McDonalds satsar på anime i ny reklamfilm

2016-03-24 09:49 Johanna Holmgren  

Filmen som är animerad av Studio Colorido har producerats för att locka fler ungdomar att söka sig till McDonalds restauranger, oavsett samhällsskikt.

Som en del av restaurangkedjans ”Let’s get a team”-kampanj har en ny animefilm lanserats, ”The future me”.

I kortfilmen får tittarna följa historien om Sumire, en högskoleelev som funderar på att söka en deltidstjänst på McDonalds. Efter många om och men bestämmer hon sig för att söka och lyckas få en tjänst på restaurangen.

Väl på plats är det mycket att lära sig, allt från att avvärja irriterande skolpojkar till att servera varma pommes frites.

Under hela uppstartsperioden får hon hjälp av en äldre kollega som uppmuntrar och guidar henne. Någonting som hon sedan väljer att göra med nästa nykomling.

Syftet med kampanjen är att locka fler ungdomar att söka sig till McDonalds restauranger, oavsett samhällsskikt, enligt Adage.

Animationen är producerad av Studio Colorido som tidigare skapat annonser för Marukome och Dragons mobilspel.

Johanna Holmgren

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkla: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Sponsrat innehåll

ANNONS

Åsikter & debatt

v>