Så mycket har Pokémon Go minskat i sociala medier

2016-09-22 08:40 Hanna Frick  
Pokémon Go har minskat rejält i antal omnämningar i sociala medier.

Snacket om Pokémon Go har minskat drastiskt i sociala medier sedan i juli.

Att Pokémon Go fullkomligt exploderade både på stan och i sociala medier kan ingen ha undgått.

Även på social medier blev Pokémon Go under juli månad rejält omskrivet, enligt omvärldsbevakningsföretaget Meltwater.

Inte allt förvånande verkar hajpen dock ha lagt sig och allt färre Pokémon-spelare tycks skymtas på stan.

Det är även tydligt att engagemanget för Pokémon Go har minskat drastiskt i sociala medier, det visar ny siffror från Meltwater.

Grafen nedan visar antalet omnämningar mellan 1 juni till 16 september.

I augusti nämndes Pokémon 9,57 miljoner gånger, jämfört med juli då det skrevs 15,3 miljoner inlägg. Det är en minskning med 37,5 procent.

Läs mer om AR och VR i nya numret av Dagens Media (15/2016) , där vi gör en djupdykning i tekniken och dess nya användningsområden.

 

Hanna Frick

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt