Glammigt reseprogram i TV7 med Sofi Fahrman

Aftonbladets modeprofil Sofi Fahrman leder ett nytt reseprogram i Aftonbladet TV7. Programmet, som har premiär den 4 april, heter Sofi and the city och utspelar sig i sju storstäder.

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

Städerna är Barcelona, New York, Tokyo, London, Los Angeles, Köpenhamn och Paris. Sofi Fahrman guidar genom städerna och tipsar tittarna om "allt det roliga som man kan göra i varje stad".

Det blir tips om shopping, mat, barer, trender, nattklubbar och inkvartering. Programmet ska urmärka sig genom att vara "festligt och fyllt med spännande och skojiga upplevelser".

- Storstäder blir allt mer populära resmål för weekendresor. Och den här typen av program, med glamour, mode och shopping, funkar bra. Det är skoj och kul, säger Magnus Persson, presschef på Aftonbladet TV7.

Det första programmet, om Barcelona, är färdiginspelat. I det avsnittet går Sofi Fahrman, enligt Magnus Persson, på Barcelonas coolaste nattklubbar. Hon låter också den svenska kändisstylisten Elsa Fischer, bosatt i staden, visa sina favoritställen.

Sofi and the city har inga särskilda sponsors- eller annonsavtal, säger Magnus Persson.

- Nej, det finns inga sådana. Och om vi skulle ha det är det viktigt att inte sitta i knät på någon sponsor. Vi satsar på programidéer och vi ska ha redaktionell integritet.

Sofi and the city sänds på onsdagar klockan 19 i TV7. Sofi Fahrman är känd från Sofis mode i Aftonbladet och från nöjesbilagan Klick!.

Av: Lisen Forsberg

Annons
Annons
Annons
Nytt nummer ute!

Nytt nummer ute!

Kolla innehållet här. 1

9 saker du vill veta om Googles mobiluppdatering

9 saker du vill veta om Googles mobiluppdatering

Bästa tipsen inför Googles "mobilgeddon".

Radio-chefens sågning: ”Som Sovjet på 50-talet”

Radio-chefens sågning: ”Som Sovjet på 50-talet”

Försvarar kritiserat digitalradioprojekt. 29

Amanda Schulman KO-anmäls för vinreklam

Amanda Schulman KO-anmäls för vinreklam

Fick över 2 600 gillningar på Instagram. 19

Tv-marknaden slår rekord – trots mindre reklam

Tv-marknaden slår rekord – trots mindre reklam

Inte de svenska tv-aktörerna som står för tillväxten.

"7 misstag som medieköparen gör"

"7 misstag som medieköparen gör"

Mycket av misstagen skylls på "jobbiga säljare", skriver Tomas Bacoccoli.

Bye bye Internet Explorer – så hånade vi dig

Bye bye Internet Explorer – så hånade vi dig

Microsoft skrotar sin utskällda webbläsare Internet Explorer. Så här minns vi de sista åren. 1

"Saudiaffären är en journalistisk kollaps"

"Saudiaffären är en journalistisk kollaps"

MP:s tidigare språkrör Per Gahrton rasar mot mediernas bevakning av Saudiaffären.

"Kommer kännas vemodigt"

"Kommer kännas vemodigt"

Sanna Nielsen om vänskapen med Robin Paulsson, kritiken och Hänt Extras missvisande rubrik.

Här läser Barack Obama elaka tweets om sig själv

Här läser Barack Obama elaka tweets om sig själv

Den amerikanske presidenten Barack Obama verkar ta ganska lätt på sågningarna. 1

Pr-bloggen

Pr-bloggen April PR fools.

Blogoccoli

Blogoccoli Det jag saknar mest

Tankar om kommunikation

Tankar om kommunikation Jetlag och lärdomar

Almenäs till Tara: "Skäms"

Almenäs till Tara: "Skäms"

TV4-profilen Jessica Almenäs rasar mot Taras "totalt sönderretuscherade" omslagsbild – på henne själv.

Så bör reklamen utformas

Så bör reklamen utformas

Två digitala experter siar om den reklam som Apple Watch kan användas till. 1

Arvodet: 12 000 kronor

Arvodet: 12 000 kronor

Anette Novak berättar om det prestigefulla uppdraget. 19

Nordlind om nya tobbjobbet

Nordlind om nya tobbjobbet

Mediacoms nya vd Joachim Nordlind om sitt nya uppdrag. 1

Ola Sandstig om granskningen av Researchgruppen

"Som en ebolasmittad"

Enligt Fokus klarade inte granskningen av Researchgruppen en faktakoll. Nu ger reportern Ola Sandstig sin syn på saken. 33

Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se