Tipsa en vän om en artikel

Glammigt reseprogram i TV7 med Sofi Fahrman

Aftonbladets modeprofil Sofi Fahrman leder ett nytt reseprogram i Aftonbladet TV7. Programmet, som har premiär den 4 april, heter Sofi and the city och utspelar sig i sju storstäder.

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

Städerna är Barcelona, New York, Tokyo, London, Los Angeles, Köpenhamn och Paris. Sofi Fahrman guidar genom städerna och tipsar tittarna om "allt det roliga som man kan göra i varje stad".

Det blir tips om shopping, mat, barer, trender, nattklubbar och inkvartering. Programmet ska urmärka sig genom att vara "festligt och fyllt med spännande och skojiga upplevelser".

- Storstäder blir allt mer populära resmål för weekendresor. Och den här typen av program, med glamour, mode och shopping, funkar bra. Det är skoj och kul, säger Magnus Persson, presschef på Aftonbladet TV7.

Det första programmet, om Barcelona, är färdiginspelat. I det avsnittet går Sofi Fahrman, enligt Magnus Persson, på Barcelonas coolaste nattklubbar. Hon låter också den svenska kändisstylisten Elsa Fischer, bosatt i staden, visa sina favoritställen.

Sofi and the city har inga särskilda sponsors- eller annonsavtal, säger Magnus Persson.

- Nej, det finns inga sådana. Och om vi skulle ha det är det viktigt att inte sitta i knät på någon sponsor. Vi satsar på programidéer och vi ska ha redaktionell integritet.

Sofi and the city sänds på onsdagar klockan 19 i TV7. Sofi Fahrman är känd från Sofis mode i Aftonbladet och från nöjesbilagan Klick!.

Av: Lisen Forsberg

Annons
Annons
Nytt nummer ute!

Nytt nummer ute!

Blogg-special, storannonsörerna som överger tv, Spotify storköper sökord, digitala utomhuskriget, m.m. Kolla innehållet här.

Annons
SD-kampanj värd miljoner

SD-kampanj värd miljoner

Pr-värdet överträffar partiets investering med råge. 24

Arlas reklamkänga mot WOW:s mjölkförbud

Arlas reklamkänga mot WOW:s mjölkförbud

"Förbjuden mjölk smakar bäst", hälsar Arla. 21

Primes vd om vändningen: "Vi har byggt om i grunden"

Primes vd om vändningen: "Vi har byggt om i grunden"

Efter några år av dalande resultat stärkte Prime marginalerna.

Lämnar GP – i protest

Lämnar GP – i protest

Kulturskribenten Elin Grelsson Almestad slutar.

Här är årets skämmigaste tv

Här är årets skämmigaste tv

Tv-priset Skämskudden delas ut igen. 6

Så snabbt växer surfplattan

Så snabbt växer surfplattan

Så många svenskar använder plattan. 3

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Älskade, hatade upprepning

Samuel L Jackson frontar spelbolaget Bet365

Samuel L Jackson frontar spelbolaget Bet365

Lyfter fram liveodds inför PL-premiären. 3

Förlust för Carat 2014

Förlust för Carat 2014

Vd:n Nike Carlstoft: "I år vänder det".

MTG bygger om TV8

MTG bygger om TV8

Blir en renodlad "crime-kanal". 3

Spotifys reklambolag ökar

Spotifys reklambolag ökar

Så går Spotifys bolag för reklamförsäljning.

McCann gör förlust – igen

McCann gör förlust – igen

Omorganisation tyngde byråerna.

Uppåt för Dentsu Aegis

Uppåt för Dentsu Aegis

Svenska verksamheten växer mer än marknaden.

Daniel Collin: "Push-notiser tillför ingenting"

Daniel Collin: "Push-notiser tillför ingenting"

Arbetet med datadrivna kampanjer påminner om knattar på en fotbollsplan, skriver MEC:s vd Daniel Collin. 15

OMG ökar byråintäkten

OMG ökar byråintäkten

Men vinsten minskar för Omnicom Media Group, som omfattar mediebyråerna OMD och PHD.

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se