Guldnyckeln – de har störst chans att vinna

2016-03-15 13:59 Johanna Holmgren  

En byrå har kammat hem sex nomineringar i fyra olika kategorier.

Ikväll delas de traditionella nycklarna ut till de byråer och annonsörer som lyckats skapa den mest strategiska, kreativa och effektiva direktmarknadsföringen i Sverige.

Förra året var det byrån Shout som tog hem den prestigefyllda diamantnyckeln för kampanjen ”Den roliga kön” för Liseberg. Samma kampanj som även gav dem en guldnyckel i kategorin underhållning samt en bronsnyckel i kreativitetspriset. Shout blev därmed vinnaren i förra årets gala.

I år är det Garbergs som kammat hem flest nomineringar, sex stycken i fyra olika kategorier för deras kampanjer "First person lover" med Björn Borg, och "Abused emoji" med BRIS.

Dagens Media ringer upp Sedir Ajeenah, copywriter på Garbergs, inför kvällens tävling.

Hur känns det?

– Det känns bra, vi är självklart jätteglada över att vara nominerade till så många kategorier.

Varför tror du att just ni fått flest nomineringar?

– Egentligen vill jag inte spekulera varför vi har fått så många nomineringar. När det kommer till Björn Borgs kampanj kan det handla om kombinationen att spelvärlden börjat explodera men att kommunikationsbranschen inte varit så snabba och att vi fått så många fina omdömen från människor som gillar att spela.

Hur ska ni fira om ni vinner?

– Jag har faktiskt presentationer 09:00 och 10:30 imorgon, så för mig blir det inte helt vilt, men självklart blir det lite champagne.

Johanna Holmgren

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkla: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Sponsrat innehåll

ANNONS

Åsikter & debatt

v>