Lajkat rasar – tar hem säljet

2016-09-22 16:01 Niclas Rislund  

Schibsteds klicksajt Lajkat tappar nära två tredjedelar av trafiken.

Rickard Sandett tillträdde i slutet av augusti som vd för Lajkat.

En av hans första åtgärder att plocka hem den del av säljet som legat hos konkurrenten Newsner.

– Vi har jobbat både med internt och externt sälj, säger Miriam Grut Norrby, styrelseordförande för Lajkat till Dagens Media, och fortsätter:

– Nu har vi kommit överens med Newsner om att vi inte ska samarbeta, men det ligger ingen dramatik i det.

Lajkat har under året haft en nedåtgående trend för sin trafik. Första veckan i år hade Lajkat 1 037 175 unika besök mobilt, och 278 154 i desktop.

Vecka 37 var motsvarande siffror 382 242 unika besök mobilt, och 104 050 i desktop.

Sedan i våras är Lajkat ett eget bolag och en del av affärsområdet Schibsted Growth, där bland andra Prisjakt, Lend och Let's Deal ingår.

 

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt