Byråer - presenteras av Adobe Creative Cloud
Kappahls höstkampanj 2011, framtagen av F&B.

Kappahls höstkampanj 2011, framtagen av F&B.

Kappahl lämnar F&B

Kappahl säger upp avtalet med reklambyrån Forsman & Bodenfors.

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

Avtalet avslutas den sista maj, efter tre års samarbete.

Istället ska större delen av arbetet skötas internt, men Kappahl ska även framöver samarbeta med Forsman & Bodenfors produktionsbyrå Factory.

– Vi tittar med jämna mellanrum över våra avtal och vi tycker att det finns mycket kompetens här i huset och att vi klarar den här biten själva, säger Carina Ladow, marknadsdirektör på Kappahl, till dagensmedia.se.

Kappahl ska nu ser över sin organisation, och kommer också att anställa kreatörer. Men kedjan kan också komma att samarbeta med mindre byråer framöver.

– Vi vill synas mer och vi vill göra lite enklare produktioner, men de ska blir fler och snabbare.

Om det innebär att medieköpen ökar kan inte Carina Ladow svara på. Förra året lade kedjan 90 miljoner kronor brutto i medier, enligt Sifo reklammätningar.

Sannolikt blir det dock förändringar i mediemixen, men exakt hur är ännu inte klart.

Kappahl har den senaste tiden jobbat på att ta fram ett nytt kommunikationskoncept. Men något konkret blir inte synligt förrän till hösten.

– Det handlar om hur vi ska lyfta fram vårt erbjudande till kunderna.

Madeleine Östlund Av: Madeleine Östlund
Mejla reportern

08-545 222 03

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

14 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
14
Nu visas kommentar 1-5
Visa fler kommentarer:
Annons
Nytt nummer ute!

Nytt nummer ute!

Kolla innehållet här. 1

Annons
9 saker du vill veta om Googles mobiluppdatering

9 saker du vill veta om Googles mobiluppdatering

Bästa tipsen inför Googles "mobilgeddon".

Radio-chefens sågning: ”Som Sovjet på 50-talet”

Radio-chefens sågning: ”Som Sovjet på 50-talet”

Försvarar kritiserat digitalradioprojekt. 29

Amanda Schulman KO-anmäls för vinreklam

Amanda Schulman KO-anmäls för vinreklam

Fick över 2 600 gillningar på Instagram. 19

Tv-marknaden slår rekord – trots mindre reklam

Tv-marknaden slår rekord – trots mindre reklam

Inte de svenska tv-aktörerna som står för tillväxten.

"7 misstag som medieköparen gör"

"7 misstag som medieköparen gör"

Mycket av misstagen skylls på "jobbiga säljare", skriver Tomas Bacoccoli.

Bye bye Internet Explorer – så hånade vi dig

Bye bye Internet Explorer – så hånade vi dig

Microsoft skrotar sin utskällda webbläsare Internet Explorer. Så här minns vi de sista åren. 1

"Saudiaffären är en journalistisk kollaps"

"Saudiaffären är en journalistisk kollaps"

MP:s tidigare språkrör Per Gahrton rasar mot mediernas bevakning av Saudiaffären.

"Kommer kännas vemodigt"

"Kommer kännas vemodigt"

Sanna Nielsen om vänskapen med Robin Paulsson, kritiken och Hänt Extras missvisande rubrik.

Här läser Barack Obama elaka tweets om sig själv

Här läser Barack Obama elaka tweets om sig själv

Den amerikanske presidenten Barack Obama verkar ta ganska lätt på sågningarna. 1

Brit Stakstons blogg

Brit Stakstons blogg Mad Men och jag

Pr-bloggen

Pr-bloggen April PR fools.

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Jetlag och lärdomar

Almenäs till Tara: "Skäms"

Almenäs till Tara: "Skäms"

TV4-profilen Jessica Almenäs rasar mot Taras "totalt sönderretuscherade" omslagsbild – på henne själv.

Så bör reklamen utformas

Så bör reklamen utformas

Två digitala experter siar om den reklam som Apple Watch kan användas till. 1

Arvodet: 12 000 kronor

Arvodet: 12 000 kronor

Anette Novak berättar om det prestigefulla uppdraget. 19

Nordlind om nya tobbjobbet

Nordlind om nya tobbjobbet

Mediacoms nya vd Joachim Nordlind om sitt nya uppdrag. 1

Ola Sandstig om granskningen av Researchgruppen

"Som en ebolasmittad"

Enligt Fokus klarade inte granskningen av Researchgruppen en faktakoll. Nu ger reportern Ola Sandstig sin syn på saken. 33

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se