Här är MTG:s kampanj för TV10

2010-08-18 10:14 Synnöve Almer  

Om tre veckor är det premiär för MTG:s nya kanal. Nu laddar tv-huset med reklam som ska få tittarna att ratta in den nya fritv-kanalen.

Den 7 september startar TV10, MTG:s nya frittv-kanal. Hälften av tablån ska fyllas med sport och den andra hälften med manligt orienterade faktaprogram. Målgruppen är män 25-59 år.

– Kombinationen sport och fakta är unik. Med TV10 stärker och renodlar vi vår kanalportfölj och ökar vår totala räckvidd där vi har störst potential, bland medelålders män. TV10 är ett viktigt steg i vår ambition att bli Sveriges största tv-hus. ZTV var för klent, säger Manfred Aronsson, vd för MTG Sverige.

Reklamen för TV10 går främst i MTG:s egna kanaler, men även utomhus, i radio och breda sportmagasin. Det blir också banners på sportsajter och för svenska besökare på större ligasajter. Imorgon lanseras TV10:s sajt, som framför allt ska hjälpa tittarna att ratta in kanalen.

Jung von Matt är reklambyrå och PHD står för mediestrategin.

Läs mer om strategin bakom TV10 och konkurrenternas motdrag i Dagens Media Plus. Länkar till artiklarna finner du till höger.

Synnöve Almer

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt