Moderna Försäkringar lanserar nativeserie

2017-04-19 09:14 Hanna Frick  
Rivalmammorna Vera och Tanja i nativeserien.

Moderna Försäkringar vill genom minidramaserien "Tanja och Vera – The modern story" på ett humoristiskt sätt belysa vanliga funderingar som gravida och småbarnsföräldrar kan ha.

Dramaserien är en nativeaffär mellan Bonnier News Brand Studio och Moderna Försäkringar.

– Vi vill på ett humoristiskt sätt belysa vanliga frågor och funderingar man kan ha som gravid och småbarnsförälder – och därmed lyfta fram vikten av att teckna vår barnförsäkring, säger Christopher Almroth, försäljnings- och marknadschef Moderna Försäkringar, i en kommentar.

I serien figurerar barndomsvännerna Tanja, 30, och Vera, 28, som är gravida i samma vecka. De båda blir snart rivaler som tävlar om vem som är "bäst" på att vara gravid.

Serien består av åtta korta avsnitt som lanseras via en nativesajt på Expressen. Bakom tv-produktionen och konceptutvecklingen står Wasp Communication och Mediaworks.

– När vi sätter gemensamma KPI-er och vågar har full transparens så händer det magiska, briefen får ett utmanade effektfullt uttag, säger Anna Arvidsson, chef över Bonnier News Brand Studio, i en kommentar.

På sajten kan tittarna även ta del av nyhetsartiklar om ämnet gravid- och barnförsäkringar.

Hanna Frick

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt