Storslam för Cohn & Wolfe i Spinn

2016-11-24 22:30 Kristin Djerf  

The Swedish Number är Årets pr-kampanj, enligt Spinn-juryn. Här är alla vinnarna.

På torsdagskvällen utsågs årets bästa pr-kampanjen vid Spinngalan på Berns i Stockholm.

Cohn & Wolfe var kvällens stora vinnare, med fyra guld samt utmärkelsen Årets rookie. Byrån kammade bland annat hem guldet för årets bästa pr-kampanj för "The Swedish Number" för Svenska Turistföreningen, som gjordes tillsammans med reklambyrån Ingo och som tog storslam under Cannes Lions i somras.

Samma kampanj vann guld som årets konsumentkampanj och årets content marketing. Cohn & Wolfe vann också guld för kampanjen "Chokladhuset - Sveriges nya jultradition" för Mondelez.

Även årets rookie i pr-branschen finns på Cohn & Wolfe: Axel Bringel.

Bland övriga vinnare finns också Edelman Deportivo som vann två guld för Hövding-kampanjen "Give a beep", och Abby Priest som vann årets B2b-kampanj för Adobes klädkollektion "Adobe Stock Apparel".

Det nystiftade priset Årets kund vanns av Håkan Tenelius på Vårdföretagarna.

Cisions eget pr-pris till en person som haft stort digitalt inflytandet under året ”Cision PR Influencer Award”, gick till pr-konsulten Jerry Silfwer som driver egna byrån Spin Factory.

Här är alla vinnare i Spinn 2016

ÅRETS BÄSTA PR-KAMPANJ
Guld: Cohn & Wolfe med ”The Swedish Number” för Svenska Turistföreningen
Silver: Edelman Deportivo med ”Give a Beep” för Hövding

ÅRETS KONSUMENTKAMPANJ
Guld: Cohn & Wolfe med ”The Swedish Number” för Svenska Turistföreningen
Silver: Wenderfalck med ”All I Want For Christmas Is A Goat” för ActionAid
Silver: Masscreation med ”Children's Climate Conference” för Telge Energi

ÅRETS CONTENT MARKETING
Guld: Cohn & Wolfe med ”The Swedish Number” för Svenska Turistföreningen
Silver: Post med ”Pensionärsknattarna” för AIK Fotboll
Silver: Volontaire med ”Therese testar teknik” för Teknikföretagen           

ÅRETS BUSINESS TO BUSINESS
Guld: Abby Priest med ”Adobe Stock Apparel” för Adobe
Silver: Granath / Obeya med “Utmaningen - en film om den sjuka jobbstressen” för Arbetsmiljöverket

ÅRETS SAMHÄLLSINFORMATIONSKAMPANJ
Guld: Garbergs Malmö med ”#snackaomhat” för Landskrona stad
Silver: Granath / Obeya med “Utmaningen - en film om den sjuka jobbstressen” för Arbetsmiljöverket

ÅRETS MASSMEDIEKAMPANJ
Guld: Cohn & Wolfe med ”
Chokladhuset - Sveriges nya jultradition” för Mondelez International
Silver: Post med ”Pensionärsknattarna” för AIK Fotboll

ÅRETS NON-PROFIT
Guld: Wenderfalck med ”All I Want For Christmas Is A Goat” för ActionAid
Silver: Edelman Deportivo med ”Den Maskerade Bannern” för UNICEF
Silver: Edelman Deportivo med ”För Sofia” för UNICEF

ÅRETS DIGITALA KAMPANJ
Guld: Edelman Deportivo med ”Give a Beep” för Hövding
Silver: FLB Europa med ”#Datadonate” för 3

ÅRETS INTEGRERADE KAMPANJ
Guld: Jung Relations med ”
Henke Lundqvists hårresande meddelande” för Procter & Gamble
Silver: Edelman Deportivo med ”
Bread the Future” för Brödinstitutet

ÅRETS INNOVATIONSKAMPANJ (NY)
Guld: Edelman Deportivo med ”Give a Beep” för Hövding
Silver: Kärnhuset med ”The Train Brain Project” för Stockholmståg

ÅRETS ROOKIE
Axel Bringel, Cohn & Wolfe

ÅRETS KUND (NY)
Håkan Tenelius, Vårdföretagarna

Kristin Djerf

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt