Nytt nummer – stor tv-special

2016-08-31 17:25  

Här är innehållet i nummer 14, 2016.

59 av landets 100 största tv-annonsörer ökar sina investeringar i tv i år, totalt med 13 procent.

Både annonsörer och mediebyråer vittnar om hur pengar flyttas tillbaka till linjär tv, trots tittarflykt bland unga.

Läs också om tv-husens stora utmaning online – där tillväxten stannat av.

MTG:s programdirektör Karin Stjärne berättar om strategin som ska ta tillvara rekordtittandet under OS i Rio.

I senaste numret av Dagens Media får du också en lång intervju med Tele2:s nya marknadsdirektör Åse Holmberg, som rivstartat med att sparka ut reklambyrån King, efter bara sex månaders samarbete.

"Vi ska bli lite modigare, lite mer utmanande", säger hon.

 

Mer ur innehållet i Dagens Media nummer 14, 2016:

  • Ledare: "Tv-husen står inför stora utmaningar"
  • Dagspressens digitala intäkter – här de digitala strategernas bästa råd
  • Så möter Omtalat och Lajkat Facebooks nya algoritm
  • Buzzfeeds storsatsning på video
  • Stor tv-special: Pengarna flyttas tillbaka till linjär tv. "De såg att de inte fick den effekt de hoppats på", säger Johnnie Åkerström, tv-rådgivare på Bizkit Havas
  • INTERVJUN: Tele2:s nya marknadsdirektör Åse Holmberg
  • Experten svarar: Så lyckas du med rekryteringen

 

 

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt