Hon är årets digitala marknadsförare

2013-12-02 15:57 Malin Ljungberg  

Hon byggde upp den digitala plattformen för Kjell & Company. Idag kammar den före detta marknadschefen Ulrika Klinkert hem priset som årets digitala marknadsförare.

Kjell & Company var från början helt odigitalt, berättar Ulrika Klinkert.

– Vi hade utskick i postlådorna och vår katalog. Vi var tidiga med webben, men den uppdaterades knappt. Vi var de nördigaste av nördigast och ändå hade vi inte den digitala kanalen. Det är som att komma på fest utan champagne, säger Ulrika Klinkert till Dagens Media.

Det är med blod, svett och tårar som Ulrika Klinkert tillsammans med ett stort team har nått dit hon står idag, berättar hon.

– Det känns jättebra och jag är sjukt stolt. Det här är vad vi alla har kämpat för så länge, säger en rörd Ulrika Klinkert.

Det var för hennes förmåga att vaska fram de digitala guldkornen och därifrån bygga en multikanalstrategi baserat på relevans snarare än budgetstorlek som Ulrika Klinkert belönas med priset.

– Vi började med att lyssna på konsumenten. Vi vände oss till den allra största målgruppen, tekniknörden, och till de "vanliga" människorna som bara inte orkar med teknik. Utifrån dem började vi leka, testa digitalt, och här står vi nu.

Ulrika Klinkert lämnade nyligen Kjell & Company efter tre år. Anledningen till det är att hon vill leta nya utmaningar.

– Jag kan inte tänka mig något bättre avslut. Nu börjar min nästa resa någon annanstans, men teamet kämpar vidare.

Årets Digitala Marknadsförare delas ut av Dagens Media och Adobe.

LÄS OCKSÅ:

Kjell & Company byter marknadschef 

De kan bli årets digitala marknadsförare 

Malin Ljungberg

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkla: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Sponsrat innehåll

ANNONS

Åsikter & debatt

v>