TV4:s innehåll blir reklamfritt i C More

2016-11-29 16:46 Hanna Frick  

TV4 renodlar TV4 Play som gratistjänst och C More som betaltjänst.

Bonnier Broadcasting tar nästa steg i satsningen för att stärka och renodla TV4 Play och C More i en gratis AVOD-tjänst och en betald SVOD-tjänst.

Från och med nästa år breddas C More, när TV4:s innehåll blir en del av C More, utan reklam. Därmed renodlas TV4 Play som gratistjänst och C More som betaltjänst.

Det innebär att TV4 tar sällskap med den livesport och TV4 Play Premiums sportpaket som redan tidigare flyttats till C More.

Samtidigt förstärks också TV4 Play som en renodlad, reklamfinansierad gratistjänst.

– Med egna originalserier, exklusiv sport och det bästa från Hollywood kombinerat med TV4:s lägereldsprogram reklamfritt får nu C More ett unikt engagerande utbud på den svenska marknaden, som du inte kommer att kunna hitta någon annanstans. Kraften i att ha det breda innehållet som det pratas om är enorm. Samtidigt kommer vi att fortsätta utveckla den tekniska användarupplevelsen, säger Casten Almqvist, i ett pressmeddelande.

TV4 Play har på relativt kort tid lockat till sig 2 miljoner användare.

Hanna Frick

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt