Veckans kampanj: Zoégaslåter tittarna avgöra slutet

I en kampanj signerad McCann Malmö låter Zoégas konsumenterna avgöra slutet via en tävling. Syftet är att skapa engagemang för varumärket.Se filmen på Dagensmedia.se.

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

Kampanjen drog igång viralt i början av april då information spreds till bland annat bloggare. Sedan gick banners igång i mitten av april, vilket följdes av reklamfilmen 28 april. Kampanjen pågår ända till 30 juni då finalen i tävlingen avgörs.

- Liksom många andra företag vill vi skapa engagemang för varumärket. Många företag låter konsumenter designa exempelvis etiketter men vi ville ta det ett steg längre och då dök idén upp om att låta konsumenterna producera egna slut upp, säger Annelie Selander, senior varumärkeschef på Nestlé som har Zoégas.

Parallellt med reklamfilmstävlingen får folk också rösta på sina favoritavslut, och den delen har nyligen dragit igång i butik. De åtta bidrag med flest röster går vidare och vinnaren utses sedan av en jury. Hittills har drygt 30 bidrag skickats in, berättar Annelie Selander.

- Kampanjen har gått ungefär en fjärdedel av sin tid så det är helt okej. Nu hoppas vi på att få in filmer i samma tempo.

Förhoppningen är att få in en vinnare som spinner på Zoégas övergripande varumärkeslöfte En starkare karaktär. Zoégas målgrupp är primärt 25-44 år.

Mediebyrå för kampanjen är Mediedge CIA.

Madeleine Östlund Av: Madeleine Östlund
Mejla reportern

08-545 222 03

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

Annons
Bye bye Internet Explorer – så hånade vi dig

Bye bye Internet Explorer – så hånade vi dig

Microsoft skrotar sin utskällda webbläsare Internet Explorer. Så här minns vi de sista åren. 1

Annons
Ny utgåva av Dagens Media

Ny utgåva av Dagens Media

Kolla innehållet här.

"Saudiaffären är en journalistisk kollaps"

"Saudiaffären är en journalistisk kollaps"

MP:s tidigare språkrör Per Gahrton rasar mot mediernas bevakning av Saudiaffären.

"Kommer kännas vemodigt"

"Kommer kännas vemodigt"

Sanna Nielsen om vänskapen med Robin Paulsson, kritiken och Hänt Extras missvisande rubrik.

Här läser Barack Obama elaka tweets om sig själv

Här läser Barack Obama elaka tweets om sig själv

Den amerikanske presidenten Barack Obama verkar ta ganska lätt på sågningarna. 1

Pr-bloggen

Pr-bloggen Våga credda!

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Tankar från USA

Almenäs till Tara: "Skäms"

Almenäs till Tara: "Skäms"

TV4-profilen Jessica Almenäs rasar mot Taras "totalt sönderretuscherade" omslagsbild – på henne själv.

Så bör reklamen utformas

Så bör reklamen utformas

Två digitala experter siar om den reklam som Apple Watch kan användas till. 1

Arvodet: 12 000 kronor

Arvodet: 12 000 kronor

Anette Novak berättar om det prestigefulla uppdraget. 19

Nordlind om nya tobbjobbet

Nordlind om nya tobbjobbet

Mediacoms nya vd Joachim Nordlind om sitt nya uppdrag. 1

Ola Sandstig om granskningen av Researchgruppen

"Som en ebolasmittad"

Enligt Fokus klarade inte granskningen av Researchgruppen en faktakoll. Nu ger reportern Ola Sandstig sin syn på saken. 33

IDG Sverige byter vd

IDG Sverige byter vd

Christer Björkin slutar, kan Dagens Media berätta. 6

Ibland blir det bara helt fel...

Ibland blir det bara helt fel...

Den ökända fejkbilden på text-tv har dykt upp igen. Den här gången i TV4 – som nu ber om ursäkt.

Expressen-sajt hackad

Expressen-sajt hackad

Expressens matsajt Mitt kök har hackats av någon som utger sig för att representera terrorgruppen Islamiska staten.

"Tre saker jag inte förstår..."

"Tre saker jag inte förstår..."

Isobars byråchef går igång på att åldras. 4

Juryn hoppar av "Idol"

Juryn hoppar av "Idol"

Anders Bagge, Laila Bagge Wahlgren och Alexander Bard gör sin sista säsong som jury i TV4:s långkörare "Idol". 6

USA skrattar åt Strömstedts brinnande ostbågar

USA skrattar åt Strömstedts brinnande ostbågar

Jenny Strömstedts ostbågsinferno i TV4 har nu plockats upp av Time.

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se