Sonos väljer Jung

2016-09-28 13:10 Kristin Djerf  

Högtalarbolaget Sonos väljer Jung för sin storsatsning på den svenska marknaden.

Sonos, som säljer trådlösa högtalarsystem, planerar en relansering av sitt varumärke för att växa på den svenska marknaden.

Till sin hjälp väljer de Jung Relations.

– Under det kommande året kommer vi göra ett större omtag om Sonos som varumärke, med stort fokus på Sverige och Stockholm. För vår satsning framåt såg vi Jung med sin starka bakgrund inom populärkultur som en naturlig partner. Vår syn på kommunikation ligger nära varandra och jag ser fram emot att se resultatet av det vi kommer att skapa tillsammans framöver, säger Sabrina Krim, pr-chef för Sonos i Norden, i ett pressmeddelande.

Jung ska arbeta med Sonos kommunikationsstrategi med fokus på storytelling och culture marketing. Sonos produkter kommer även finnas i Jungs showroom i Stockholm.

Kundansvarig på Jung blir en av byråns grundare, Martin Abrahamsson.

– Som byrå kommer vi få chansen att göra det vi gör allra helst och bäst – ta ett brett grepp kring hela kommunikationsutmaningen genom att vara strategisk och kreativ lead. Sedan ska jag inte sticka under stolen med att jag själv är en hängiven Sonos-användare sedan flera år tillbaka, så även på ett personligt plan känns det här som något av en drömkund, säger han i pressmeddelandet.

Sonos

Sonos grundades 2002 och producerar trådlösa högtalare. I dag finns bolaget i över 60 länder. Huvudkontoret ligger i Santa Barbara i Kalifornien.

Kristin Djerf

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt