Avenyn väljer Cordovan

Cordovan har valts ut av Avenyföreningen för att positionera ”hjärtat av Göteborg”.

Stefan Kavsjö på Cordovan Communication.

Stefan Kavsjö på Cordovan Communication.

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

Kommunikationsbyrån Cordovan Communication har valts ut till att marknadsföra upprustningen av Avenyn. Det omfattande arbetet kommer att börjas i augusti och planeras vara klart tills Avenyn firar 400 år 2021.

– Det känns ju roligt och spännande. Vi ska lyfta gatan, som är hjärtat av Göteborg, säger Stefan Kavsjö, affärsutvecklare på Cordovan till dagensmedia.se.

Han berättar vidare att de kommer marknadsföra gatan genom exempelvis aktiviteter.

– Vi ska lyfta fram det unika med Avenyn som är Sveriges enda paradgata, och positionera den rollen i samband med krafttaget från Göteborgs stad.

Tidigare har Cordovan varit med och arbetat med kommunikation kring Göteborgs nya stadsdel Kvillebäcken. Den nya utmaningen menar Stefan Kavsjö är att hjälpa Avenyn att hävda sig i konkurrens med andra stadsdelar i Göteborg.

Av: Sebastian Parkkila
Mejla reportern

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

4 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
4
Nu visas kommentar 1-5

Byråer

Artikellista - Byråer

Oh My är Norrlands Gasell

"På rätt väg". Piteåbyrån Oh My utsågs igår kväll till Gasell i Norrland av Dagens Industri. 1

Westander ökar byråintäkten

Företag stod för största inkomstdelen. Pr-byrån Westander ökade byråintäkten med 24 procent under årets första nio månader.

Grow startar byrå i New York

Peter Haffenberg blir vd. Varumärkesbyrån Grow startar kontor i Brooklyn i New York.

Sida väljer nya pr-byråer

"Ska öka kunskapen om bistånd". Sida har valt fyra byråer efter en upphandling av ramavtal för strategiska kommunikationstjänster. Wisemill & Co, Prime PR och Futurniture tappar uppdraget. 1

Chimney öppnar i Singapore

"Vill vara nära den kreativa hubben." Produktionsbolaget expanderar till Asien.

Artikellista - Byråer

Isobar ska förnya O'boy

Lanserades 1959. Isobar blir ny huvudbyrå för O'boy. Inom ramen för uppdraget ingår bland annat att ta fram ett helt nytt kommunikationskoncept för den klassiska chokladdrycken. 9

Annons
Artikellista - Byråer

Premiär – Dagens Media Branschanalys

Volvos verkliga ödesval. Här är första utgåvan av Dagens Medias nya tidning Branschanalys.

FÖR VÅRA PRENUMERANTER
Artikellista - Byråer

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 17, 2014

Kokainhärvan som skakar branschen. Kolla innehållet i nya numret.

100-WATTAREN 2014
Artikellista - Byråer

Forsman & Bodenfors om vinstchanserna i 100-wattaren

"Rädd för att ta ut något i förskott". I kväll avgörs reklamtävlingen 100-wattaren. Forsman & Bodenfors är den byrå som har flest vinstchanser. Bland annonsörerna sticker Ikea ut. 1

Artikellista - Byråer

MRM McCann byter vd

"En fantastisk resa". MRM McCanns vd Mikael Thiel slutar. Ersätter gör Staffan Smedfors.

Annons
Annons
Premiär – Dagens Media Branschanalys

Premiär – Dagens Media Branschanalys

Här är första utgåvan av Dagens Medias nya tidning Branschanalys.

Gammal penis i brevlåda gav Gefle Dagblad oväntat lyft

Gammal penis i brevlåda gav Gefle Dagblad oväntat lyft

Plötsligt har en artikel från 2005 dykt upp på Gefle Dagblads mest lästa-lista. Nyhetschefen Magnus Lundquist är både förvånad och inte. 4

"Kan aldrig vara helt säker på vad som kommer lyckas"

"Kan aldrig vara helt säker på vad som kommer lyckas"

Clara Scherman ger sin syn på tv-branschens största utmaningar och berättar om sina bästa och sämsta inköp. 1

Kvinnojourerna starkt kritiska efter övergreppet

Kvinnojourerna starkt kritiska efter övergreppet

Produktionen agerade inte tillräckligt snabbt enligt Sveriges kvinno- och tjejjourers riksförbund. 5

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Onödig kreativitet

Paradise Hotel sopar mattan med Big Brother

Paradise Hotel sopar mattan med Big Brother

MTG TV:s dokusåpa "Paradise Hotel" fortsätter att toppa MMS webb-tv-mätning. 9

Analsex-experimentet – en känga till Gunilla Herlitz

Analsex-experimentet – en känga till Gunilla Herlitz

Aftonbladets kulturchef Åsa Linderborg anser att klick- och delningshysterin är primitiv. 16

"När sånt här händer sitter man inte och väljer strategi"

"När sånt här händer sitter man inte och väljer strategi"

Två miljoner kunder har drabbats av Nordeas korthaveri. För Dagens Media berättar bankens presschef Petter Brunnberg om krishanteringen. 1

Pr-räv jämför regeringens politik med ebola

Pr-räv jämför regeringens politik med ebola

På en dag dog 121 personer i ebola i Sierra Leone. Nu liknar en av Sveriges mest erfarna opinionsbildare regeringens politik vid det dödliga viruset. 9

"Edman far med osanning"

"Edman far med osanning"

Bråket mellan Dagens Samhälle och Dagens ETC fortsätter. 5

Han ger ut bok om Metro

Han ger ut bok om Metro

Sakari Pitkänen, tidigare global chefredaktör för Metro, skriver en bok om gratistidningens historia. 4

Dinamarca efter stödet: "Jag grät och skrattade samtidigt"

Dinamarca efter stödet: "Jag grät och skrattade samtidigt"

Vänsterpolitikern Rossana Dinamarca orsakade rubriker när hon bar en t-shirt med texten "SD=rasister" i riksdagen.

Branschprofilerna hyllar valet av Alice Bah Kuhnke

Branschprofilerna hyllar valet av Alice Bah Kuhnke

De har alla jobbat med Alice Bah Kuhnke – och öser beröm över nya kulturministern. 17

Efter kritiken – Aftonbladet ändrar rubrik om S-politiker

Efter kritiken – Aftonbladet ändrar rubrik om S-politiker

Bisarr, smaklös och orimlig. Många har reagerat med ilska på Aftonbladets rubriksättning i dag. 5

Fredric Karén om SvD:s tapp

Fredric Karén om SvD:s tapp

Tidningen har fokuserat på digital omställning – det finns ett pris man får betala för det, säger Fredric Karén. 9

"Har publicerat hur många kändisbröst som helst"

"Har publicerat hur många kändisbröst som helst"

Under 20 år har den varit kändistidningen som svenska folket älskar att hata. I dag kommer det sista numret av Se & Hör ut i butik – och en era går i graven. 1

Hjärnan bakom dubbelstöten

Hjärnan bakom dubbelstöten

Restaurangmomsen – och den så kallade "dubbelstöten" – blev en stor framgång. Hur gick det till?

Mediacom-chefen om tv-tappet: "Det är ett elände"

Mediacom-chefen om tv-tappet: "Det är ett elände"

För Dagens Media ger Mediacoms tv-chef Patrick Wallin sin syn på de sjunkande tittarnivåerna. 15

Jakt, fiske och motor växer

Jakt, fiske och motor växer

Tjejtidningarna rasar men inom jakt och motor ökar läsandet.

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se