SVT nylanserar SVT Play

SVT lanserar en ny design av webbtjänsten SVT Play "Vi vill få in mer tv-känsla på webben", säger Lena Glaser, chef SVT Interaktiv.

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

SVTs satsning på att lägga ut material gratis på webben har hittills fallit väl ut, konstaterar Lena Glaser.

Under 2008 hade SVT Play totalt 200 miljoner starter, vilket är en ökning med 25 procent mot föregående år.

- Detta trots att den gamla SVT Play inte har varit så inbjudande i utformningen, säger Lena Glaser.

I dag är det premiär för en beta-version av nya SVT Play. Designen har tagits fram av Dobberman i samarbete med SVT.

- Vi har lagt mycket jobb på att det ska bli lättare att hitta det man söker, samtidigt som man även ska kunna hitta sådant som man inte visste att man letade efter.

Presentationen påminner om hur Apple har valt att att presentera musik och film i sina produkter.

- Vi har tittat på hur olika aktörer presenterar material, och hittat inspiration på många ställen.

- Det som har varit viktigt är att få in mer tv-känsla på webben. Folk tittar nu inte bara på klipp, utan på hela tv-program. Det ska även designen spegla.

Med start i dag beta-testas den nya versionen av SVT Play av ett antal inbjudna bloggare, journalister samt SVT-medarbetare.
Senare ska Svt.se:s besökare även bjudas in för att testa. När den breda lanseringen ska ske är ännu inte bestämt.

Erik Wisterberg Av: Erik Wisterberg
Mejla reportern

08-545 222 01

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

10 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
10
Nu visas kommentar 1-5
Visa fler kommentarer:
Nyheter
Westander värvar från H+K strategies

Westander värvar från H+K strategies

"Drivs av stort samhällsengagemang". Maja Stridsberg kommer att ansluta till Westander som pr-konsult.

Dagens ETC granskar sig själva

Dagens ETC granskar sig själva

"Vi vill gå i framkant". Så jobbar Dagens ETC för jämnare könsfördelning i tidningen.

"Jag bröt stortån på en kokosnöt"

"Jag bröt stortån på en kokosnöt"

Berättar om sina bästa minnen. Efter 15 år byter Tobias W Lindner jobb på Aftonbladet.

Nora Henriksson i Aftonbladet-projekt

Nora Henriksson i Aftonbladet-projekt

"Jag kan inte berätta". Sportprofilen jobbar just nu med ett hemligt uppdrag.

Vet du mer om Aftonbladet-projektet?

Maila eller ring 08-545 222 00. Du omfattas av källskydd.

Björn Borg släpper dataspel

Björn Borg släpper dataspel

”Ett helt nytt sätt att göra digital kommunikation". Björn Borg presenterar vårkollektionen med dataspelet ”First person lover”.

Fiasko för monsterstormen – meteorologerna ber om ursäkt

Fiasko för monsterstormen – meteorologerna ber om ursäkt

Niklas Svensson: "Vi har överlevt". Det skulle bli årets värsta storm. Nu ber meterologerna om ursäkt för fiaskot – och ger Aftonbladets Per Bjurman rätt. 3

Annons
Concept Factory-chefen går till The Fan Club

Concept Factory-chefen går till The Fan Club

"Kommer bli jätteroligt". Frida Sandin byter jobb.

Miljonregn över Wikingsson

Miljonregn över Wikingsson

Framträdanden och royalties. Egna bolaget omsatte nära 10 miljoner kronor. 4

FÖRINTELSENS MINNESDAG
DN: 'Folk har ringt och gråtit'

DN: 'Folk har ringt och gråtit'

Så uppmärksammar tidningarna årsdagen. Dagspressen satsar stort på årsdagen av Auschwitz befrielse.

"Vårt ansvar att fortsätta berätta om Förintelsen"

"Vårt ansvar att fortsätta berätta om Förintelsen"

BLOGG. Dagens Medias bloggare Brit Staktson om mediernas ansvar att fortsätta berätta om Förintelsen.

Spikrakt uppåt för Content Innovation

Spikrakt uppåt för Content Innovation

"Vi jobbar målmedvetet för just tillväxt". Byrån vann storkunderna Electrolux, Clas Ohlson och Svenska Spel. Nu skjuter omsättningen i höjden. 4

Han tar över Poolia – styr om reklamen

Han tar över Poolia – styr om reklamen

"Behöver förnyas". Poolia byter strategi i sin marknadsföring, och rekryterar ny marknadsdirektör. 1

Nu slutar han

Nu slutar han

"Alla kan ersättas". Anders Öfvergård slutar att vara arg i Kanal 5:s långkörare "Arga snickaren". 4

Volvos twitterkupp i Super Bowl

Volvos twitterkupp i Super Bowl

Utnyttjar annan bilreklam. Så ska Volvo tjäna på Super Bowl – utan reklam. 2

Barnrättsbyrån väljer Narrow Relations

Barnrättsbyrån väljer Narrow Relations

Letar efter lokala hjältar i ny kampanj. Reklambyrån Narrow ska hjälpa Barnrättsbyrån bygga en ny varumärkesplattform.

Nazistattack mot P4

Nazistattack mot P4

70 år sedan Auschwitz befriades. Den nazistiska organisationen Svenska motståndsrörelsen har spärrat av entrén till Radiohuset i Falun. 29

Brämhults väljer ny huvudbyrå

Brämhults väljer ny huvudbyrå

"Vill nå en ännu bredare publik". De har samarbetat sedan 2005. Nu blir Bulldozer huvudbyrå för Brämhults.

Facebook låg nere – världen över

”Innebär direkta minskade intäkter”. Facebook och Instagram kraschade.

Gant får ny pr-chef

Gant får ny pr-chef

"En spännande tid". Fredrik Skärheden är ny global pr-chef på Gant. Han värvas från Postkodlotteriet. 2

Allt mer alkoholreklam

Allt mer alkoholreklam

”Reklam bidrar till en normalisering av drickande". Investeringarna i reklam för alkohol har fördubblats på fem år visar en färsk rapport från IQ. 1

Ving gör filmer för sociala medier

Ving gör filmer för sociala medier

"I princip utan budget". Ving följer upp temat ”Borta bra men hemma bäst” i ny kryssningskampanj. 5

SBS får rätt i reklambråket

SBS får rätt i reklambråket

”Har inte svarat”. Lidingöbolaget bokade sista-minuten-kampanjer – men vägrade betala. 3

Kritiserad grattis-lista på Lajkat

Kritiserad grattis-lista på Lajkat

"Konstigt – men inte fel". En 25 punkter lång hyllningslista – om den egna medarbetaren – har väckt kritik på Aftonbladet. 2

Preem satsar på Vasaloppet

Preem satsar på Vasaloppet

"Klockrent för oss". Nästa vecka skriver Preem ännu en gång på som en av Vasaloppets huvudsponsorer.

Ny helgsatsning från SvD

Ny helgsatsning från SvD

"Ett naturligt steg". Svenska Dagbladet lanserar ett nytt helgmagasin med fokus på näringslivet – SvD Näringsliv helg.

Ny programdirektör på TV4

Ny programdirektör på TV4

"Måste finnas där tittarna vill". Cathrine Wiernik blir ny programdirektör. 3

Sveriges mest delade reklam

Sveriges mest delade reklam

En politisk kampanj kvalar in. Bil- och elektronikreklam på listan över de mest delade reklamfilmerna 2014.

OTW TV: "En turnaround"

OTW TV: "En turnaround"

Åtta nya program lyfte bolaget. Efter en tuff period har skutan vänts.

Lär av McDonald's och Svanen – anmäl dig här

Lär av McDonald's och Svanen – anmäl dig här

Begränsat antal platser. Dagens Media bjuder på inspirationsfrukost på Clarion Hotel Post i Göteborg – anmäl dig här.

RO: Tallink Siljas reklam är sexistisk

RO: Tallink Siljas reklam är sexistisk

Sveriges Kvinnolobby: "Strike!". Reklamombudsmannen anser att Tallink Siljas reklamblad är könsdiskriminerande. Det är ett besked som får Sveriges Kvinnolobby att jubla. 7

Bonnier, Ax:son Johnson och Plura rasar mot nya Slussen

Bonnier, Ax:son Johnson och Plura rasar mot nya Slussen

”Många har tidigare inte varit ute i debatten”. Hon samlar miljardärer, mediechefer och kulturelit – i debattartikel mot rivningen av Slussen. 34

Annons
Här är årets första nummer av Dagens Medias tidning

Här är årets första nummer av Dagens Medias tidning

Läs om Schibsteds nya jättesatsning, kritiken mot MTG TV:s ledning, och mycket mer.

Annons
Icas vd om reklamsåpans framtid efter "Stigs" avhopp

Icas vd om reklamsåpans framtid efter "Stigs" avhopp

Icas vd Anders Svensson om Hans Mosessons sorti och reklamsåpans framtid i en digital värld. 2

Journalisterna var för fulla – missade Ebbot-scoopet

Journalisterna var för fulla – missade Ebbot-scoopet

Det är varje journalists värsta mardröm – att missa ett scoop som händer rakt framför näsan på en. 11

Här är Volvos vintersaga

Här är Volvos vintersaga

Flera kända svenskar medverkar i nya #madebysweden-filmen. 5

"Bara det bästa kvar"

"Bara det bästa kvar"

Från Västindiska stränder till januariblask i Stockholm – Johanna Öberg är Metro-rekryten som ska få fart på den sargade Stampen-koncernens digitala utveckling. 1

Så prenumererar du på DM

Så prenumererar du på DM

Ta del av aktuella erbjudanden här.

Läs Dagens Media digitalt

Läs Dagens Media digitalt

Här finns mer information till dig som är prenumerant.

De kan bli till Årets byrå

De kan bli till Årets byrå

Chiffer, Carat och Daytona. Det är några av byråerna som kan bli Årets byrå 2014. 3

Så många får gå på MTG TV

Så många får gå på MTG TV

Dagens Media har siffran – så många varslas.

I konflikt med GP:s ledarsida – redan för tre år sedan

I konflikt med GP:s ledarsida – redan för tre år sedan

Bråket mellan Alice Teodorescu och GP:s ledarskribenter går långt tillbaka i tiden. 20

Wolodarskis syrliga svar

Wolodarskis syrliga svar

Efter Jan Helins upprörda blogginlägg om DN:s censurartikel svarar chefredaktören Peter Wolodarski. 10

...på Jan Helins dunderkänga

...på Jan Helins dunderkänga

Illasinnat, undermåligt och ett "förmörkat publicistiskt omdöme". Därför är Jan Helin rasande på Dagens Nyheter. 16

Så mycket tittande försvann

Så mycket tittande försvann

Trots stora evenemang som vinter-OS och fotbolls-VM backade det totala tv-tittandet med sex minuter per dag förra året.

Pengabråk splittrar pr-duon

Pengabråk splittrar pr-duon

Richard Lindh har lämnat vd-stolen på Taste PR – och krävs nu på pengar av grundaren Marianne Djudic.

Skärmdump från Viralgranskarens artikel.

Viralgranskaren drar tillbaka artikel om firande muslimer

Viralgranskaren falskstämplade en Facebook-status om muslimer som firade terrordådet i Paris med tårta. Nu backar sajten. 27

Expressen ber om ursäkt

Expressen ber om ursäkt

Expressen ber om ursäkt till den folkkäre skådespelaren Magnus Härenstam efter att ha publicerat felaktiga uppgifter om dennes canceroperation. 2

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se