Digitalt - presenteras av Sportsverige

Tipsa en vän om en artikel

Bambuser i finsk affär

Streamingtjänsten Bambuser har tecknat sitt första avtal med en större kommersiell aktör.

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

Det är finska publice service-kanalen YLE som från och med i dag kommer att använda Bambuser på sina sajter.

– Det handlar om en försöksperiod på tre månader och det är vi jätteglada för, säger Bambusers vd Hans Eriksson.

Därmed kan YLE:s reportrar sända videoklipp från sina mobiltelefoner som tittarna kan se i realtid.

– Det blir inget substitut till vanliga videoklipp, men med Bambuser kan mediebolagen leverera innehåll till digitala plaster till extremt låg kostnad. Dessutom stannar besökarna längre om det finns rörligt innehåll, vilket kan generera mer intäkter, sager Hans Eriksson.

Bambuser grundades 2007 och den förre Myspace-chefen Hans Eriksson tog över vd-skapet i höstas.

Han säger att Bambuser för “ett antal” diskussioner med andra mediebolag.

Hur mycket är affären värd?

– Det säger vi inte.

Bambuser har brutet räkenskapsår och omsatte endast 114 000 kronor  mellan juni 2007 och juni 2008. Något senare bokslut finns inte, men är på väg, enligt Hans Eriksson.

– Men det handlar om minimala pengar i det här läget. Det är först nu det börjat rulla på.

Martin Schori Av: Martin Schori
Mejla reportern

08-545 222 16

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

1 kommentar

5
5
1
Nu visas kommentar 1-5
Annons
Annons
Nytt nummer ute!

Nytt nummer ute!

Kolla in höstens första utgåva av Dagens Medias tidning. 1

Blogoccoli

Blogoccoli Dokusåpan Sverige

Sponsringsbloggen

Sponsringsbloggen Stadium trampar ny mark

SD-kampanj värd miljoner

SD-kampanj värd miljoner

Pr-värdet överträffar partiets investering med råge. 24

Arlas reklamkänga mot WOW:s mjölkförbud

Arlas reklamkänga mot WOW:s mjölkförbud

"Förbjuden mjölk smakar bäst", hälsar Arla. 21

Primes vd om vändningen: "Vi har byggt om i grunden"

Primes vd om vändningen: "Vi har byggt om i grunden"

Efter några år av dalande resultat stärkte Prime marginalerna.

Lämnar GP – i protest

Lämnar GP – i protest

Kulturskribenten Elin Grelsson Almestad slutar.

Här är årets skämmigaste tv

Här är årets skämmigaste tv

Tv-priset Skämskudden delas ut igen. 6

Så snabbt växer surfplattan

Så snabbt växer surfplattan

Så många svenskar använder plattan. 3

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Älskade, hatade upprepning

Samuel L Jackson frontar spelbolaget Bet365

Samuel L Jackson frontar spelbolaget Bet365

Lyfter fram liveodds inför PL-premiären. 3

Förlust för Carat 2014

Förlust för Carat 2014

Vd:n Nike Carlstoft: "I år vänder det".

MTG bygger om TV8

MTG bygger om TV8

Blir en renodlad "crime-kanal". 3

Spotifys reklambolag ökar

Spotifys reklambolag ökar

Så går Spotifys bolag för reklamförsäljning.

McCann gör förlust – igen

McCann gör förlust – igen

Omorganisation tyngde byråerna.

Uppåt för Dentsu Aegis

Uppåt för Dentsu Aegis

Svenska verksamheten växer mer än marknaden.

Daniel Collin: "Push-notiser tillför ingenting"

Daniel Collin: "Push-notiser tillför ingenting"

Arbetet med datadrivna kampanjer påminner om knattar på en fotbollsplan, skriver MEC:s vd Daniel Collin. 15

OMG ökar byråintäkten

OMG ökar byråintäkten

Men vinsten minskar för Omnicom Media Group, som omfattar mediebyråerna OMD och PHD.

Så vill Johan Hakelius utveckla Fokus

Så vill Johan Hakelius utveckla Fokus

Så vill nya chefredaktören utveckla Fokus: "Ska tala till hjärtat inte bara hjärnan". 1

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se