Här är nya Metro Modes magasin

2016-03-23 09:35 Amanda Törner  
Petra Tungården, Metro Mode magasins nya omslag och Pamela Bellafesta.

Metro Modes magasin har vässat modegraden – samtidigt tar Petra Tungården över som chefredaktör.

När Metro Mode släpper årets första nummer av modemagasinet idag 23 mars, är det med ett nytt team.

Petra Tungårdens nya roll är som chefredaktör för Metro Mode-magasinet, modechefen Pamela Bellafesta tillträdde i november och ny ad är Staffan Frid, som annars jobbar för Plaza Magazine och tidigare varit på bland annat Café. Han står för magasinets nya form.

Nytt är också att produktionen av magasinet outsourcas på produktionsbolaget Rehnberg & Swartz, som bland annat också gör SvD Perfect Guide åt Svenska Dagbladet.

– Metro Mode har kopplat in oss för att hjälpa dem att vässa magasinet och höja modegraden, utan att göra det mindre tillgängligt i uttryck. Tillsammans med Pamela Bellafesta har vi bland annat tagit in lite mer etablerade modefotografer för att lyfta den delen ett snäpp. Dessutom har Staffan Frids erfarenhet och breda kompetens skapat en intressant dynamik mot Metro Modes unga modetalanger, säger Hugo Rehnberg, redaktör för Metro Modes magasin, till Dagens Media.

Att Petra Tungården tar över som chefredaktör tror han kommer att ge magasinet ett mer personligt uttryck.

 – Petra är en enorm stjärna i sin målgrupp, och någon som läsarna verkligen lyssnar till. Jag tror att hon kommer att bidra till att Metro Mode magasin blir både roligare och mer personligt.

Under det senaste året har sajten metromode.se genomgått en stor förändring med ny digital strategi och mer redaktionellt material inom livsstil. Flera populära bloggare har rekryterats, nu senast livsstilsprofilen Henrietta Fromholtz och modebloggaren Linn Eklund.

– Vi kommer att fortsätta bygga upp de olika segmenten och utveckla dem i takt med att vi implementerar en ny identitet för Metro Mode under våren, säger Kia Agerhem, affärsområdeschef för Metro Mode, till Dagens Media.

Kommer det att finnas några nya annonsmöjligheter i Metro Modes magasin?

– Ja, vi är absolut öppna för alla kreativa idéer som annonsörerna har.

Amanda Törner

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkla: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Sponsrat innehåll

ANNONS

Åsikter & debatt

v>