Cohn & Wolfe: "Helt chockartad kväll"

2016-11-25 11:28 Hanna Frick  

Cohn & Wolfe jublar över vinsterna under gårdagens Spinn-gala.

Det var Cohn & Wolfes kväll igår när årets bästa pr-kampanjer korades under Spinn-galan på Berns i Stockholm.

Totalt tog byrån hem fem guld i kategorierna årets bästa pr-kampanj, bästa konsumentkampanj, content marketing, massmediekampanj och årets rookie.

Det var framförallt kampanjarbetet för succén "The Swedish Number" för Svenska Turistföreningen. Tero Marjamäki (nu pressansvarig på Sveriges Annonsörer) och Cecilia Lindqvist har arbetat tätt ihop med Ingo och kunden Svenska Turistföreningen.

– Det blev en del spontana tårar, helt magiskt känns det. Jag var med på scen i Cannes och tog emot pris, men det var en helt annan känsla än igår. Det var väldigt fint att få ta emot pris bland vänner och bekanta. Vi firade till sent så nu är jag trött. Så det har blivit mycket kaffe idag, säger Tero Marjamäki.

Cecilia Lindqvist var också med och firade under kvällen.

– Vi hade aldrig kunnat ana att det skulle bli en sådan succé, det var en helt chockartad och rolig kväll! Det är knappt att man fattar det än, man får nyp sig i armen, säger Cecilia Lindqvist som är projektledare på Cohn & Wolfe.

Vad innebär de att vinna priser i Spinn?

– För oss är det ett kvitto på ett hårt arbete som vi lagt ned tillsammans med Ingo och kunden. Vi har lagt ned hela vår själ under väldigt lång tid för att lyckas. Det är kul att det uppmärksammas och att det nått så många som möjligt.

Hanna Frick

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt