Så många tittade på Kamprad

2016-03-10 10:59 Johanna Holmgren  
På bild: Ingvar Kamprad som berättar om en smålännings sparsamhet. Foto: Skärmdump från TV4 Play.

Under bästa sändningstid tittade sammanlagt 770 000 personer på dokumentären om Ikea-grundaren.

I dokumentären "Ingvar Kamprad" får tittarna se när programledaren Jesper Börjesson reser till Älmhult för att träffa den sparsamma smålänningen som ligger bakom ett av Sveriges mest kända varumärken.

Tittarna får följa med Ingvar Kamprad när han berättar om sitt liv i både med- och motgångar tillsammans med de människor som hjälpt honom att bygga upp Ikea.

Dokumentären fick sammanlagt 770 000 tittare, en tittartidsandel på 20,3 procent och en rating på 6,3 procent i TV4:s huvudmålgrupp 15-64 år, enligt MMS. I målgruppen kvinnor mellan åldrarna 25-59 var andelen 22,5 procent.

Ett resultat som TV4 är väldigt nöjda med.

– Så roligt att så många valde att titta på dokumentären om 90-åringen Ingvar Kamprad och Älmhult igår, ett fint kvitto på att vi lyckas locka publiken med relevant  innehåll som ligger helt rätt i tiden, säger, Åsa Sjöberg, innehållsdirektör på TV4.

"Ingvar Kamprad" sändes i TV4 igår klockan 21.00.

Johanna Holmgren

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt