Halebop firar in påsken med ”Den stora gigjakten”

2016-03-24 06:45 Johanna Holmgren  

Tillsammans med relationsbyrån Smicker har Halebop valt att skapa en påsktävling som ska engagera deras kunder att ”geocasha”.

Geocaching handlar om att deltagare ska hitta till olika platser med hjälp av sin mobilkarta, som i det här fallet förvandlats till en digital skattkarta.

När deltagaren väl hittat till rätt plats väntar en överraskning.

– Kunderna ska alltid uppleva att de får något schysst av oss. Men den här gången vill vi göra något extra kul för våra kunder – för varenda en över hela Sverige, säger Hanna Myrling på Halebop i ett pressmeddelande.

För att kunna påbörja jakten aktiverar deltagarna platstjänst-funktionen på sina mobiler. Efter det är det fritt fram att gå ut och leta.

Idag, torsdag har Halebops påskhare lagt ut mer än 1000 bop-ägg över hela Sverige. Äggen som är fyllda med 5-50 gigabyte fylls på upphittarens abonnemang direkt på plats. Fyra ”bopäggsletare” kan även hitta ägg med så mycket som 100 gig.

Förutom Halebop har bland annat ICA valt att satsa på digitala kampanjer under påskhelgen. Deras mer stillasittande tävling ”Äggjakten” går ut på att hitta färgglada ägg i deras sociala medier-flöden, i syfte att locka fler till deras redaktionella plattformar.

Johanna Holmgren

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt