Vakna med The Voice störst på Facebook

2012-01-30 09:58 Dante Thomsen  

SBS Radios morgonshow "Vakna med The voice" har flest fans på Facebook av alla medier. Det visar statistik från Socialbakers.com.

Med 128 000 fans är "Vakna med The voices" Facebook-sida överlägset störst bland svenska medier i januari, enligt en kartläggning från sajten Socialbakers.com och Hans Kullin på bloggen Media Culpa.

Till exempel har man nästan 100 000 fler fans än Aftonbladet, som är Sveriges största sajt.

"Vakna med The voice" slår också systerkanalen Kanal 5 samt MTG Radios Rix Morronzoo.

H&M var samtidigt det största varumärket på Facebook, medan The Body Shop fortsätter att engagaera mest på sajten.

Sajten har en "engagemangsgrad" – genomsnittligt antal interaktioner per inlägg på sidan, delat på antalet fans – på 1,05 procent. Tvåan Volkswagen når 0.99 procent.

Dante Thomsen

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Våra regler är enkla: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal. Du kan skriva max tre kommentarer per artikel.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt