Samir & Viktor störst i sociala medier

2016-03-11 12:15 Ylva Larsson  
Mätningen består av statistik från Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, bloggar och forum.

Här är Melodifestivalsartisterna som omnämnts mest under finalveckan.

Striden om vem som är hetast i sociala medier står mellan fyra unga män. Samir & Viktor har omnämnts mest av alla Melodifestivalsartister i sociala medier under finalveckan. Men Frans och Oscar Zia är nästan ikapp. Det visar analysföretaget Meltwaters statistik över Melodifestivalsartisternas synlighet i sociala medier.

Mätningen består av statistik från Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, bloggar och forum. Samir & Viktor omnämns i 18 procent av alla inlägg medan Frans och Oscar Zia kommer på en delad andra plats med 14,3 procent av inläggen vardera.

Några artister som däremot inte är lika heta i sociala medier, enligt analysen, är Wiktoria, Boris René och David Lindgren.

Frans låt ”If I were sorry” har för närvarande 6 miljoner spelningar på Spotify, Oscar Zias bidrag ”Human” har 2 miljoner spelningar medan Samir & Viktors ”Bada nakna” har 8,5 miljoner spelningar.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt