Pr-konsulter med digitalt inflytande

2011-11-15 15:01 Erik Strömberg  

Lagom till årets Spinn-gala utser kommunikationsföretaget Cision den pr-konsult som har störst digitalt inflytande.

– Vi på Cision är huvudsponsor för galan och kände att vi ville bidra med något mer. Vi har därför utnyttjat vår egen databas av inflytelserika pr-konsulter för att kunna lyfta fram den som har störst inlyftande digitalt, säger Alexander Mason, sälj- och kommunikationschef på Cision.

De fem nominerade till den nya utmärkelsen ”Sveriges PR-konsult med störst digitalt inflytande 2011” är Brit Stakston, Niclas Strandh, Paul Ronge, Hans Kullin och Jerry Silfwer.

– Det man kan säga om de nominerade är att alla har satsat på att synas i flera olika kanaler. Dessutom är deras ålder lite anmärkningsvärd, gammal är äldst kan man säga, säger Alexander Mason.

När de nominerade utsågs utgick Cision från sitt eget index över digitalt inflytande. För att fastställa indexet beräknas statistik från flera olika kanaler som till exempel Twitter, Linkedln, Klout score, bloggaktivitet och omnämnanden i digitala nyhetsmedier.

– Det som skiljer den här utmärkelsen från många andra är att det handlar om ett samlat inflytande i både sociala och traditionella medier, säger Alexander Mason.

Vinnaren kommer att presenteras på Spinn-galan den 17:e november.

Erik Strömberg

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt