Byråer- presenteras av Sportsverige
Kappahls höstkampanj 2011, framtagen av F&B.

Kappahls höstkampanj 2011, framtagen av F&B.

Kappahl lämnar F&B

Kappahl säger upp avtalet med reklambyrån Forsman & Bodenfors.

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

Avtalet avslutas den sista maj, efter tre års samarbete.

Istället ska större delen av arbetet skötas internt, men Kappahl ska även framöver samarbeta med Forsman & Bodenfors produktionsbyrå Factory.

– Vi tittar med jämna mellanrum över våra avtal och vi tycker att det finns mycket kompetens här i huset och att vi klarar den här biten själva, säger Carina Ladow, marknadsdirektör på Kappahl, till dagensmedia.se.

Kappahl ska nu ser över sin organisation, och kommer också att anställa kreatörer. Men kedjan kan också komma att samarbeta med mindre byråer framöver.

– Vi vill synas mer och vi vill göra lite enklare produktioner, men de ska blir fler och snabbare.

Om det innebär att medieköpen ökar kan inte Carina Ladow svara på. Förra året lade kedjan 90 miljoner kronor brutto i medier, enligt Sifo reklammätningar.

Sannolikt blir det dock förändringar i mediemixen, men exakt hur är ännu inte klart.

Kappahl har den senaste tiden jobbat på att ta fram ett nytt kommunikationskoncept. Men något konkret blir inte synligt förrän till hösten.

– Det handlar om hur vi ska lyfta fram vårt erbjudande till kunderna.

Madeleine Östlund Av: Madeleine Östlund
Mejla reportern

08-545 222 03

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

14 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
14
Nu visas kommentar 1-5
Visa fler kommentarer:
Byråer- presenteras av Sportsverige
Artikellista - Byråer

The Fan Club tar byråchef från The Concept Factory

"Kommer bli jätteroligt". Frida Sandin, byråchef på The Concept Factory, går till The Fan Club.

Artikellista - Byråer

Content Innovation fördubblar omsättningen

"Vi jobbar målmedvetet för just tillväxt". Content Innovation vann storkunderna Electrolux, Clas Ohlson och Svenska Spel. Nu skjuter omsättningen i höjden. 4

Artikellista - Byråer

Barnrättsbyrån väljer Narrow

Letar efter lokala hjältar i ny kampanj. Byrån Narrow ska hjälpa Barnrättsbyrån bygga en ny varumärkesplattform - och hitta en ny lokal.

Artikellista - Byråer

OTW Television: "Vi har gjort en turnaround"

Åtta nya program lyfte bolaget. Efter en tuff period, som resulterade i röda siffror, har OTW Television nu lyckats vända till vinst. Omsättningen ökade med 35 procent 2014.

Artikellista - Byråer

PostNord väljer OMD

"Samlar kommunikationen". UPPDATERAD. PostNord är nu klar med sin upphandling av mediebyrå för hela sin nordiska verksamhet. Uppdraget går till OMD.

Artikellista - Byråer

Burger King väljer AdOn

"Ett starkt engagemang". Snabbmatskedjan Burger King väljer AdOn som ny mediebyrå.

Annons
Artikellista - Byråer

Semper väljer IUM

"Hög servicekänsla". Livsmedelsproducenten Semper ska växla upp medieinvesteringarna.

Artikellista - Byråer

Starcom Malmös grundare lämnar

"Känns vemodigt". Mediebyrån Starcom Malmös grundare Patrik Andersson hoppar av. 4

Artikellista - Byråer

Fler svenskar i The One Shows jury

Fem klara. Nina Granath och Catrin Vagnemark till designjuryn i reklamtävlingen The One Show.

Artikellista - Byråer

SKL Kommentus jätteupphandling stoppas – irritation bland byråer

"Vi jobbar nu med att korrigera vissa saker". SKL Kommentus avbröt plötsligt sin stora upphandling av mediebyråtjänster, värd en kvarts miljard kronor.

Annons
Här är årets första nummer av Dagens Medias tidning

Här är årets första nummer av Dagens Medias tidning

Läs om Schibsteds nya jättesatsning, kritiken mot MTG TV:s ledning, och mycket mer.

Annons
Icas vd om reklamsåpans framtid efter "Stigs" avhopp

Icas vd om reklamsåpans framtid efter "Stigs" avhopp

Icas vd Anders Svensson om Hans Mosessons sorti och reklamsåpans framtid i en digital värld. 2

Journalisterna var för fulla – missade Ebbot-scoopet

Journalisterna var för fulla – missade Ebbot-scoopet

Det är varje journalists värsta mardröm – att missa ett scoop som händer rakt framför näsan på en. 11

Här är Volvos vintersaga

Här är Volvos vintersaga

Flera kända svenskar medverkar i nya #madebysweden-filmen. 5

"Bara det bästa kvar"

"Bara det bästa kvar"

Från Västindiska stränder till januariblask i Stockholm – Johanna Öberg är Metro-rekryten som ska få fart på den sargade Stampen-koncernens digitala utveckling. 1

Så prenumererar du på DM

Så prenumererar du på DM

Ta del av aktuella erbjudanden här.

Läs Dagens Media digitalt

Läs Dagens Media digitalt

Här finns mer information till dig som är prenumerant.

De kan bli till Årets byrå

De kan bli till Årets byrå

Chiffer, Carat och Daytona. Det är några av byråerna som kan bli Årets byrå 2014. 3

Så många får gå på MTG TV

Så många får gå på MTG TV

Dagens Media har siffran – så många varslas.

I konflikt med GP:s ledarsida – redan för tre år sedan

I konflikt med GP:s ledarsida – redan för tre år sedan

Bråket mellan Alice Teodorescu och GP:s ledarskribenter går långt tillbaka i tiden. 20

Wolodarskis syrliga svar

Wolodarskis syrliga svar

Efter Jan Helins upprörda blogginlägg om DN:s censurartikel svarar chefredaktören Peter Wolodarski. 10

...på Jan Helins dunderkänga

...på Jan Helins dunderkänga

Illasinnat, undermåligt och ett "förmörkat publicistiskt omdöme". Därför är Jan Helin rasande på Dagens Nyheter. 16

Så mycket tittande försvann

Så mycket tittande försvann

Trots stora evenemang som vinter-OS och fotbolls-VM backade det totala tv-tittandet med sex minuter per dag förra året.

Pengabråk splittrar pr-duon

Pengabråk splittrar pr-duon

Richard Lindh har lämnat vd-stolen på Taste PR – och krävs nu på pengar av grundaren Marianne Djudic.

Skärmdump från Viralgranskarens artikel.

Viralgranskaren drar tillbaka artikel om firande muslimer

Viralgranskaren falskstämplade en Facebook-status om muslimer som firade terrordådet i Paris med tårta. Nu backar sajten. 27

Expressen ber om ursäkt

Expressen ber om ursäkt

Expressen ber om ursäkt till den folkkäre skådespelaren Magnus Härenstam efter att ha publicerat felaktiga uppgifter om dennes canceroperation. 2

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se