Nytt nummer av Dagens Media ute!

2016-03-02 13:32 Fredrik Svedjetun  
Icas marknadsdirektör Mats Liedholm avslöjar för Dagens Media att "integration" snart kommer att stå i centrum för företagets kommunikation.

Bidrar ditt varumärke till att rädda världen? Om inte så bör du läsa nya numret av Dagens Media.

I nummer 4, 2016, fördjupar vi oss i det faktum att allt fler varumärken byggs utifrån en ”högre mening” som förbättrar konsumenternas liv och – i en vidare mening – den värld vi lever i. Den här utvecklingen drivs på av ett antal förändringar som pågår i människors inre såväl som i samhället.

Några av de om intervjuas i ämnet är Icas marknadsdirektör Mats Liedholm, Ikeas marknadsdirektör Patrik Nygren-Bonnier, samt Telias Sverige-vd Hélène Barnekow (som också är premiärgäst i Dagens Medias och Lynxeyes nya podd Varumärkespodden).

Andra saker som du kan läsa om i tidningen är:

  • Mobilens fiende nummer ett – den feta tummen
  • Widespace tar fram nya rekommendationer för viewability i mobilen
  • Stort trendbrott för radiolyssnandet i Sverige
  • Stor kartläggning visar: Grönt ljus för adblockers i Sverige
  • MTG: ”60 procent stänger av adblockern”
  • Nätcasinon slåss om uppmärksamheten i tv – ”De har poppat upp s
    om svampar”
  • Gästkrönika Johan Rönn: ”Digital omvandling för medier – Airbnb eller Passagen?”
  • Mediebyråernas kamp om H&M – klädjätten lägger locket på
  • Internationellt: Medieköpen ökar i Japan
  • Diagrammet: Så har Arlas varumärke tagit stryk
  • Intervjun: Sofia Olsson Olsén är redo att ta över Aftonbladet
  • Johan Klasson, OMD: ”Så får du din annons att bli sedd”
  • Backspegeln: Mikael Bleys ”tryffelpizza” fick internet att koka över
  • Det snackas om… Vem som ska efterträda Herlitz

Saknar du en prenumeration på Dagens Media? Teckna en här.

Har du synpunkter, idéer eller tips? Mejla undertecknad, någon annan på redaktionen, eller via tips-mejlen.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkla: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Sponsrat innehåll

ANNONS

Åsikter & debatt

v>