TV4-gruppen testkör programmatic

2016-02-24 07:00 Johanna Holmgren  

Inom kort ska TV4-gruppens programmatiska erbjudande lanseras. Amnet startar testkörningen tillsammans med resebolaget Ving.

– Det känns väldigt roligt. Nu när TV4 Play är med kan vi köpa räckvidd instream på riktigt, säger Annie Milesson, Commercial Manager på Amnet, i ett pressmeddelande.

I och med lanseringen tar TV4 fram en Private Market Place-lösning där avtalskunderna har möjlighet att köpa hela Woos videoannonslager (Bonnierbolagens samlade videoannonserbjudande.) Där ingår TV4 Plays, Expressens, DN:s, och DI Plays online videos.

– Vi bygger ett mycket starkt automatiserat erbjudande för framtiden som är anpassat för både mediebyråer, direktköpande kunder och specialiserade digitalbyråer, säger Mikael Ekelöf, tillfällig digital affärschef och affärstödschef TV4-Gruppen i pressmeddelandet.

Ving som inviger TV4-gruppens testkörning vill främst inspirera kunderna till olika resmål, vilket gör deras videoinvesteringar väldigt viktiga.

Att då köpa det programmatiskt innebär det mer kontroll och därmed en bättre upplevelse för målgruppen.

– Mycket tack vare Woo såg vi under 2015 en tillväxt på 400 procent digitalt på den lokala marknaden. Nu tar vi nästa steg i vårt produkterbjudande, säger Mikael Ekelöf.

Johanna Holmgren

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt