Woo blir Bonniers nya annonsplattform

2015-04-27 12:37 Andreas Gabrielsson  

Woo ska göra att Bonniers annonsörer ska kunna köpa reklam i TV4 Play, Expressen och Dagens Nyheter – samtidigt.

Tidigare kunde Dagens Media avslöja att Bonnier planerar en ny programmatisk videoannonsplattform. Nu är det klart att plattformen ska gå under namnet Woo och släppas inom kort.

Syftet är att annonsköpare  ska kunna köpa kampanjer ur hela Bonniers videoinnehåll samtidigt. Först ut är TV4 Play, Expressen, Dagens Nyheter och Dagens Industri.

– Woo lanseras med en tydlig ambition att ständigt utvecklas och förändras i takt med marknaden, säger Nicklas Norrby, ansvarig för Woo, i ett pressmeddelande.

I samband med lanseringen återvänder Sanny Ekstrand till TV4-gruppen. Han kommer närmast från United Screens där han har varit försäljningschef.

– Det händer otroligt mycket på medie- och reklammarknaden just nu. Den förändring och digitala transformation som TV4-gruppen driver är oerhört spännande, säger Sanny Ekstrand i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Det finns en stor potential att utveckla nya affärer, där Woo är en. Det känns inspirerande att få vara med och bidra till TV4:s och Bonniers vidare utveckling och erbjudande.

LÄS OCKSÅ:

Bonnier lanserar gemensam annonsplattform för onlinevideo 

Andreas Gabrielsson

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt