Shortcut köper Bond Street

2016-03-24 16:24 Madeleine Östlund  
Lars Bilk, Pia Berglund, Kaveh Pourshahidi och Anders Brinck.

Shortcut Media Group köper en majoritet av Bond Street Film.

Produktionsbolaget Bond Street Film har producerat reklamfilmer för företag som Vera & John och Folksam, samt trailers för exempelvis C More och storkunden Discovery Networks.

Nu köper Shortcut Media Group en majoritet av aktierna i produktionsbolaget. Bond Street Film kommer att kvarstå under befintligt varumärke och grundarna Lars Bilk och Kaveh Pourshahidi blir kvar som delägare. Duon ansluter även till Shortcut Media Groups ledningsgrupp och styrelse.

– Jag är mycket glad över den här möjligheten. Genom att ta del av Shortcuts bevisat effektiva produktionsresurser, administration och försäljning kan vi fokusera ännu mer på det vi är bäst på - att göra bra film, säger Lars Bilk, vd för Bond Street Film, i ett pressmeddelande.

Bond Street Film omsatte under det brutna räkenskapsåret 2013/2014, vilket är det senaste tillgängliga, drygt 11,6 miljoner kronor och redovisade en rörelseförlust på 250 000 kronor.

Shortcut Media Group består av Shortcut Post, Shortcut Film och Shortcut Graphics. Tillsammans med Bond Street Film får koncernen en omsättning på cirka 34 miljoner kronor.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkla: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Sponsrat innehåll

ANNONS

Åsikter & debatt

v>