga män vill att hon ska dö

Kritiserade Zlatan-filmen – arga män vill att hon ska dö

Nyheter24-reportern Irena Pozars krönika om Zlatan-dokumentären väcker starka känslor.

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Onödig kreativitet

Pr-bloggen

Pr-bloggen PR är inte reklam.

Aller inspireras av Buzzfeed

Aller inspireras av Buzzfeed

Högt och lågt blandas när Aller Media lanserar sin nya underhållningssajt Hänt.se. 1

Kenza drar in 5,6 miljoner

Kenza drar in 5,6 miljoner

Så mycket tjänar Kenza Zouiten på sin blogg och reklaminläggen på Instagram. 1

Grahn till krisande Grayling

Grahn till krisande Grayling

Grayling tillsätter nordisk vd. Pia Grahn Brikell tar över en pr-byrå i rejäl uppförsbacke. 7

Nu ska Forma bantas

Nu ska Forma bantas

Efter Egmonts köp av Forma - nu vill ledningen kapa 24 tjänster.

Arla i bråk med Unilever – vill stoppa Flora med smör

Arla i bråk med Unilever – vill stoppa Flora med smör

Kräver stopp för marknadsföringen av "Flora med smör". 5

Gammal penis i brevlåda gav Gefle Dagblad oväntat lyft

Gammal penis i brevlåda gav Gefle Dagblad oväntat lyft

Plötsligt har en artikel från 2005 dykt upp på Gefle Dagblads mest lästa-lista. Nyhetschefen Magnus Lundquist är både förvånad och inte. 4

Morian sågar Suhonen

Morian sågar Suhonen

De privata vårdbolagen och Prime inblandade i Juholt-drevet, enligt Daniel Suhonen. 6

Bonnierchefernas nya sajt

Bonnierchefernas nya sajt

Drivs av Peder Bonnier, Robert Brännström och Fredrik Strömberg.

"Kan aldrig vara helt säker på vad som kommer lyckas"

"Kan aldrig vara helt säker på vad som kommer lyckas"

Clara Scherman ger sin syn på tv-branschens största utmaningar och berättar om sina bästa och sämsta inköp. 1

Kvinnojourerna starkt kritiska efter övergreppet

Kvinnojourerna starkt kritiska efter övergreppet

Produktionen agerade inte tillräckligt snabbt enligt Sveriges kvinno- och tjejjourers riksförbund. 5

Paradise Hotel sopar mattan med Big Brother

Paradise Hotel sopar mattan med Big Brother

MTG TV:s dokusåpa "Paradise Hotel" fortsätter att toppa MMS webb-tv-mätning. 9

Analsex-experimentet – en känga till Gunilla Herlitz

Analsex-experimentet – en känga till Gunilla Herlitz

Aftonbladets kulturchef Åsa Linderborg anser att klick- och delningshysterin är primitiv. 16

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se