Hans Kullin till Coop

2012-08-27 10:28 Dante Thomsen  

Pr-konsulten Hans Kullin blir ansvarig för sociala medier på Coop Marknad. Tjänsten är nyinrättad.

Hans Kullin har tidigare arbetat på bland annat Burson-Marsteller, Sermo Consulting och Accenture. Han kommer senast från rollen som digital pr-rådgivare och delägare i pr-byrån 61 Degrees North.

Nu blir han alltså ansvarig för sociala medier hos Coop Marknad.

– Det ska bli otroligt kul och spännande. Det känns som att Coop har höga ambitioner med satsningen på sociala medier så det ska bli kul att få vara med på den resan, säger Hans Kullin till dagensmedia.se.

Tjänsten är nyinrättad.

– Det handlar både om att utveckla kommunikationen i sociala medier men också omvänt, att bli ett mer lyssnande företag. Jag tror att tiden när företag själva kan välja vilken kanal man vill kommunicera med kunderna i är förbi. Därför måste företagen bli mer flexibla och beredda på att hantera frågor och kommentarer från kunden i alla kanaler.

En viktig uppgift för Hans Kullin är att göra Coop mer snabbfotade.

– Vi ska få ett försprång före konkurrenterna. Samtidigt är det är få företag som har bättre förusättningar för detta än Coop som bygger på hela den kooperativa tanken.

Dante Thomsen

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt