Här är vinnarna i Mixx Awards 2016

2016-04-15 15:36 Anton Äng  

Igår kväll samlades eliten inom den svenska onlinebranschen på Mixx Awards 2016. Här är alla kvällens vinnare.

För tredje gången delades Mixx Awards ut till fem vinnare i Sverige. Mixx Awards anses som ett av det mest prestigefyllda priset för online-marknadsföring i USA och Europa.

Talare för kvällen var IAB US president Randall Rothenberg och innovationsexperten Dietmar Dahmen från Österrike. Konferencier och moderator för eftermiddagen och kvällen var Karin Adelsköld.

Läs om alla vinnare nedan.

Vinnarna i IAB Mixx Awards 2016

IAB Sweden Mixx Awards Bästa Digitala Annonsmiljö 2016

Vinnare: Acast

Juryns motivering:

Årets vinnare av Bästa Digitala Annonsmiljö levererar en upplevelse i världsklass till både användare och annonsörer. Innehåll, design, funktion och teknisk leverans skapar tillsammans en sömlös upplevelse som sätter en ny standard på den svenska marknaden.

 

IAB Sweden Mixx Awards Bästa Digitala Säljteam 2016

Vinnare: Widespace

Juryns motivering:

Årets vinnare av Bästa Digitala Säljteam går till ett bolag som påvisat genomgående höga resultat på alla uppställda kriterier. De har varit lyhörda och fångat upp önskemål och behov från marknaden. Behov som snabbt förts över till produktutveckling, där innovation varit ett tongivande element. Resultat har inte minst kunnat påvisas genom extremt nöjda kunder.

 

IAB Sweden Mixx Awards Bästa Kampanj – Branding 2016

Vinnare: Starcom med Svenska Kyrkan

Juryns motivering:

Årets vinnare av Bästa Kampanj Branding har med stor kreativitet och teknisk höjd levererat en innovativ kampanj som väckt starkt engagemang både inom och utanför Sveriges gränser. Baserat på en stark och allmänmänsklig insikt har man tagit fram en idé som genom ett innovativt användande av modern digital teknik och sociala medier fått stor genomslagskraft. Vinnaren har använt digital kommunikation för att föra människor närmare varandra och har gjort ett av världens äldsta varumärken tillgängligt för många fler.

 

IAB Sweden Mixx Awards Bästa Kampanj – Direct Response 2016

Vinnare: Abakus med IF Skadeförsäkringar

Juryns motivering:

Årets vinnare av Bästa Kampanj Direct Response har genom ett nytt grepp lyckats öka intresset för bolagets varumärke och produkter. På ett framgångsrikt sätt har de fått liv i en förbrukad DR form, epost, och gjort kanalen hyperrelevant. Från ett fokus på produkt och pris till att erbjuda innehåll och tips i förebyggande syfte har de förbättrat lönsamheten och engagerat den annars för dem svåra men viktiga yngre målgruppen. Med kunden i fokus har de ökat engagemanget och förändrat inställningen till varumärket.

 

IAB Sweden ”Person of the Year” 2016 – IAB Sveriges styrelses pris

En utmärkelse för framstående insatser i IAB Sveriges task forceverksamhet.

Med sin gedigna kunskap och pro-aktivitet har han lett task force Legal & Policy gruppens arbete och proaktivt hjälpt IAB Sverige med rådgivning genom alla år.

Advokat Henrik Nilsson har varit mycket betydelsefull i IAB Sveriges uppbyggnad och med hans hjälp gjort oss hörda i legala sammanhang som rör vår bransch.

Anton Äng

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt