MTV Networks växer

2010-05-21 12:56 Henrik Widell  

Nickelodeon får ett mindre syskon – Nick Jr.

Nick Jr riktar sig till målgruppen 2-6 år och har tidigare visats mellan klockan 5:00 till 7:00 på huvudkanalen Nickelodeon. Men nu får de allra minsta sina serier på en helt egen kanal.

– Det här är en naturlig utveckling. På andra marknader finns redan upp till fem olika kanaler i Nickelodeon-familjen. För oss i Sverige var det här ett naturligt första steg, säger Jenny Frisk, kanalchef för Nickelodeon.

I huvudkanalen Nickelodeon visas reklam men enligt den kommersiella policy som MTV Networks tagit fram, riktas ingen reklam till kanalens yngsta målgrupp, 2-6 år.

– Intäkterna från Nick Jr kommer främst att komma från distribution. 

Kanalen lanseras 1 september och distributörerna Viasat och Tele2 är med från start.

Henrik Widell

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt