Hallonlakritsskalle störst på Facebook

2011-11-25 11:51 Kristin Djerf  

Bubs Hallonlakritsskalle är det största svenska varumärket på Facebook. Men Bodyshop engagerar mest.

Med 328 700 fans är Hallonlakritsskalle det största svenska varumärket på Facebook i november, följt av Marabou på 319 000 och Apotekarnes Julmust på 170 000 fans.

Men det svenska företag som lyckas bäst med att väcka engagemang bland sina Facebook-fans är The Body Shop, med 5 800 fans.

Sajten har en "engagemangsgrad" – genomsnittligt antal interaktioner per inlägg på sidan, delat på antalet fans – på 0,95 procent.

Det visar statistik från Socialbakers, som sociala medier-experten och Media Culpa-bloggaren Hans Kullin har tagit del av.

Arla är bäst på att ta tillvara på Facebook-fansens engagemang, som svarar på samtliga frågor som ställs på Facebooksajten. Sas och Halebop kommer inte långt efter.

Facebook hade 4 499 180 användare i går, den 24 november.

Största varumärkena och största medierna bland svenska Facebookanvändare:

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Våra regler är enkla: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal. Du kan skriva max tre kommentarer per artikel.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt