Servicefinder ut i stor kampanj

2011-10-25 07:33 Dante Thomsen  

I augusti köptes tjänsteförmedlingssajten Servicefinder av Schibsted Tillväxtmedier. Nu går bolaget ut i sin största kampanj någonsin. Målet – marknadsdominans.

När Schibsted tog klivet in och blev majoritetsägare i Servicefinder fick bolaget rejält med muskler i marknadsföringen. Det är bakgrunden till den stora kampanj som bolaget nu gå ut i.

– Kampanjen är ett naturligt steg under vår resa att bli top-of-mind i Sverige. Därför var det också viktigt att täcka så många olika kanaler. Vi vill få en bred kontaktyta med vår målgrupp. I annonserna har vi velat visa dels hur lätt det är att använda Servicefinder jämfört med traditionella sättet att hitta tjänster, dels vårt breda utbud av tjänster, säger Vishal Nanda, marknadschef på Servicefinder till dagensmedia.se.

Kampanjen startar i dag och går i tv, radio, bio, webb, print och utomhus.

Hur stor marknadsföringsbudget har ni?

– Jag kan inte gå in på siffror, men den här kampanjen är vår största satsning någonsin. Inget företag inom vår bransch har haft en liknande kampanj tidigare.

Bakom kampanjen står Sweet Creatives och Filmstyrkan. Radioreklamen har producerats av Dobedai och alla banners har gjorts av Bannerboy.

– Vi strävar alltid efter att arbeta med de bästa. Vi såg oss omkring och tyckte att de här byråerna kunde ge oss precis det vi var ute efter.

Se reklamfilmen nedan:

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/aGe3lbBF-bw" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Dante Thomsen

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt