Kappahls höstkampanj 2011, framtagen av F&B.

Kappahls höstkampanj 2011, framtagen av F&B.

Kappahl lämnar F&B

Kappahl säger upp avtalet med reklambyrån Forsman & Bodenfors.

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

Avtalet avslutas den sista maj, efter tre års samarbete.

Istället ska större delen av arbetet skötas internt, men Kappahl ska även framöver samarbeta med Forsman & Bodenfors produktionsbyrå Factory.

– Vi tittar med jämna mellanrum över våra avtal och vi tycker att det finns mycket kompetens här i huset och att vi klarar den här biten själva, säger Carina Ladow, marknadsdirektör på Kappahl, till dagensmedia.se.

Kappahl ska nu ser över sin organisation, och kommer också att anställa kreatörer. Men kedjan kan också komma att samarbeta med mindre byråer framöver.

– Vi vill synas mer och vi vill göra lite enklare produktioner, men de ska blir fler och snabbare.

Om det innebär att medieköpen ökar kan inte Carina Ladow svara på. Förra året lade kedjan 90 miljoner kronor brutto i medier, enligt Sifo reklammätningar.

Sannolikt blir det dock förändringar i mediemixen, men exakt hur är ännu inte klart.

Kappahl har den senaste tiden jobbat på att ta fram ett nytt kommunikationskoncept. Men något konkret blir inte synligt förrän till hösten.

– Det handlar om hur vi ska lyfta fram vårt erbjudande till kunderna.

Madeleine Östlund Av: Madeleine Östlund
Mejla reportern

08-545 222 03

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

14 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
14
Nu visas kommentar 1-5
Visa fler kommentarer:

Byråer

Artikellista - Byråer

Sibylla väljer Volt

Efter pitch. Sibylla väljer Volt som ny reklambyrå efter en pitch. 1

Artikellista - Byråer

Sturm & Drang får sin första vd

"Har tidigare haft ett något otydligt ledarskap". Göteborgsbyrån Sturm & Drang har rekryterat sin första vd. 1

Artikellista - Byråer

L’Oréal väljer Ottoboni i Norden

"En glasklar strategi". Ottoboni är L’Oréal Paris nya digitalbyrå i Norden. 1

Artikellista - Byråer

Klaus-Heidi-copyn till Granath Havas

"Kommunikation som är mer än reklam". Jens Thelfer lämnar DDB Stockholm för konkurrenten Granath Havas.

Artikellista - Byråer

Ännu en digitalchef lämnar MEC

Efter åtta år på byrån. Joel Nyrén blir ny digital marknadschef på Scandic. 3

FÖR DIG SOM ÄR PRENUMERANT
Group M-huset, med Maxus, MEC, Mediacom och Mindshare. Foto: Janne Næss

Group M-huset, med Maxus, MEC, Mediacom och Mindshare. Foto: Janne Næss

Så går Sveriges mediebyråer

Dentsu Aegis-bossen: "Viktigt trendbrott för Carat i år". Åtta av tio nätverksägda mediebyråer tappade i försäljning under förra året. Mot strömmen går OMG-byråerna – som ökar med 30 procent, eller nästan 500 miljoner kronor. "Vi är snälla mot varandra och ser till att ha kul", säger Martin Hugosson, vd på OMD.

Annons
Artikellista - Byråer

Mindmakers får en ny delägare

"Vi växer snabbt". Tobias Rydergren blir delägare på pr-byrån Mindmakers.

Artikellista - Byråer

Efter dementin – Quarles tar över Smart Company

"Som handen i handsken". Den tidigare Metro-chefen kallade Dagens Medias uppgifter för "idiotiska". Nu är det officiellt att Christian Quarles van Ufford tar över Smart Company.

Artikellista - Byråer

Springtimes omsättning har nästan halverats

"En kraftfull strukturell förändring". Pr-byrån Springtime – som nu byter vd – har en tuff period bakom sig.

Efter förvärvet – vd:n lämnar Springtime

"Kraftsamlar". Hallvarsson & Halvarsson Group förvärvade Springtime i våras. Nu tar koncernens vd Martin Petersson över vd-posten på byrån.

Annons
Annons
Facebook slängde ut Metro

Facebook slängde ut Metro

När Metro granskade en annonsbluff blev tidningen – och dess administratörer – utslängda från Facebook. 13

Här grishånar black metal-bandet Edward Blom

Här grishånar black metal-bandet Edward Blom

En recension av Marduks spelning fick medieprofilen Edward Blom att se rött – nu slår black metal-bandet tillbaka. 7

Bernt Hermele: "Jag har kallats för Quislingäckel"

Bernt Hermele: "Jag har kallats för Quislingäckel"

När författaren och journalisten Bernt Hermele skrev en krönika om Israel dröjde det inte länge innan hoten och påhoppen började strömma in.

Ny stavningsfadäs: 'Aj aj aj'

Ny stavningsfadäs: 'Aj aj aj'

Folkpartiet har återigen lyckats stava fel i en av sina kampanjer. 6

13 miljoner back för PS

13 miljoner back för PS

Omorganiseringen inom PS Communication sänkte resultatet. 1

Läs Dagens Media digitalt

Läs Dagens Media digitalt

Här finns mer information till dig som är prenumerant.

Här är Brynäs IF:s nya reklamfria matchtröja

Här är Brynäs IF:s nya reklamfria matchtröja

Som första svenska elithockeylag kör Brynäs reklamfritt – i dag offentliggörs den nya matchtröjan. 8

Theo Blanco berättar om striden på Riksmedia

Theo Blanco berättar om striden på Riksmedia

Samtidigt som hans mamma låg döende i cancer tvingades Theo Blanco utkämpa en maktkamp på Riksmedia – som ledde till att han fick sparken. 2

Strömavhopp från SJ:s kommunikationsavdelning

Strömavhopp från SJ:s kommunikationsavdelning

SJ:s nyttillträdde kommunikationsdirektör får kritik för sin ledarstil. 14

Karate-Jan gav trafiken en rejäl uppercut: 'Stenhård'

Karate-Jan gav trafiken en rejäl uppercut: 'Stenhård'

69-årige Jan Eriksson tog lagen i egna händer och lyfte allehanda.ses trafik med 294 procent. 1

Nu skrotar Aller Se & Hör

Nu skrotar Aller Se & Hör

Efter 20 år gör Hänt i Veckan comeback. Här är Aller Medias nya satsning på kändisjournalistik. 15

DN stäms: "Djupt beklagligt, men inte oväntat"

DN stäms: "Djupt beklagligt, men inte oväntat"

Journalistförbundet drar Dagens Nyheter inför Arbetsdomstolen, kan Dagens Media avslöja. 3

Här är låten som ska rädda M

Här är låten som ska rädda M

Alliansen kämpar i motvind. Nu lanserar Moderaterna sin nya vallåt "Vi och framtiden". 6

Bil Sweden bakom S-förslag

Bil Sweden bakom S-förslag

När Stefan Löfven presenterade förslaget om CSN-lån för körkort lyfte han formuleringar direkt från en av lobbyorganisationen Bil Swedens rapporter. 9

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Konkreta vs. abstrakta budskap

Carat är under miljarden

Carat är under miljarden

Mediebyrån Carat har nästan halverat omsättningen – på två år.

Aftonbladet tog bort serie om judar efter kritik

Aftonbladet tog bort serie om judar efter kritik

Aftonbladet anklagas för antisemitism efter en seriestripp på humorsajten Helt Normalt. 9

Berghs Studentbyrå

Berghs Studentbyrå Dags att knyta ihop säcken

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se