Volvo först ut i storsatsning på "native-tv"

2016-01-22 14:40 Amanda Törner  
Skrämpdump från "Made by People".

"Made by People" i premiär av Schibsteds nya native-satsning.

Schibsted inleder en satsning på native-tv som ett led i utvecklingen av erbjudandet till annonsörer med rörligt innehåll. Premiären var igår kväll med Volvos nya ”Made by people”-kampanj, som Dagens Media skrev om tidigare idag.

– Native advertising har tagit position på den svenska marknaden och på Schibsted ser vi att kombinationen av native och rörligt på en av Sveriges största webb-tv-kanaler är en given produkt att ha i portföljen, skriver Lotta Tjulin Thörnqvist, kommersiell chef på Schibsted Content Marketing Studio, i ett mejl till Dagens Media.

Det är annonsörer som vill komma ut med rörligt innehåll med ambitionen att ge tittaren ett mervärde av inspiration och vägledning, som formatet främst riktar sig till.

– ”Volvo Made by People” är ett tydligt exempel på att man vill berätta en historia ­– vilka är människorna bakom bilen? Det kan även vara tips till villaägaren, om hur man lyckas med altanbygget inför vårsäsongen eller filmer om hur man bäst lyckas i köket för den matlagningsintresserade, fortsätter Lotta Tjulin Thörnqvist.

Att få med sig Volvo i premiären är man både glada och stolta över.

– När vi påbörjade dialogen med dem så var native-tv precis klar för lansering och det var därför perfekt att kunna ge Volvo möjligheten att vara först ut och helt exklusiva på Aftonbladet native-tv under de tre första veckorna, skriver Lotta Tjulin Thörnqvist.

Volvos kampanjfilmer kan ses av Aftonbladets tv-tittare i tre veckor framåt.

Amanda Törner

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkla: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Sponsrat innehåll

ANNONS

Åsikter & debatt

v>