Kappahls höstkampanj 2011, framtagen av F&B.

Kappahls höstkampanj 2011, framtagen av F&B.

Kappahl lämnar F&B

Kappahl säger upp avtalet med reklambyrån Forsman & Bodenfors.

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

Avtalet avslutas den sista maj, efter tre års samarbete.

Istället ska större delen av arbetet skötas internt, men Kappahl ska även framöver samarbeta med Forsman & Bodenfors produktionsbyrå Factory.

– Vi tittar med jämna mellanrum över våra avtal och vi tycker att det finns mycket kompetens här i huset och att vi klarar den här biten själva, säger Carina Ladow, marknadsdirektör på Kappahl, till dagensmedia.se.

Kappahl ska nu ser över sin organisation, och kommer också att anställa kreatörer. Men kedjan kan också komma att samarbeta med mindre byråer framöver.

– Vi vill synas mer och vi vill göra lite enklare produktioner, men de ska blir fler och snabbare.

Om det innebär att medieköpen ökar kan inte Carina Ladow svara på. Förra året lade kedjan 90 miljoner kronor brutto i medier, enligt Sifo reklammätningar.

Sannolikt blir det dock förändringar i mediemixen, men exakt hur är ännu inte klart.

Kappahl har den senaste tiden jobbat på att ta fram ett nytt kommunikationskoncept. Men något konkret blir inte synligt förrän till hösten.

– Det handlar om hur vi ska lyfta fram vårt erbjudande till kunderna.

Madeleine Östlund Av: Madeleine Östlund
Mejla reportern

08-545 222 03

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

14 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
14
Nu visas kommentar 1-5
Visa fler kommentarer:
Byråer
Artikellista - Byråer

Wrigley väljer Brandecho

"Glädjerus". Brandecho vinner Wrigley som ny nordisk kund efter en pitch.

Artikellista - Byråer

Yours blir LKAB:s nya byrå

"Påverkar hela regionen". LKAB väljer kommunikationsbyrån Yours efter upphandling.

Artikellista - Byråer

Peugeot lämnar MEC för IUM

Urban Hilding: "Vi är jättestolta". Peugeot väljer IUM som ny mediebyrå i Sverige och Danmark.

Artikellista - Byråer

Linus Paulsson till Oh My

"Har stora ambitioner". Linus Paulsson, tidigare chef för di.se och chefredaktör för Metro, värvas till contentbyrån Oh Mys styrelse. 2

Artikellista - Byråer

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 22, 2014

Facit över tv:s ras 2014. Kolla innehållet i senaste utgåvan av Dagens Media.

Artikellista - Byråer

Volontaire gör Guldäggskampanjen

Temat är normbrytning. Volontaire får uppdraget att göra Guldäggskampanjen 2015. Temat är normbrytning.

Annons
Artikellista - Byråer

Liseberg väljer DDB Göteborg

"Inte bara en angelägenhet för Göteborg". DDB Göteborg är Lisebergs nya reklambyrå. Därmed tappar Shout nöjesfältet som kund – efter mindre än ett år. 2

Artikellista - Byråer

Rewirs byråchef går till Gullers Grupp

"Har stor erfarenhet". Pr-byrån Gullers Grupp rekryterar Rewirs byråchef Anna Saxberg samt Hanna Landing, kreativt ansvarig på Volt.

Avgick efter sex-sms – nu värvas S-politikern av Kreab

"En viktig förstärkning". Pr-byrån Kreab Gavin Anderson värvar Robert Noord, tidigare socialdemokratiskt kommunalråd i Haninge.

Artikellista - Byråer

Bosch Siemens till IUM

"En stor portion charm och envishet". IUM vinner uppdraget att hantera Bosch Siemens medieköp i Norden. 3

Annons
Årets sista nummer av Dagens Media

Årets sista nummer av Dagens Media

14 saker som utmärkte 2014. Och MEC:s vd skriver brev till tomten.

Annons
7 filmer som visar att döds- metall och reklam hör ihop

7 filmer som visar att döds-
metall och reklam hör ihop

Death metal handlar inte bara om ond bråd död. Här är sju reklamfilmer som visar varför hårdrock kan göra kommunikation lite roligare. 1

Startar bolaget Play Sverige

Startar bolaget Play Sverige

Mediekompaniets chefer Anders Sjösten och Martin Irborg har registrerat ett tv-bolag.

Viggos blogg

Viggos blogg I dag är jag lat!

Schibsted-köper domänen tv.se för 2,2 miljoner kronor

Schibsted-köper domänen tv.se för 2,2 miljoner kronor

2,18 miljoner kronor. Så mycket pengar betalade Schibsted för domänen tv.se, som auktionerades ut på Tradera. 1

Mediacoms vd kliver av

Mediacoms vd kliver av

Linus Hjoberg ska flytta till andra sidan jordklotet. 4

Bah Kuhnke lovar medie- utredning före extravalet

Bah Kuhnke lovar medie-
utredning före extravalet

Kultur- och demokratiministern ger besked om digitalmomsen, reklamskatten och presstödet. 3

Familjeliv hackat igen – SD-troll spammade forumet

Familjeliv hackat igen – SD-troll spammade forumet

Stampen-sajten Familjeliv har återigen hackats. 3

Över 5 000 svenskar vill bli bortglömda av Google

Över 5 000 svenskar vill bli bortglömda av Google

Efter EU-domen – över 5 000 svenska fall där svenskar vill få bort sökresultat har kommit in till sökjätten.

Upprört om Herlitz lön: "Det är otroligt, ofattbart"

Upprört om Herlitz lön: "Det är otroligt, ofattbart"

Fackklubbarna är bestörta över Gunilla Herlitz jättelön. 23

Så prenumererar du på DM

Så prenumererar du på DM

Ta del av aktuella erbjudanden här.

Läs Dagens Media digitalt

Läs Dagens Media digitalt

Här finns mer information till dig som är prenumerant.

Han fick 24 miljoner – "köper varken bilar eller klockor"

Han fick 24 miljoner – "köper varken bilar eller klockor"

Han drog in mest av alla mediechefer i Sverige. Jonas Sjögren berättar nu att han trots det inte lever något lyxliv. 14

Annonsörerna som betalar bäst – telebolag i topp

Annonsörerna som betalar bäst – telebolag i topp

Här är listan över marknadscheferna som får bäst – och sämst – betalt.

De har reklambyråernas allra fetaste plånböcker

De har reklambyråernas allra fetaste plånböcker

Här är listan över landets bäst betalda reklamare. 5

Miljonregn över mediechefer – Herlitz lyfter 19 miljoner

Miljonregn över mediechefer – Herlitz lyfter 19 miljoner

Här är mediecheferna som lyfter de högsta lönerna. Bara topptrion drar tillsammans in hela 58 miljoner kronor i årslön. 5

Vinstlott för männen i mediebyråernas lönerace

Vinstlott för männen i mediebyråernas lönerace

Först på 16:e plats tar sig en kvinna in på listan över mediebyråernas högsta löner. 1

Här är pr-konsulterna som tjänar mest – och minst

Här är pr-konsulterna som tjänar mest – och minst

JKL, Prime och Brunswick är byråerna som betalar för branschens tre fetaste lönekuvert. Här är hela listan över pr-konsulternas löner. 3

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se