LRF Media stoppar hånad säljfilm

2013-05-08 10:47 Dante Thomsen  

LRF Medias cover på Ansiktets snuskiga hitlåt "Äckligt" har hyllats och hånats. Nu plockar förlaget ner musikvideon från Youtube.

"LRF ska bli nummer 1, baby". Så lyder texten i LRF Medias peppfilm som förlagets nyinrättade kreativa säljavdelning laddade upp på Youtube i går.

Tilltaget, som Dagens Media berättade om i går, har både hyllats – och hånats rejält. Bland annat har DN-krönikören Emanuel Karlsten kallat videon för "det mest pinsamma jag sett".

Bara timmar senare valde LRF Media dock att plocka ner filmen.

Dagens Media har under morgonen sökt LRF Medias kreativa säljchef Kristina Tellander för att fråga om varför filmen tagits ned.

"Vi sparar den till vårt nästa event!", skriver hon i ett kryptiskt sms till Dagens Media några timmar senare.

Varför har ni tagit bort den från Youtube? Vill ni inte visa den för allmänheten? Har ni fått kritik?

"Filmen har vi skapat för eventen och alla inbjudna kommer att få se den i Stockholm 15 och 22 maj".

Har ni tagit bortden för att ni har fått hånfulla kommentarer?

"Nej så är det inte. Filmen är en rolig öppning till vårt event. Vi är glada över uppmärksamheten och har ju mest fått roliga och positiva reaktioner. Jag hoppas det ska stärka nyfikenheten hos våra gäster som är varmt välkomna i Stockholm", skriver Kristina Tellander.

Läs även: Musikvideon som ska lyfta LRF Media

Dante Thomsen

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt