Djurgården starkare än AIK

2012-03-05 12:33 Henrik Widell  

När tidningen Sport & Affärer rankar Sveriges starkaste varumärken hamnar Djurgården i topp, före värsta konkurrenten AIK.

Undersökningen är gjord av Demoskop via ett riksrepresentativt urval. Sammanlagt har 1017 personer i åldrarna 18-89 år har fått svara på vilka tre klubbar de anser har Sveriges starkaste varumärke.

Och den klubb som svenska folket anser har det allra starkaste varumärket är Djurgården, som med 17 procent av rösterna vinner över AIK:s 16,7 procent.

Här följer hela listan över Sveriges starkaste klubbvarumärken:

1. Djurgården 17 procent

2. AIK 16,7 procent

3. IFK Göteborg 15,7 procent

4. Malmö FF 10,1 procent

5. Hammarby 7,9 procent

6. Färjestads BK 5,5 procent

7. Helsingborgs IF, 2,9 procent

8. HV71 2,9 procent

9. Frölunda 2,7 procent

10. Brynäs 1,8 procent

11. Leksands IF 1,7 procent

12. Modo Hockey 1,4 procent

13. Gais 1,1 procent

14. Skellefteå AIK 1 procent

15. Luleå Hockey 0,8 procent

Henrik Widell

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt