Mixx Awards får maxad jury

2016-02-26 09:54 Johanna Holmgren  
Ordförande på Mixx Awards blir bland annat Ted Persson, Design Partner på EQT Ventures, Simone Skoog, Managing partner på GroupM Digital.

Nu är det dags för Mixx Awards att dra igång sin tävling för tredje året i rad. I år tar IAB in jurymedlemmar från bland annat Facebook och Google.

På Mixx Awards utvärderas viktiga aspekter av interaktiv marknadsföring, såsom strategi, kreativ utveckling, genomförande, medieplacering, integration, effektivitet och ROI.

Själva galan kommer hålla till på Nalen, den 14 april.

Förutom Ted Persson, Design Partner på EQT Ventures och grundare för Great Works samt Simone Skoog, Managing partner på GroupM Digital som syns på bild. Så kommer även Rickard Frank, Creative Director på DN.se att delta som ordförande.
– Att belysa värdet av digitala satsningar som inspirerar till fler stordåd är alltid viktigt för vår industri, säger Charlotte Thür, vd för IAB Sverige i ett pressmeddelande.

De tävlande som blir vinnare beror helt på vem som svarar bäst på frågan för respektive kategori:

- Hur har din organisation hittat nycklar och strategier för att sälja digitala kanaler?

- Hur har ditt säljteam arbetat kreativt med kunder och byråer för att nå målen?

- Har ni hittat sätt att utveckla säljprocessen av interaktiva medier och tjänster?

Sista anmälningsdagen är den 13 mars.

 

Jurylistan 2016                                                             

Bästa kampanj                                                                                                                                       bolag          

Ted      Persson         Creative Partner          EQT Ventures

Sam     Rihani            Sales Manager Nordic   Facebook      

Cecilia   Kocken          Marknadsdirektör         P & G            

Martin   Boheman      Digital Marketing Manager   IF                  

Joel       Odell             Account Executive       Microsoft     

                                                                                      

Bästa annonsmiljö                                                                  

Rickard    Frank             Creative Director        DN

Gustaf      Kellner            VD                             Blogg.se       

Anna        Lindberg        Publisher                    Corren          

Adrian      McDonald      Produktchef                Widespace   

Petra        Blixman         Byråchef                     Bazooka       

                                                                                      

Bästa digitala team                                                                              

Simone          Skoog           Digitalchef                GroupM       

Charlotte       Påhlman        Industrer Partner     Google         

Fredrik          Rogberg        Head of Insight         Schibsted      

Niklas            Lindh             Digitalchef                 Scream         

Diana            Lidén             Digitalchef                 BizkitHavaz

 

Årets vinnare 2015:

- OMNI.se för Bästa Digitala Annonsmiljö
- Unruly för Bästa Säljteam Online
- HowCom/Blomquist & Co för Bästa -Kampanj  Branding
- Halebop, Quisma för Bästa kampanj – Direct Respons

Johanna Holmgren

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkla: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Sponsrat innehåll

ANNONS

Åsikter & debatt

v>