Digitalt - presenteras av ExactTarget Marketing Cloud

Hallonlakritsskalle störst på Facebook

Bubs Hallonlakritsskalle är det största svenska varumärket på Facebook. Men Bodyshop engagerar mest.

Hallonlakritsskalle störst på Facebook

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

Med 328 700 fans är Hallonlakritsskalle det största svenska varumärket på Facebook i november, följt av Marabou på 319 000 och Apotekarnes Julmust på 170 000 fans.

Men det svenska företag som lyckas bäst med att väcka engagemang bland sina Facebook-fans är The Body Shop, med 5 800 fans.

Sajten har en "engagemangsgrad" – genomsnittligt antal interaktioner per inlägg på sidan, delat på antalet fans – på 0,95 procent.

Det visar statistik från Socialbakers, som sociala medier-experten och Media Culpa-bloggaren Hans Kullin har tagit del av.

Arla är bäst på att ta tillvara på Facebook-fansens engagemang, som svarar på samtliga frågor som ställs på Facebooksajten. Sas och Halebop kommer inte långt efter.

Facebook hade 4 499 180 användare i går, den 24 november.

Största varumärkena och största medierna bland svenska Facebookanvändare:

 

Kristin Djerf Av: Kristin Djerf
Mejla reportern

08-545 222 17

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

9 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
9
Nu visas kommentar 1-5
Visa fler kommentarer:

Digitalt - presenteras av ExactTarget Marketing Cloud

Artikellista - dig

Playad till Finland och Danmark

Nyanställer. Playad Media Group expanderar och öppnar kontor i Helsingfors och Köpenhamn.

Artikellista - dig

Premiären hamnar hos Netflix

Netflix: "Hedrande". Den upphaussade uppföljaren till "Crouching tiger, hidden dragon" har premiär hos Netflix.

Artikellista - dig

Kina uppges ha blockerat Instagram

Bilder från protesterna sprids i sociala medier. Instagram har blockerats i Kina för att hindra spridning av bilder från protesterna i Honkong.

Artikellista - dig

Svenska Spel anklagas för att ha brutit mot reklamvillkoren – i 72 av 121 fall

Svenska Spel: "Det finns en del gråzoner". Svenska Spel lever inte upp till kraven om spelreklam, enligt Lotteriinspektionen.

Artikellista - dig

Här är Maria.coms nya tv-reklam

"Känns fräsch i en ganska stereotyp Casinomiljö" Livet är som ett spel. Den känslan vill Maria.com förmedla med nya filmen som går upp i kväll. 1

BONNIERS NYA TV-TJÄNST
Artikellista - dig

Viaplays Rikard Steiber: "Vi välkomnar initiativet"

Samla koncernens rättigheter. Viaplays vd Rikard Steiber säger att det ska bli spännande att se vad Bonnier kommer presentera.

Annons
MEDIEJÄTTEN LANSERAR VIAPLAYDÖDARE
Artikellista - dig

Bonnier lanserar jättetjänst – ska samla alla tv-rättigheter

”Ett Viaplay i Bonnier-tappning”. För Dagens Media berättar Bonniers vd Tomas Franzén om koncernens kommande supertjänst för rörlig bild.

Artikellista - dig

Valtech webbyrå för universitet

Byrån bakom Antagning.se. Av 56 upphandlingsbud valde Lunds Universitet Valtech som webbyrå.

Artikellista - dig

Aftonbladet planerar jätteomvandling

"Vi har kommit långt men det räcker inte". Enligt uppgift väntas Aftonbladets interna online-rapport komma med stora förändringar. 8

Artikellista - dig

Expressen ska öka Facebook-trafiken – med gulliga djur

Ska vara fristående. Efter Omtalat lanserar Expressen nu en ny sociala medier-satsning. Den här gången är det djur som ska locka Facebook-användarna att klicka. 6

Annons
Annons
Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation När behövs dyra annonser?

Pr-bloggen

Pr-bloggen Ello Ello!

Mångmiljonsmäll för tv-bolag

Mångmiljonsmäll för tv-bolag

Tittarraset i linjär tv tvingar tv-kanalerna att betala tillbaka stora belopp till mediebyråerna.

Nu växer oron växer bland landets annonsörer

Nu växer oron växer bland landets annonsörer

Sveriges marknadschefer ser över mediemixen.

Tv-husen flaggar för kraftigt höjda reklampriser

Tv-husen flaggar för kraftigt höjda reklampriser

Här är tv-kanalernas lösning på kaoset.

Tv-krisens största vinnare

Tv-krisens största vinnare

Pengar flyttas till digitala medier.

Webben ställer nya krav på rörliga reklamen

Webben ställer nya krav på rörliga reklamen

Experter: En dålig idé att visa samma reklamfilm på internet.

Expressen sörjer SD:s rekordval – med svart etta

Expressen sörjer SD:s rekordval – med svart etta

Igår blev Sverigedemokraterna landets tredje största parti. Nu sörjer Expressen, med en nattsvart etta. 44

"Den bästa kulturministern Sverige aldrig har haft"

"Den bästa kulturministern Sverige aldrig har haft"

Han pekas ut som en möjlig kulturminister i en rödgrön regering. Själv ser Lars Ohly uppdraget som ett "drömjobb", men tror att alltför många omständigheter måste klaffa för att han ska efterträda Lena Adelsohn Liljeroth.

Aftonbladet bäddar in Åkesson – i casinoreklam

Aftonbladet bäddar in Åkesson – i casinoreklam

Samtidigt som Ekot avslöjar Jimmie Åkessons extrema spelande på nätcasinon har SD-ledaren hamnat i en annonskrock.

"Fara för hela valsystemet"

"Fara för hela valsystemet"

Tillsammans med Yougov planerar Metro att "avslöja" valresultatet – timmar innan vallokalerna stänger. 8

Katastrof för Norwegian

Katastrof för Norwegian

Sex år av varumärkesarbete är utraderat – och Norwegian fortsätter att falla.

Kent Ekeroths hälsning: "Sov riktigt gott nu"

Kent Ekeroths hälsning: "Sov riktigt gott nu"

Riksdagsledamoten Kent Ekeroth (SD) riktar sig till Nyheter24:s medarbetare i en Youtube-video. 21

"Har tillgång till databasen"

"Har tillgång till databasen"

Researchgruppen påstår sig ha tillgång till Flashbacks-användarnas kontouppgifter. 20

Kyssfilm lanserar nya colan

Kyssfilm lanserar nya colan

Coca-Cola går ut i sin största lanserings-
kampanj på sju år.

Knutson lämnar Fritidsresor

Knutson lämnar Fritidsresor

Marknadschefen slutar efter 15 år. 7

SD och Alliansen toppar anmälningsligan hos RO

SD och Alliansen toppar anmälningsligan hos RO

Här är kampanjerna som gjort svenskarna förbannade. 13

DI får Annie Lööf att se rött

DI får Annie Lööf att se rött

Näringsminister Annie Lööf rasar mot Dagens Industri. 11

Årets byrå fuskanklagas

Årets byrå fuskanklagas

Regi ser över reglerna i Årets byrå, kan Dagens Media berätta. 15

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se