Avenyn väljer Cordovan

Cordovan har valts ut av Avenyföreningen för att positionera ”hjärtat av Göteborg”.

Stefan Kavsjö på Cordovan Communication.

Stefan Kavsjö på Cordovan Communication.

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

Kommunikationsbyrån Cordovan Communication har valts ut till att marknadsföra upprustningen av Avenyn. Det omfattande arbetet kommer att börjas i augusti och planeras vara klart tills Avenyn firar 400 år 2021.

– Det känns ju roligt och spännande. Vi ska lyfta gatan, som är hjärtat av Göteborg, säger Stefan Kavsjö, affärsutvecklare på Cordovan till dagensmedia.se.

Han berättar vidare att de kommer marknadsföra gatan genom exempelvis aktiviteter.

– Vi ska lyfta fram det unika med Avenyn som är Sveriges enda paradgata, och positionera den rollen i samband med krafttaget från Göteborgs stad.

Tidigare har Cordovan varit med och arbetat med kommunikation kring Göteborgs nya stadsdel Kvillebäcken. Den nya utmaningen menar Stefan Kavsjö är att hjälpa Avenyn att hävda sig i konkurrens med andra stadsdelar i Göteborg.

Av: Sebastian Parkkila
Mejla reportern

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

4 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
4
Nu visas kommentar 1-5

Byråer

Artikellista - Byråer

Sibylla väljer Volt

Efter pitch. Sibylla väljer Volt som ny reklambyrå efter en pitch. 2

Artikellista - Byråer

Sturm & Drang får sin första vd

"Har tidigare haft ett något otydligt ledarskap". Göteborgsbyrån Sturm & Drang har rekryterat sin första vd. 1

Artikellista - Byråer

L’Oréal väljer Ottoboni i Norden

"En glasklar strategi". Ottoboni är L’Oréal Paris nya digitalbyrå i Norden. 1

Artikellista - Byråer

Klaus-Heidi-copyn till Granath Havas

"Kommunikation som är mer än reklam". Jens Thelfer lämnar DDB Stockholm för konkurrenten Granath Havas.

Artikellista - Byråer

Ännu en digitalchef lämnar MEC

Efter åtta år på byrån. Joel Nyrén blir ny digital marknadschef på Scandic. 3

FÖR DIG SOM ÄR PRENUMERANT
Group M-huset, med Maxus, MEC, Mediacom och Mindshare. Foto: Janne Næss

Group M-huset, med Maxus, MEC, Mediacom och Mindshare. Foto: Janne Næss

Så går Sveriges mediebyråer

Dentsu Aegis-bossen: "Viktigt trendbrott för Carat i år". Åtta av tio nätverksägda mediebyråer tappade i försäljning under förra året. Mot strömmen går OMG-byråerna – som ökar med 30 procent, eller nästan 500 miljoner kronor. "Vi är snälla mot varandra och ser till att ha kul", säger Martin Hugosson, vd på OMD.

Annons
Artikellista - Byråer

Mindmakers får en ny delägare

"Vi växer snabbt". Tobias Rydergren blir delägare på pr-byrån Mindmakers.

Artikellista - Byråer

Efter dementin – Quarles tar över Smart Company

"Som handen i handsken". Den tidigare Metro-chefen kallade Dagens Medias uppgifter för "idiotiska". Nu är det officiellt att Christian Quarles van Ufford tar över Smart Company.

Artikellista - Byråer

Springtimes omsättning har nästan halverats

"En kraftfull strukturell förändring". Pr-byrån Springtime – som nu byter vd – har en tuff period bakom sig.

Efter förvärvet – vd:n lämnar Springtime

"Kraftsamlar". Hallvarsson & Halvarsson Group förvärvade Springtime i våras. Nu tar koncernens vd Martin Petersson över vd-posten på byrån.

Annons
Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation En photoshoppad hjärna

Annons
Facebook slängde ut Metro

Facebook slängde ut Metro

När Metro granskade en annonsbluff blev tidningen – och dess administratörer – utslängda från Facebook. 13

Här grishånar black metal-bandet Edward Blom

Här grishånar black metal-bandet Edward Blom

En recension av Marduks spelning fick medieprofilen Edward Blom att se rött – nu slår black metal-bandet tillbaka. 7

Bernt Hermele: "Jag har kallats för Quislingäckel"

Bernt Hermele: "Jag har kallats för Quislingäckel"

När författaren och journalisten Bernt Hermele skrev en krönika om Israel dröjde det inte länge innan hoten och påhoppen började strömma in.

Ny stavningsfadäs: 'Aj aj aj'

Ny stavningsfadäs: 'Aj aj aj'

Folkpartiet har återigen lyckats stava fel i en av sina kampanjer. 6

13 miljoner back för PS

13 miljoner back för PS

Omorganiseringen inom PS Communication sänkte resultatet. 1

Läs Dagens Media digitalt

Läs Dagens Media digitalt

Här finns mer information till dig som är prenumerant.

Här är Brynäs IF:s nya reklamfria matchtröja

Här är Brynäs IF:s nya reklamfria matchtröja

Som första svenska elithockeylag kör Brynäs reklamfritt – i dag offentliggörs den nya matchtröjan. 8

Theo Blanco berättar om striden på Riksmedia

Theo Blanco berättar om striden på Riksmedia

Samtidigt som hans mamma låg döende i cancer tvingades Theo Blanco utkämpa en maktkamp på Riksmedia – som ledde till att han fick sparken. 2

Strömavhopp från SJ:s kommunikationsavdelning

Strömavhopp från SJ:s kommunikationsavdelning

SJ:s nyttillträdde kommunikationsdirektör får kritik för sin ledarstil. 14

Karate-Jan gav trafiken en rejäl uppercut: 'Stenhård'

Karate-Jan gav trafiken en rejäl uppercut: 'Stenhård'

69-årige Jan Eriksson tog lagen i egna händer och lyfte allehanda.ses trafik med 294 procent. 1

Nu skrotar Aller Se & Hör

Nu skrotar Aller Se & Hör

Efter 20 år gör Hänt i Veckan comeback. Här är Aller Medias nya satsning på kändisjournalistik. 15

DN stäms: "Djupt beklagligt, men inte oväntat"

DN stäms: "Djupt beklagligt, men inte oväntat"

Journalistförbundet drar Dagens Nyheter inför Arbetsdomstolen, kan Dagens Media avslöja. 3

Här är låten som ska rädda M

Här är låten som ska rädda M

Alliansen kämpar i motvind. Nu lanserar Moderaterna sin nya vallåt "Vi och framtiden". 6

Bil Sweden bakom S-förslag

Bil Sweden bakom S-förslag

När Stefan Löfven presenterade förslaget om CSN-lån för körkort lyfte han formuleringar direkt från en av lobbyorganisationen Bil Swedens rapporter. 9

Carat är under miljarden

Carat är under miljarden

Mediebyrån Carat har nästan halverat omsättningen – på två år.

Aftonbladet tog bort serie om judar efter kritik

Aftonbladet tog bort serie om judar efter kritik

Aftonbladet anklagas för antisemitism efter en seriestripp på humorsajten Helt Normalt. 9

Berghs Studentbyrå

Berghs Studentbyrå Dags att knyta ihop säcken

Vägen till Cannes

Vägen till Cannes Kattkomik före politik.

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se