De sponsrar ”X Factor” i TV4

2012-09-07 11:49 Fredrik Svedjetun  

Fyra sponsorer är klara för TV4:s jättesatsning som har premiär på söndag. Kolla in billboarden för programmet på dagensmedia.se.

”X Factor” är TV4:s stora underhållningsprogram som ska fylla tomrummet efter ”Idol”.

När programmet har premiär på söndag klockan 20.00 är fyra sponsorer klara för programmet.

– Vi har dels Telenor och spelbolaget Bet365 som går in stort med varsitt huvudsponsorskap, säger John Sjölund, konceptförsäljningschef på TV4.

Det tredje huvudsponsorskapet delas av två annonsörer, varav den ena är Dafgårds som ska lyfta fram den nya Gorbys-pirogen Vesuvio.

Gorbys Vesuvio kommer att synas under ”X Factors” audition-del, därefter – i samband med att fredagsfinalerna startar – tar den andra sponsorn vid. Vem det är vill TV4 inte avslöja.

Den fjärde och sista huvudsponsor-platsen är fortfarande osåld.

– Det är en plats ledig som vi inte har sålt än. Det pågår diskussioner och vi får se om någon nappar efter premiären, säger John Sjölund.

Han berättar att annonsörer ofta är avvaktande när det dyker upp ett nytt, oprövat format i rutan.

– Vi är jättenöjda att vi har fått så här många intressenter inför ett nytt program. Det är normalt att inte ha sålt alla platser före premiären, så var det bland annat inför premiären av ”Så mycket bättre”.

John Sjölund bedömer att ”X Factor” kommer att ha ungefär samma publik som ”Idol”.

– Det är en liknande tablåläggning, med vardagsprogram och därefter fredagsfinaler. Det är en liknande bred publikunderhållning.

Läs mer om "X Factor" i DM Plus:

Här står höstens slag om tittarna 

"Förväntningarna på X Factor är höga" 

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkla: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Sponsrat innehåll

ANNONS

Åsikter & debatt

v>