Marijuanatidningen inleder storoffensiv

2016-01-25 10:52 Erik Wisterberg  

”MG” riktar sig till knarkhandlare – lanseras nu mot allmänheten.

”Ansvarsfull handel” och ”Kapitalisera på livsstilstrenden”. Puffarna påminner om vilket affärsmagasin som helst.

Men MG – som nu inleder en storoffensiv – riktar sig till en speciell typ av affärsmän: knarkhandlare. 

Varje bransch med självaktning har sin egen affärstidning. Marijuanabranschen i USA är numera inget undantag.

”Ny amerikansk tidskrift för knarkhandlare! MG är en helt ny b2b-tidskrift som riktar sig till de som säljer cannabis och marijuana, som numera är lagligt i vissa delstater”, skriver nyhetsbrevet Vassa Eggen i sin senaste utgåva.

Det är dock inte sant. ”MG”, utgiven av Californiabolaget Cann Media Group, lanserades redan i somras.

Vad som nu har hänt är att ”MG” inleder en offensiv för att nå ut bredare. I början av januari lanserades tidningen mot allmänheten då den blev tillgänglig att köpa via butiker och tidningskiosker.

– Amerikanerna är inte bara engagerade utan tar nu en mer proaktiv inställning till ett alltmer relevant och vitalt ämne, säger publishern Darren Roberts, i ett pressmeddelande om lanseringen.

Tidningen, ett glossy magasin, utkommer med ett nummer per månad och utlovar fullödig bevakning av cannabisbranschens aktörer, människor och produkter.

Cann Media Group beskriver sig som ett ”integrerat medie- och marknadsföringsbolag" inriktat på Cannabissektorn. Publishern Darren Roberts har ett förflutet på AVN Media Network, som täcker porrindustrin.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt