Servicefinder upp 100 procent

2012-05-07 08:14 Elin Hanspers  

I augusti förra året blev Servicefinder uppköpt av Schibsted Tillväxtmedier. Omsättningen har sedan dess skjutit i höjden och nu ska företaget både nyanställa och flytta till större lokaler.

Orsaken är förra årets stora omsättningsökning. Företagets bokslut visar att omsättningen ökade med 117 procent, från 12,8 till 27,8 miljoner kronor. Rörelseresultatet landade på 1 (-6,9) miljon kronor.

Detta är ett resultat som Vishal Nanda, marknadschef på Servicefinder, tror har flera orsaker.

– Det har gått bra av tre anledningar. Dels så har vi rekryterat duktiga människor. Dels så har vi fått en enorm hjälp av Schibsted i vår marknadsföring och dels så har vi ägnat oss mer åt produktutveckling, säger Vishal Nanda till dagensmedia.se.

Nu ska företaget både nyanställa sexton personer och göra vissa omstruktureringar på företaget. De letar dessutom ny it- och kundtjänstchef.

– Vi ska ta in nytt folk på it-, sälj- marknadsavdelningen. Och eftersom att vi förhoppningsvis blir ännu fler nästa år så hoppas vi kunna flytta in i nya lokaler till sommaren.

Trots att företaget har köpts upp av Schibsted så har Servicefinder inga planer på att ha kontor i anslutning till koncernen.

– Vi är rätt så många redan och kommer nog att växa. Dessutom har bolaget en viss kultur som vi vill bevara och då har vi tagit det strategiska beslutet att sitta själva.

Som en del i företagets utveckling och tillväxt inledde Servicefinder nyligen ett samarbete med Stampen och Mktmedia. Dagensmedia.se kan nu också avslöja att företaget sent i förra veckan även tecknade ett tvåårigt avtal med SBS Radio.

– Vi kommer att höras i alla deras nätverk, vår radiolåt ska spelas i princip varje dag under två år, så det är ett stort avtal vad gäller frekvens och räckvidd, säger Vishal Nanda.

Elin Hanspers

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt