Twitterkampanjer favoriter i Spinn

2012-10-23 19:00 Kristin Djerf  

Volontaires Curators of Sweden och Deportivos Twee-Q leder nomineringsligan inför pr-branschens Spinngala i november.

Twitterkampanjerna kan vinna tre Spinnguld vardera och toppar därmed nomineringsligan tillsammans med Primes och Luleå Näringslivs lansering av The Node Pole.

Rekordmånga bidrag tävlade i årets upplaga av Spinn. Av 167 tävlingsbidrag har 54 gått vidare och har chans till pris på Spinngalan den 15 november i Friends Arena.

22 byråer delar på de sammanlagt 54 nomineringarna.

Byråligan toppas av Prime som fått totalt tolv nomineringar, bland annat två för Abbas "Minikockarna" och Comforts "Rörmokare utan gränser".

Tvåa är Deportivo med sammanlagt åtta nomineringar.

Här är alla nomineringar:

Årets Nyskapare

Deportivo - ”Kundsänkta priser” för ICA Vanadis

Grayling – ”SvampBob Fyrkants Trafikskola” för Nickelodeon

Naked Communications – ”Norton Top Search ” för Norton by Symantec

Volontaire – “Curators of Sweden” för Svenska institutet och VisitSweden

Deportivo – ”Halkvarningen” för Södersjukhuset

Jung Relations och Family Business – ” Absolut Unique” för Absolut Sverige

Jung Relations – ”Easter Eggs” för Blocket

Golin Harris – ” VD för en dag” för Golin Harris

Årets B2B-kampanj

Prime – ”Rörmokare utan gränser” för Comfort

Prime – ”The Node Pole” för Luleå Näringsliv

JMW Kommunikation – ”Jobba hemma-dagen” för Microsoft

Årets konsumentkampanj

Prime – ”Minikockarna” för Abba Seafood

Jung Relations & Family Business – ”Absolut Unique” för Absolut Sverige

Prime – “Den stora smörjarsommaren” för ACO

Prime – ”Labbet” för ACO

Edelman Stockholm – ”Dress Up For African Mothers” för AMREF Sverige

Cohn & Wolf – “Du har blivit ankifierad” för Egmont Kärnan

A World Beneath – ”Lansering Boquerian” för Goda Livets Restaurang

A World Beneath – “Crafted For Destruction” för NIKE

Jung Relations – “Henke & Alex för Head & Shoulders” för Procter & Gamble

Cohn & Wolf – “Vad säger oddsen?” för Unibet

Årets Samhällsinformationskampanj

Springtime – ”Koll på läkemedel – Okloka Listan” för Apoteket, PRO och SPF

Deportivo – ”Twee-Q” för Crossing Boarders

Prime – “Riskprofilen” för Myndigheten för samhällsskydd och beredskap

Deportivo – ”Betalvägg för hemlösa” för Stockholms Stadsmission

Årets Experiential Marketing

Prime – ”Minikockarna” för Abba Seafood

Edelman Stockholm – ”Dress Up For Africa Mothers” för AMREF Sverige

Cohn & Wolf och Nine Yards – “Drink & Drive” för Carlsberg Sverige och Harrys Restauranger

Prime – ”Rörmokare utan Gränser” för Comfort

Deportivo – ”Kundsänkta priser” för ICA Vanadis

Cohn & Wolfe – ”Red Bull Crashed Ice” för RedBull

Jung Relations – “Trotsa mörkret” för Sony Ericsson

Årets word-of-mouth-kampanj

A World Beneath – ”Lansering Boqueria” för Goda Livets Restaurang

Wenderfalck – ”N9Pilot” för Nokia

Volontaire – ”Curators of Sweden” för Svenska institutet och VisitSweden

Cohn & Wolfe – ”Socialt spelande 2.0” för Unibet

Edelman Stockholm – ”Irish Dew” för William Grant & Sons/Tullamore Dew

Prime – “VändningHen” för VW Group Sverige

Årets Integrerade kampanj

YouMe Agency – ”Danicas vänner” för Danicas Pension

Cordovan Communication – ”Sveriges nya staty i Kvillebäcken” för Kvillebäcken

Prime – ”The Node Pole” för Luleås Näringsliv

McCann Relations – ”Momsfilibabba” för Max Hamburgerrestauranger

JMW Kommunikation – ”Jobba hemma-dagen” för Microsoft

Årets kampanj i sociala medier

Jung Relations – ”Easter Eggs” för Blocket

Deportivo – ”Twee-Q” för Crossing Boarders

Prime – “Pralinspelet” för Kraft Foods Sweden, Marabou

Deportivo – ”Betalvägg för hemlösa” för Stockholms Stadsmission

Volontaire – ”Curators of Sweden” för Svenska institutet och VisitSweden

Greenhill Relations – ”Unionen Opinion” för Unionen

Årets Massmediekampanj

Deportivo – ”Twee-Q” för Crossing Boarders

Spotlight PR – “ReseEkonomen” för FOREX Bank

Ledarna – ”Vad tjänar chefen?” för Ledarna

Prime – ”The Node Pole” för Luleås Näringsliv

McCann Relations – ”Momsfilibabba” För Max Hamburgerrestauranger

Årets Spinnjury

Eva Fernvall, Apoteket (Juryordförande)                                                  

Micael Dahlén, Handelshögskolan

Kristin Djerf, Dagens Media

Sofia Heidenberg, Golin Harris

Alexander Mason, Cision

Miriam Nordfors, Nordic Public Affairs (Årets Rookie)

Martin Petersson, Hallvarsson & Halvarsson

Emma Stjernlöf, Google

Årets kampanjer

Årets nyskapare

Årets business-to-business-kampanj 

Årets konsumentkampanj

Årets integrerade kampanj 

Årets word of mouth-kampanj 

Årets kampanj i sociala medier

Årets massmediekampanj

Experiential marketing

Årets samhällsinformationskampanj

Årets rookie 

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkla: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Sponsrat innehåll

ANNONS

Åsikter & debatt

v>